• Kakmonster

Har ni barnförsäkring?

Hej!

Sitter och spanar på försäkringar på nätet och undrar lite hur ni har det...
    Skriv gärna vilket bolag ni tecknat hos om ni har försäkring. Har någon av er behövt "använda den" nån gång och var det då krångligt att få ut nåt då?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-09 15:44
    Hej!
    Kul att höra vad alla ni säger! Kan hälsa att jag fixade försäkring hos TryggHansa igår kväll. Känns bra.
    Hejs!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har ni barnförsäkring?
  • Knugen2010
    epiphany skrev 2010-04-09 16:30:10 följande:
    Var skulle vi annars fått den här ekonomiska hjälpen när pojkarna blev sjuka? Och inte minst var skulle pojkarna fått den hjälpen? Pengarna tar ju inte bort sjukdomen, men de ger baske mig lite plåster på såren.
    Gissar att det var riktat mot mig.

Jag förtydligar mig. Barnförsäkringar är överskattade för familjer med god ekonomi.
  • mammanmalla
    Knugen2010 skrev 2010-04-09 16:50:39 följande:
    Gissar att det var riktat mot mig. Jag förtydligar mig. Barnförsäkringar är överskattade för familjer med god ekonomi.
    Undrar bara vad du menar??? Jag och min man har relativt god ekonomi, men hur hjälper det min dotter som skadades??? Tror inte att vi hade satt in ett belopp på hennes konto motsvarande invaliditetsnivån hon fick, de e ju hennes pengar inte mina och min mans
  • SaramedM
    Knugen2010 skrev 2010-04-09 16:50:39 följande:
    Gissar att det var riktat mot mig. Jag förtydligar mig. Barnförsäkringar är överskattade för familjer med god ekonomi.
    Jag tar för givet att du inte heller har din lägenhet försäkrad
  • Meria

Ja, Trygg Hansa. Tycker de är kanon, de ringde när sonen var nästan 2 och frågade om vi var nöjda med dem och frågade samtidigt om vi varit inne på sjukhuset något och glömt försäkringen. Det hade vi då sonen opererades och 3 dagar senare hade de satt in pengar på kontot. Kommer inte ihåg vad summan var per natt, men litegrann blev det iaf. Båda barnen har sin försäkring där. 

♥ Loke -06 & Isak -08 & Hoppsan bf 19/10 ♥
  • Clavi
    stor grön drake skrev 2010-04-09 16:40:57 följande:
    Jag bor i Finland, försäkringsbolaget är Ålands Ömsesidiga försäkringsbolag. Det stod ingenstanns om undantag för medfödda funktionshinder, så jag tänker ta för givet att det inte finns, Vi lusläste kontraktet pga att pappan har missbildningar på hjärtat som krävde omfattande undersökningar på andra sidan landet flera gånger under första 6 månaderna- Det visade sig vara ofarligt, men det det liknar kräver transplantation samt kan ge syrebrist vid födseln
    Min son föddes med en svår huvudmissbildning, jag hade gravidförsäkring men vi blev nekade fortsättning. Jag har sökt försäkring i varenda j-la försäkringsbolag i Sverige utan framgång.
  • SaramedM
    stor grön drake skrev 2010-04-09 16:40:57 följande:
    Jag bor i Finland, försäkringsbolaget är Ålands Ömsesidiga försäkringsbolag.Det stod ingenstanns om undantag för medfödda funktionshinder, så jag tänker ta för givet att det inte finns, Vi lusläste kontraktet pga att pappan har missbildningar på hjärtat som krävde omfattande undersökningar på andra sidan landet flera gånger under första 6 månaderna- Det visade sig vara ofarligt, men det det liknar kräver transplantation samt kan ge syrebrist vid födseln
    ok, ni kanske har bättre regler där än här i Sverige

För här finns det inte ett enda bolag somtex omfattar autism
  • stor grön drake
    Clavi skrev 2010-04-10 00:33:48 följande:
    Min son föddes med en svår huvudmissbildning, jag hade gravidförsäkring men vi blev nekade fortsättning. Jag har sökt försäkring i varenda j-la försäkringsbolag i Sverige utan framgång.
    Nej men fy fan (ursäkta uttrycket) det är ju fruktansvärt.
    091109 ♥ Linus ♥ dragon-pup.blogspot.com
  • SaramedM
    stor grön drake skrev 2010-04-10 07:17:32 följande:
    Nej men fy fan (ursäkta uttrycket) det är ju fruktansvärt.
    jag försökte hitta barnförsäkring på det bolaget du nämnde men hittar bara olycksfallsförsäkring
  • Lena
    Clavi skrev 2010-04-10 00:33:48 följande:
    Har ni provat gruppförsäkringar genom facket eller jobbet?
Svar på tråden Har ni barnförsäkring?