• Kakmonster

Har ni barnförsäkring?

Hej!

Sitter och spanar på försäkringar på nätet och undrar lite hur ni har det...
    Skriv gärna vilket bolag ni tecknat hos om ni har försäkring. Har någon av er behövt "använda den" nån gång och var det då krångligt att få ut nåt då?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-09 15:44
    Hej!
    Kul att höra vad alla ni säger! Kan hälsa att jag fixade försäkring hos TryggHansa igår kväll. Känns bra.
    Hejs!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har ni barnförsäkring?
  • stor grön drake
    Clavi skrev 2010-04-08 21:55:26 följande:
    Det gjorde vi med men tji fick vi när sonen sedan föddes....
    hur menar du?
    Täckte inte försäkringen eller hade han inga fel?
    091109 ♥ Linus ♥
  • Sarah84

Båda barnen är självklart försäkrade. Länsförsäkringar har vi till båda.
    Det enda är att vi anmält till dom de båda gångerna dotterns armbåge gått ur led. Annars har vi inte haft så mycket användning av den.

• MalinV

Vi har sonen försäkrad hos Länsförsäkringar. Har aldrig behövt använda den. När sonen föddes för tretton månader sedan hade han torticollis (sneda nackmuskler för han hade haft det trångt inne i magen), så det blev en undantagsklausul för det. Han blev friskförklarad när han var fyra månader gammal - då överklagade jag klausulen och har nu en försäkring som även täcker nackproblem i framtiden.

Länsförsäkringar (Bergslagen) har varit väldigt lätta att göra med kring detta!

• Lycka 1
    stor grön drake skrev 2010-04-08 21:45:39 följande:
    Jatecknade redan i magen, så den är fri från klausuler och täcker även fel som kan visa sig vara medfödda längre fram.
    Tecknade också försäkringen när dottern låg i megen men när vi sen behövde den fick vi inte en krona.
    Man ska inte gå på att försäkringen tecker medfödda fel...
  • mona83

Jag har Trygg-Hansa barnförsäkrig, även jag själv är försäkrad där....

Hade Skandia innan... Men eftersom jag tyckte att Trygg-Hansa var bättre så bytte jag men det var ett jävla strul att säga upp försäkringen där.

Jag kunde teckna en försäkring där helt själv men jag kunde inte säga upp den själv trots att inte ens pappan skrivit på eller var med vid tecknadet.
    Så skickade ett brev där jag skrev att det ju var jäkligt konstigt att man får skaffa en försäkring där men inte sen kan säga upp den hur man själv vill. Slutade med att jag fick säga till dom att jag inte tänkte betala nått mera för försäkringen där och på så vis få den borttagen.
    Så på Skandia tänker jag aldrig mera teckna nån försäkring igen...

• stor grön drake
    Lycka 1 skrev 2010-04-08 22:31:04 följande:
    Tecknade också försäkringen när dottern låg i megen men när vi sen behövde den fick vi inte en krona. Man ska inte gå på att försäkringen tecker medfödda fel...
    Gör inte vår det stämmer vi för kontraktsbrott. Den innefattar allt utan klausuler, hade rul i v19 visat några fel kunde klausuler ha tillkommit men det gjorde det inte. Den omfattar även medicin för ca 10,000/år om jag inte minns fel.
    091109 ♥ Linus ♥
  • MoR58

Har Trygg Hansa till båda barnen och är supernöjd. Har haft en del med dem att göra och det är så smidigt. Ibland har de inte ens behövt kvitton utan de säger bara ja då sätter vi en det och det på ditt konto.

• Elli47

Ja båda barnen är försäkrade hos TryggHansa, från början var det Holmia som sen köptes upp av Trygghansa. Betalar ca 3.200 per år för båda och har inte behövt använda försäkringen än tack och lov.

• hajdie

Jag har trygghansa på båda barnen. Har aldrig haft problem med att få ut ersättning från dom. Den stora pojeken opererade pungen när han va 2 månader och då ringde ja bara till dom och fick pengarna 3 dagar senare. Nu med lilla pojken som opereades för ljumskbråck va de lika dant, bara 1 vecka efter den op blev vi inlagda igen då han har fått svårt att andas pga förkylning och ja fick pengar för de idag. Så jag är helnöjd med dom. Och trevliga är dom oxå när man ringer till dom

Svar på tråden Har ni barnförsäkring?