• Kakmonster

Har ni barnförsäkring?

Hej!

Sitter och spanar på försäkringar på nätet och undrar lite hur ni har det...
    Skriv gärna vilket bolag ni tecknat hos om ni har försäkring. Har någon av er behövt "använda den" nån gång och var det då krångligt att få ut nåt då?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-09 15:44
    Hej!
    Kul att höra vad alla ni säger! Kan hälsa att jag fixade försäkring hos TryggHansa igår kväll. Känns bra.
    Hejs!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har ni barnförsäkring?
  • krompa

Jag försökrade barnen redan i magen, gravid+upp till 6 månader. Direkt vi blev utskrivna såg jag till att uppgrdera den gratisförsäkringen vi hade på dem till en som täckte ännu mer.

Jag hoppas jag aldrig behöver använda mig av försäkringarna...

• Blgebo

Har försäkrat alla tre redan i magen, och har Trygghansas barnförsäkring till alla nu.
    Har använt den vid ett tillfälle för dottern, och anmält tre skadetillfällen för sonen. Fick snabbt ersättning alla gånger.

• Sofiie

Vi har trygg hansa till båda barnen, högsta premie plus tillägg.
    Till barnen har vi inte behövt använda den men själv har jag trygghansa och har då fått ut pengar för varje dygn jag legat på förlossning/bb och de har varit supersmidigt inga problem alls.

• kutiom

Ja, Trygg-Hansa. Skandia ringde när dottern var liten och frågade om barnförsäkring och när jag då sa att vi redan hade i T-H gratulerade dom till valet!!! Kändes som ett bra val då.

• Ninniisen

Vi har våra hos Länsförsäkringar..

Vi har precis skickat in blankett då vi fått ligga inne på barnmedicin med minstingen så det ser ut som det blir ersättning för det. Vi är väldigt nöjda med dom iaf, hittills ska man kanske säga :) Barnen är inte så gamla än!

° ★ Izabelle 071004 ° ★ Felicia 090704 ° ★ Grynet 100823 ° ★
  • NoNoo

Japp, hos Trygg-Hansa sedan graviditeten

Norah 031126 & Noomi 031126
  • Lalune2
    Billabong skrev 2010-04-08 13:58:24 följande:
    Har för två av tre barn - det tredje ville inget bolag försäkra innan 1,5 årskontrollen pga komplikationer vid födseln. Har TryggHansa men kommer byta över till Skandia framöver eftersom deras barnförsäkringar numera är bättre, har högre ersättningar och även har lägre premie. Enligt vår försäkringsmäklare... Får kolla om det fortf. är så när vi ska byta om ngt år.
    Det var precis av de anledningarna som vi bytte till Skandia från TH. Vi har ännu inte använt den men är nöjda.
  • Clavi

Sonen är född med en skallmissbildning så det enda försäkringsbolaget som tar emot honom är ACE.

Svar på tråden Har ni barnförsäkring?