Hjärtat längtar skrev 2011-02-14 16:51:52 följande:
TB1: Lycka till med din äggledarspolning idag, hoppas det inte gjorde så ont som för mig!
Det kändes lite som mensvärk men hundra ggr värre, kändes som man skulle sprängas lite... usch nu pratar vi inte mer om det...
På RMC berättade de om min makes kromosonfel och vad det innebar.
För det första var det ju väldigt liten chans att finna spermier genom biopsi och att göra biopsi på så små testiklar kunde påverka hormonerna och det lät ju inte bra.
Skulle vi ändå finna spermier och göra IVF och jag skulle bli gravid så var det stor risk för missfall eller missbildning på barnet. Då skulle man få göra fostervattenprov/Fosterdiagnostik i v.12 och sedan få reda på svaret i v.16.
Jag skulle aldrig klara av att göra abort.
Därför blev inte detta ett alternativ för oss, vi orkar inte gå igenom fler besvikelser därför bestämde vi oss för adoption och det sa vi till RMC.
Har ni fått reda på mer om din sambos kromosonfel?Vad roligt att ni får komma till läkare snart! Man blir så trött på att vänta på allt jämt!
Det gjorde ont när dom blåste upp ballongen, gud vilken mensvärk jag fick :/ men det ar fin passage i båda så är jätte glad :) Fick ju ett stolpiller en timme innan och blev så trött, när jag kom hem mådde jag illa så helt plötsligt kräktes jag för fullt. Sen somnade jag och sov i två timmar, skönt :) :-P hehe. Nu har jag en stickande känsla i magen, men det går nog över.
Så nu är allt klart så nu skulle han skicka remissen till Linköping :) Hur lång tid tog det för er att få komma till Linköping från att dom skickade remissen?
Ok då förstår jag att ni inte ville utsätta varken er eller ett barn för detta. Vi vet bara att det blev något fel när sambons mamma blev befruktad.