• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Lakritsnapp
    Moster Ann skrev 2010-11-09 17:23:14 följande:
    Lakritsknapp;
    jag kan hålla med dig om din teori.. jag tror oxå att det är så!
    Vart hittar man hallonbladste? jag är beredd på att prova allt inför förlossningen, börjar nämnligen bli nervös (jag går in i vecka 37 imorgon).. Glad
    Teet som jag fick av min kompis är beställt på internet, re-fresh.se.
    Oj, v. 37 då är det nära Glad förstår att du börjar bli nervös.

JustUs85: Fy vad otäckt! Skönt att det bara var bilen som blev skadad.

q cat: Beklagar verkligen din mors bortgång Rynkar på näsan Fy vad jobbigt att behöva gå igenom det, speciellt nu när du är gravid.
  • LyckligaGatan

q cat: Jag beklagar!!! Många många kramar!!

Vi fick lite skrämselhicka här förra helgen. Mormor (snart 80) ramlar i badrummet, spräcker en halskota rakt av. Tanta överlever mot alla odds, helt oskadd. Hon får ha nackkrage i nga månader framöver men tror inte hon förstår att hon var ngn mm från döden.

Tycker inte ni att det hänt nog med skit för den här hösten och är det inte på tiden att det börjar komma lite bebisar nu?

• AnKaJ

q cat: Beklagar verkligen!

JustUs85: Vilken tur att det gick så bra för din mormor! Håller med. Det har varit riktig jobbig höst. Vi behöver lite glädje besked. Dags för bebisar och bebismys!

Imorgon blir det uppföljning av min hepatos för min del. Det här med oroa sig för hur bebisen tar nog aldrig slut. Eller rättare sagt, det är bara början ellerhur?

• Mysmamma70
    LyckligaGatan skrev 2010-11-10 08:49:52 följande:
    Cissi: Jo bilen är ju försäkrad, men självrisken är 6000. Det känns ju oavsett. Jag hoppas ju verkligen att försäkringsbolaget går på vår linje, spec med tanke på att det snart är dags för barnafödande...
    Ujuj, det var en saftig självrisk Demon
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70
    q cat skrev 2010-11-10 11:33:11 följande:

Jag har inte skrivit på länge, men läser då och då! Det är bara en bebis som hittills tittat ut väl?

Själv har jag haft hosta och "tajt" i luftrören i en månad, det är SÅ jobbigt. Jag har fått Bricanyl för det, alltså inte för förvärkarna... Men det kanske hjälper att hålla tillbaka sådana också (för det har jag inte känt av).

JustUs85 - åååh, vad jobbigt med bilen! TUR att inget värre hände, men ändå!

AnKaJ - jag har också tappat jobbmotivationen. Från en dag till en annan var den bara borta och jag vill bara vara hemma. Idag jobbar jag halvdag hemifrån, och har tagit ledigt resten av dagen. Jag har arbetstidsförkortning som man får ta ut i timmar, så jag har sagt att jag kommer ta en del halvdagar i november. Jag jobbar november ut annars. Jag har ju kontorsjobb, så det är inte så fysiskt ansträngande, men med den här irriterande hostan ovanpå allt så...

Utöver det så gick min mamma bort i slutet av september, så bebisen i magen, och även vår två-årige son har ju fått ta del av en massa sorg och ledsenhet förstås. Sen känns det som att hösten bara gått i ett... söndrig tvättmaskin, snickare hemma som renoverat vår hall (kul iofs), inneboende släkting i 1½ månad osv osv... Nu snart ska det väl äntligen lugna ner sig lite...

Jag var hos BM idag, mitt blodtryck har legat på samma typ varenda gång. Lustigt! Alla värden såg bra ut vilket var skönt. Jag fick gå på tillväxt-UL för några veckor sen eftersom SF-måttet inte riktigt följde kurvan (och jag fick panik, vilket kanske mest berodde på alla andra saker runtomkring, men ändå)  och det var skönt att få bekräftat att allt såg bra ut och att bebisen både var tillräckligt stor, och växer som han ska

Kram till alla som behöver det!

q cat - vilken tuff höst

Kan du inte börja ta ut FP i förväg, det kan jag varmt rekommendera. Även om man känner att man vill spara sina dagar så är det också viktigt att må bra innan bebisen föds för att man ska vara i fysisk och psykisk form sedan.

Skönt att allt var fint hos BM

kramar tillbaka
  • LyckligaGatan
    AnKaJ skrev 2010-11-10 12:37:14 följande:
    q cat: Beklagar verkligen!

JustUs85: Vilken tur att det gick så bra för din mormor! Håller med. Det har varit riktig jobbig höst. Vi behöver lite glädje besked. Dags för bebisar och bebismys!

Imorgon blir det uppföljning av min hepatos för min del. Det här med oroa sig för hur bebisen tar nog aldrig slut. Eller rättare sagt, det är bara början ellerhur?
    Det är ju dessvärre bara början..

Cissi: Ja, vi "valde" det för att få det att funka med månadsavgiften, så det bet ju oss själva i arslet.

Nu har ju k*rringen som körde på oss fortf inte kontaktat försäkringsbolaget, så inget händer.. Hon skulle göra det få fort hon bara kunde.. Jo tjena.
    Dagen idag har gått till att ENBART ringa runt och fixa med allt kring bilen. Barnstolarna måste bytas ut, även om det var en låg hastighet. Lämna skadenummer till plåtverkstan. Få reda på kalkylen från samma verkstad (gick ju inte att göra samtidigt, såklart, då de var tvugna att ha skadenummer för att ens ta upp kalkylen). Försöka få svar från försäkringsbolaget (som tycker att motparten beter sig såå dumt , lite glädjande ändå.). Skrivit om allt på papper som ska skickas in, en för maken och en för mig. Så j*vla onödig olycka och så j*vla onödigt fixande

Imorgon ska jag till BM, jag hoppas den där j*vla livmodertappen har försvunnit nu. Annars blir det till att färdknäppa hela helgen! Frågade min BM vad hon själv trodde för datum för vårt BF, hon tror samma som oss. Isf är det v 398 imorgon!!! (Och hur coolt skulle det inte vara att föda på fredag, 101112! Lätt att komma ihåg!)

Nu sitter jag och smaskar choklad... Ljuvligt! Alltid en tröst ...
  • Mysmamma70
    LyckligaGatan skrev 2010-11-10 18:09:16 följande:
    Det är ju dessvärre bara början..

Cissi: Ja, vi "valde" det för att få det att funka med månadsavgiften, så det bet ju oss själva i arslet.

Nu har ju k*rringen som körde på oss fortf inte kontaktat försäkringsbolaget, så inget händer.. Hon skulle göra det få fort hon bara kunde.. Jo tjena.
    Dagen idag har gått till att ENBART ringa runt och fixa med allt kring bilen. Barnstolarna måste bytas ut, även om det var en låg hastighet. Lämna skadenummer till plåtverkstan. Få reda på kalkylen från samma verkstad (gick ju inte att göra samtidigt, såklart, då de var tvugna att ha skadenummer för att ens ta upp kalkylen). Försöka få svar från försäkringsbolaget (som tycker att motparten beter sig såå dumt , lite glädjande ändå.). Skrivit om allt på papper som ska skickas in, en för maken och en för mig. Så j*vla onödig olycka och så j*vla onödigt fixande

Imorgon ska jag till BM, jag hoppas den där j*vla livmodertappen har försvunnit nu. Annars blir det till att färdknäppa hela helgen! Frågade min BM vad hon själv trodde för datum för vårt BF, hon tror samma som oss. Isf är det v 398 imorgon!!! (Och hur coolt skulle det inte vara att föda på fredag, 101112! Lätt att komma ihåg!)

Nu sitter jag och smaskar choklad... Ljuvligt! Alltid en tröst ...
    Vilken jobbig historia med bilen. Tur iallafall att det bara var materiella skador

Vecka 398 - imponerande!!!
  • LyckligaGatan
    Mysmamma70 skrev 2010-11-11 09:10:38 följande:
    Vilken jobbig historia med bilen. Tur iallafall att det bara var materiella skador

Vecka 398 - imponerande!!!
    Haha, freudiansk felskrivning kanske..

Igår trodde jag ett tag på allvar att jag skulle föda barn. Fy 17 va ont ja hade!! Sd / värkar var 7:e min och mensvärk / ryggvärk från helvetet. Har det inte gjort ng effekt då ger jag upp! Men allt lugnade sig på Alvedon, även om det inte försvann helt. Maken som annars brukar vara så lugn, började prata om BB-väskan, "vad är klart vad är inte????" BM vid halv fyra, så får vi se..
  • Lakritsnapp
    LyckligaGatan skrev 2010-11-11 11:39:06 följande:
    Haha, freudiansk felskrivning kanske..

Igår trodde jag ett tag på allvar att jag skulle föda barn. Fy 17 va ont ja hade!! Sd / värkar var 7:e min och mensvärk / ryggvärk från helvetet. Har det inte gjort ng effekt då ger jag upp! Men allt lugnade sig på Alvedon, även om det inte försvann helt. Maken som annars brukar vara så lugn, började prata om BB-väskan, "vad är klart vad är inte????" BM vid halv fyra, så får vi se..
    Vad spännande! Då får vi se om det kommer en bebis lagom till helgen Glad
  • LyckligaGatan
    Lakritsnapp skrev 2010-11-11 12:00:50 följande:
    Vad spännande! Då får vi se om det kommer en bebis lagom till helgen Glad
    Jag vågar inte tro eller ens hoppas. Förra ggn ville inte kroppen funka så det känns som det kommer bli likadant den här ggn. Och blir det inte bebis i helgen, så är det 1 vecka kvar tills vi vet om vi blir igångsatta eller inte. Borde väl finnas ett slut på det här ngnstans..
Svar på tråden Decemberbebis 2010