• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • 3 barns mamma84
    Ellanoor skrev 2010-11-01 14:11:09 följande:
    Hej, Hej!

Jag är ny på denna tråd :) Inte har det funnits tid för att vara med någon heller, men nu så :)
    Jag har BF den 27 december med vårat första barn, en liten flicka :D
    Kom in till December bebis 2010 istället och stort grattis till dig själv har jag BF 14 dec enligt mensen och enlit ul o rul 21 dec tredje barnet och en 2:a kille
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • Lakritsnapp

Hej ni andra "knubbisar" Flört 

Va många det är med sammandragningar och en del får bricanyl tom, verkar som att många av våra små vill ut och se dagsljuset tidigare än BF. Bara dom stannar inne tills dom är färdiga!

Jo, en tanke som precis slagit mig... ska man vaccinera sig mot influensan i år? Hur ska ni andra göra?

Vaccinerade mig mot svininfluensan förra vintern, så det ska väl inte behövas nu. Hörde om H3N2 (Honkonginfluensan) och att den var påväg hitåt i år, lagom till jul. Läste att gravida var en riskgrupp och rekomenderas att ta årets influensaspruta, då den även täcker H3N2.
    Eftersom bebis ska kika ut då lagom runt jul, kanske det kan vara bra om han har ett visst skydd mot den influensan (för han påverkas ju av det jag får i mig nu, vid en ev. vaccination).
    Så är det just det... han påverkas ju, kanske negativt? Vågar man ta sprutan?

• LyckligaGatan
    Lakritsnapp skrev 2010-11-02 14:16:35 följande:
    JustUs85: Läste att du tagit sprutan, då är det en i alla fall.
    Tänkte precis säga det Jag är ju så jäkla sticlkrädd att det var lika bra att göra det på direkten.. Min BM sa att den ger ett ökat skydd för bebisen den första tiden (kanske tom månaderna, kommer inte ihåg exakt9, och iom att vi har en skrutta här hemma med förkylningsastma så kändes det ännu mer "värt" det.

Ursäkta stavningen, har handskena på. Blivit så jäkla svulllen så händerna domnar av. Hade samma skit fför ggn med men då kom det mkt tidigare..
  • Moster Ann

hejhej..

hoppas att allt knallar på för er.. Själv har jag precis börjat samla på mig otroligt mkt vätska.. så jag är riktigt svullen överallt, framför allt i händer och fötter... jag hoppas att plutt kommer någon vecka innan den är beräknad. Jag börjar bli så otroligt tung! Fick i måndags veta att vågen visade +24kg, shit! och jag som har ca. 4 veckor kvar. så fort jag kollar på mat, så känns de som om jag har jäst 3kg ;)  Har ni andra lagt på er mkt?

JustUs85 - jag har samma problemet.. har skit ont i handlederna! jag är ju så himla stor & tung så jag kommer ju knappt upp ur soffa/säng så när min sambo inte är med och hjälper mig upp så får jag liksom lägga all min tyngd på handlederna för att pressa upp mig... vilket gör att jag får så himla ont! Längtar tills de är över..

Jag funderar på att ta influensa sprutan.. jag tror att den kan vara bra...
    '

• Ett två tre

Jag kommer inte vaccinera mig mot influensan och gjorde inte det förra året heller.

Mons april 2008 - BF 16 Dec 2010
  • AnKaJ

Hej!

Trist november väder vi har idag.

Jag har inte ens funderat på om influensa sprutan. Hur har ni resonerat er fram till de besluten?
    Jag har en seg förkylning som inte vill släppa och när är man förkyld får man tydligen inte ta sprutan. När jag tog sprutan förra året blev jag sjuk i en vecka så just nu drar jag mig för att ta sprutan.

Låter väldigt jobigt för er som har ont i handlederna. Hoppas skenor hjälper!

Själv har jag enorm hunger som inte tar slut. Äter som en häst men är ändå hungrig!

• Lakritsnapp

Go middag!

Ska till Bm om 2 veckor, får fråga henne om vaccinationen... jag vet inte alls, hur man än gör så känns det som att det blir fel.

Är i v 33+1 och har (ta i trä) gått upp lite mindre i vikt än sist. Tror det skiljer 5 kg på då och nu, hittills har jag gått upp 7 kg. Vet att jag svällde upp som en vattenballong de sista veckorna sist jag var gravid, så jag räknar med att göra det nu också... men det försvinner ju efter förlossningen Flört. Har senaste tiden mått illa på morgonen efter frukost och i morse kom frukosten upp, blä! Kan inte äta mat, tar bara stopp. Däremot funkar kakor, bakelser och godis fortfarande.

Härom natten kände jag hur det bara rumlade till i magen, som att han slog en kullerbytta och sen blev det helstilla. Jätteobehagligt. Efter en stund började han sparka igen, men nu känns det helt annorlunda. Vad tror ni, har "Bus" vänt sig i säte nu, eller är det bara en otäck känsla jag har? Han var ju så duktig förra veckan och borrade ner huvudet i bäckenet... aja, det märker vi under nästa besök hos Bm.

Vad jobbigt för er som har ont i lederna Rynkar på näsan. Jag mår alldeles utmärkt, förutom sammandragningarna och ett uselt humör.

Min teori är att det är meningen att man ska må så dåligt som möjligt mot slutet, ha alla krämpor man kan ha, allt för att man ska va så trött som möjligt på att vara gravid. Då är den känslan så mycket starkare (och längtan efter att få träffa sin bebis naturligtvis) än rädslan inför förlossningen. Så då vill man inget hellre än att krysta ut ungen, haha!

• AnKaJ
    Lakritsnapp skrev 2010-11-03 11:13:58 följande:
    Min teori är att det är meningen att man ska må så dåligt som möjligt mot slutet, ha alla krämpor man kan ha, allt för att man ska va så trött som möjligt på att vara gravid. Då är den känslan så mycket starkare (och längtan efter att få träffa sin bebis naturligtvis) än rädslan inför förlossningen. Så då vill man inget hellre än att krysta ut ungen, haha!
    KUL teori!
  • Nanniii

Hej tjejer !
    Sitter här och läser igenom lite snabbt. Influensavaccinet har jag inte ens tänkt på detta året? Jag tog det förra året, men jag trodde det räckte med en gång ?

Åh , på tal om något helt annat så är det snart bara 5 veckor kvar. Kan ni tänka er vad tiden har gått fort? Snart börjar här ramla in massa bebisar i tråden. Min lilla kille har lagt sig med huvudet nere. Nu börjar det kännas nära, och nervositeten och rädslan för förlossningen börjar öka . . Men det ska nog gå bra :)

Hur mår ni alla?

Kram

Svar på tråden Decemberbebis 2010