Go middag!
Ska till Bm om 2 veckor, får fråga henne om vaccinationen... jag vet inte alls, hur man än gör så känns det som att det blir fel.
Är i v 33+1 och har (ta i trä) gått upp lite mindre i vikt än sist. Tror det skiljer 5 kg på då och nu, hittills har jag gått upp 7 kg. Vet att jag svällde upp som en vattenballong de sista veckorna sist jag var gravid, så jag räknar med att göra det nu också... men det försvinner ju efter förlossningen
. Har senaste tiden mått illa på morgonen efter frukost och i morse kom frukosten upp, blä! Kan inte äta mat, tar bara stopp. Däremot funkar kakor, bakelser och godis fortfarande.
Härom natten kände jag hur det bara rumlade till i magen, som att han slog en kullerbytta och sen blev det helstilla. Jätteobehagligt. Efter en stund började han sparka igen, men nu känns det helt annorlunda. Vad tror ni, har "Bus" vänt sig i säte nu, eller är det bara en otäck känsla jag har? Han var ju så duktig förra veckan och borrade ner huvudet i bäckenet... aja, det märker vi under nästa besök hos Bm.
Vad jobbigt för er som har ont i lederna
. Jag mår alldeles utmärkt, förutom sammandragningarna och ett uselt humör.
Min teori är att det är meningen att man ska må så dåligt som möjligt mot slutet, ha alla krämpor man kan ha, allt för att man ska va så trött som möjligt på att vara gravid. Då är den känslan så mycket starkare (och längtan efter att få träffa sin bebis naturligtvis) än rädslan inför förlossningen. Så då vill man inget hellre än att krysta ut ungen, haha!