• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • LyckligaGatan
    Lakritsnapp skrev 2010-11-03 11:13:58 följande:
    Min teori är att det är meningen att man ska må så dåligt som möjligt mot slutet, ha alla krämpor man kan ha, allt för att man ska va så trött som möjligt på att vara gravid. Då är den känslan så mycket starkare (och längtan efter att få träffa sin bebis naturligtvis) än rädslan inför förlossningen. Så då vill man inget hellre än att krysta ut ungen, haha!
    Haha! Kan inte annat än hålla med! (Och så funkade det förra ggn för min del..)
    Förra ggn hade jag foglossningen från helvetet, hade inte kunnat röra mig sen v 15 mer eller mindre. Var i behov av hjälp att klä mig och ... ja allt. När jag låg och hade krystvärkar (i 45 min...), min tanke var inte bara att jag snart skulle få träffa Emilia utan lika mkt SNART kan jag gå igen... Hemskt men sant.

nannii: Här tycker jag mest att livet är skit. Har gått med pinvärkar i 4-5 dagar nu. Äter Alvedon konstant, Bricanyl när det blir överjävligt. Bricanylen hjälper, Alvedonen inte direkt. Livmodertappen är kvar på 2 cm, men mjuk. Med Emilia hade jag regelbundna pinvärkar i 1,5 vecka innan det blir ngn förlossning. Nu är de långt ifrån regelbundna och gör bara skitont!

Jag hoppas ju på att det "bara" är 2 veckor kvar, men räknar nog mer på 5. Då har jag gått över 1 vecka, precis som med Emilia. Men då blir bebisen född i v 43, med tanke på att UL-dateringen inte stämmer. Tror man kan sammanfatta mig som jävligt less just nu.
  • Lakritsnapp

Hej tjejer! Hur har ni det i kylan?

JustUs85: Fy vad jobbigt med pinvärkar redan Rynkar på näsan

I morse hade en av hästarna rullat sig fast i vindskyddet, så jag fick hämta linor och DRA runt henne åt rätt håll... trodde att jag skulle lägga mig ner och kalva vilken sekund som helst, fy vad tungt det var. Nedkyld och undertemp hade hon lilla vännen, helt slut efter att ha försökt komma loss.
    Efter det visade häststackaren koliksymtom och då är det enda som hjälper att promenera med hästen. Så det blev lååång promenad i det "härliga" vintervädret i väntan på veterinären, brrrrr kallt! Lyckades få hem min make från jobbet, så han kunde vara med och hålla den spruträdda hästen och hjälpa till att gå med henne, så magen kom igång. 4 timmar, en spruta kramplösande och 2 påsar ljummet dropp senare så mår hästen bättre, jag hoppas att hon klarar sig från återfall.

Går in i v.35 idag... jippi det närmar sig Skrattande Någon av er som har tänkt att börja dricka hallonbladste? Jag fick en påse av min väninna som inte hunnit med att prova, hon fick sin son för 2 veckor sedan.
    Har hört att det ska hjälpa till under förlossningen och även vara till nytta efteråt, när livmodern ska dra ihop sig. Fast det kanske är dumt om man redan har en massa onda sammandragningar dagarna i ända?

• Moster Ann
    Lakritsknapp;
    jag kan hålla med dig om din teori.. jag tror oxå att det är så!
    Vart hittar man hallonbladste? jag är beredd på att prova allt inför förlossningen, börjar nämnligen bli nervös (jag går in i vecka 37 imorgon).. Glad
  • LyckligaGatan

Hej tjejer!

Här rullar livet vidare med pinvärkar..Och det blev inte bättre av att vi blev påkörda när vi åkte bil heller. Ingen större hastighet eller ngn  stor skada på bilen, men ändock skada på bilen. Vi klarade oss OK (bortsett från lite chock (jag) och ilska (maken). Vi kom från en vändplan och andra bilen från en parkering. Hon hävdade att hon inte såg oss, vi har väl lite svårt att se hur hon kunde missa en klarröd bil helt utan snö, men men. Hon träffade vagnhuset på höger fram, en halvmeter i från mig. Vi tycker inte att det kan vara högerregeln där, men vi får se vad försäkringsbolaget säger. Blir en jävligt dyr läxa om vi har fel. M har suttit och kollat trafikregler som en tok här hemma..

Jag är mest rädd och ledsen. Hade hon träffat dörren hade både jag och magen kunnat göra oss rejält illa. Vare sig olyckan berodde på att hon "inte såg oss" eller på att maken var övermodig (vilket han är ibland) så var det för nära för att vara okej. Han ska iväg till gymmet nu, och det är nog tur det. Jag är för arg och ledsen för att vara rolig att ha och göra med. Usch, ska försöka förtränga hur nära det var. Emilia sitter ju bakom mig, men hon sitter ju ändå högre upp.. Jag inbillar mig att hon är mer säker iaf.

Ska gå och trycka i mig mer Alvedon nu... Sd minskade inte direkt efter eftermiddagens dramatik...

• pickaboo
    LyckligaGatan skrev 2010-11-09 19:16:56 följande:
    Hej tjejer!

Här rullar livet vidare med pinvärkar..Och det blev inte bättre av att vi blev påkörda när vi åkte bil heller. Ingen större hastighet eller ngn  stor skada på bilen, men ändock skada på bilen. Vi klarade oss OK (bortsett från lite chock (jag) och ilska (maken). Vi kom från en vändplan och andra bilen från en parkering. Hon hävdade att hon inte såg oss, vi har väl lite svårt att se hur hon kunde missa en klarröd bil helt utan snö, men men. Hon träffade vagnhuset på höger fram, en halvmeter i från mig. Vi tycker inte att det kan vara högerregeln där, men vi får se vad försäkringsbolaget säger. Blir en jävligt dyr läxa om vi har fel. M har suttit och kollat trafikregler som en tok här hemma..

Jag är mest rädd och ledsen. Hade hon träffat dörren hade både jag och magen kunnat göra oss rejält illa. Vare sig olyckan berodde på att hon "inte såg oss" eller på att maken var övermodig (vilket han är ibland) så var det för nära för att vara okej. Han ska iväg till gymmet nu, och det är nog tur det. Jag är för arg och ledsen för att vara rolig att ha och göra med. Usch, ska försöka förtränga hur nära det var. Emilia sitter ju bakom mig, men hon sitter ju ändå högre upp.. Jag inbillar mig att hon är mer säker iaf.

Ska gå och trycka i mig mer Alvedon nu... Sd minskade inte direkt efter eftermiddagens dramatik...
    Nämen fy! Låter ju inte alls bra!
    Vad säger barnmorskan om dina sd då? Beror de på något särskilt (uvi) eller är det bara tråkiga pinvärkar?

Tappen är inte påverkad?

Jag har ju mina sd som kommer och går, men de är absolut inte regelbundna. Däremot har jag en två, tre stycken per dygn som gör rejält ont, som värkar!

MEn jag antar att det är fullständigt normalt...
  • Mysmamma70
    LyckligaGatan skrev 2010-11-09 19:16:56 följande:
    Hej tjejer!

Tråkigt att läsa När man kör ut från en parkering har man väl alltid väjningsplikt?

Men ni har väl bilen försäkrad, så behöver ni bara betala självrisken oavsett vems felet var?

Försök att inte tänka på vad som skulle kunna ha hänt - ni klarade er oskadda och var tacksamma för det!
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
  • LyckligaGatan
    pickaboo skrev 2010-11-10 00:21:00 följande:
    Nämen fy! Låter ju inte alls bra!
    Vad säger barnmorskan om dina sd då? Beror de på något särskilt (uvi) eller är det bara tråkiga pinvärkar?

Tappen är inte påverkad?

Jag har ju mina sd som kommer och går, men de är absolut inte regelbundna. Däremot har jag en två, tre stycken per dygn som gör rejält ont, som värkar!

MEn jag antar att det är fullständigt normalt...
    Tappen är (var iaf förra veckan) 2 cm och mjuk. För mig hade den gärna fått försvinna. Ska kolla imorgon igen os BM tänkte jag. Har kollat efter UVI och GBS så många ggr denna grav (och förra) och det är alltid neg. Så de är till för att BARA jävlas. Gotta love it, eller?

Igår på fm hade jag så ont i ryggen o så alla sd på det så jag fick ju lite förhoppning om att kanske, kaaanske åka in o föda barn, men nej. Min BM sa sist att "ja vi får väl se om vi ses på torsdag", men tack. Jag har typ gett upp att komma till förlossningen.

Cissi: Jo bilen är ju försäkrad, men självrisken är 6000. Det känns ju oavsett. Jag hoppas ju verkligen att försäkringsbolaget går på vår linje, spec med tanke på att det snart är dags för barnafödande...
  • AnKaJ

JustUs85: Vilken tur i otruren ändå att det blev ändå "bara" plåtskada.

Det måste vara jobbig med pinvärk men du får försöka se det positiva i det hela. Varje pinvärk är ett steg närmare förlossningen-

Själv går jag och räknar dagar till sista arbetsdag. Jag har verkligen tappat all lust till arbete.

• 3 barns mamma84

Är det någon som vet hur det går för TS ??
    Har hon fått ett MF igen

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • q cat

Jag har inte skrivit på länge, men läser då och då! Det är bara en bebis som hittills tittat ut väl?

Själv har jag haft hosta och "tajt" i luftrören i en månad, det är SÅ jobbigt. Jag har fått Bricanyl för det, alltså inte för förvärkarna... Men det kanske hjälper att hålla tillbaka sådana också (för det har jag inte känt av).

JustUs85 - åååh, vad jobbigt med bilen! TUR att inget värre hände, men ändå!

AnKaJ - jag har också tappat jobbmotivationen. Från en dag till en annan var den bara borta och jag vill bara vara hemma. Idag jobbar jag halvdag hemifrån, och har tagit ledigt resten av dagen. Jag har arbetstidsförkortning som man får ta ut i timmar, så jag har sagt att jag kommer ta en del halvdagar i november. Jag jobbar november ut annars. Jag har ju kontorsjobb, så det är inte så fysiskt ansträngande, men med den här irriterande hostan ovanpå allt så...

Utöver det så gick min mamma bort i slutet av september, så bebisen i magen, och även vår två-årige son har ju fått ta del av en massa sorg och ledsenhet förstås. Sen känns det som att hösten bara gått i ett... söndrig tvättmaskin, snickare hemma som renoverat vår hall (kul iofs), inneboende släkting i 1½ månad osv osv... Nu snart ska det väl äntligen lugna ner sig lite...

Jag var hos BM idag, mitt blodtryck har legat på samma typ varenda gång. Lustigt! Alla värden såg bra ut vilket var skönt. Jag fick gå på tillväxt-UL för några veckor sen eftersom SF-måttet inte riktigt följde kurvan (och jag fick panik, vilket kanske mest berodde på alla andra saker runtomkring, men ändå)  och det var skönt att få bekräftat att allt såg bra ut och att bebisen både var tillräckligt stor, och växer som han ska

Kram till alla som behöver det!

Svar på tråden Decemberbebis 2010