• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • AnKaJ

Ah så bra att det är några kvar.

Här börjar det känns lite tungt. Jag har fått en sån enorm aptit. Jag äter och äter och är mätt bara en kort stund. Jag är rädd att jag kommer att gå upp en massa i vikt. Eller snarare, att jag går upp i vikt kan jag hantera men om den enorma aptiten gör att bebisen bli gigansk....ooo det kan bli jobbigt tänker jag.

JustUs85: En tidigare igångsättning, får man fråga varför?

• Lakritsnapp
    AnKaJ skrev 2010-10-27 12:17:34 följande:

Här börjar det känns lite tungt. Jag har fått en sån enorm aptit. Jag äter och äter och är mätt bara en kort stund. Jag är rädd att jag kommer att gå upp en massa i vikt. Eller snarare, att jag går upp i vikt kan jag hantera men om den enorma aptiten gör att bebisen bli gigansk....ooo det kan bli jobbigt tänker jag.

Nääädå, om du äter mycket så är det för att bebisen har behov av det just nu Flört
  • AnKaJ

Har bebisen behov av Toblerone tro?? Jag tror jag har fått cravings!

• Lakritsnapp
    AnKaJ skrev 2010-10-27 12:28:15 följande:
    Har bebisen behov av Toblerone tro?? Jag tror jag har fått cravings!
    Självklart!! Det var vad jag intalade mig själv om, när jag vräkte i mig en ostkaka om dagen de första månaderna (överdriver lite, men helt klart överkonsumerade jag ostkaka en period, haha).
    För tillfället nöjer han sig med det han får, men jag väntar på nästa hetsätning av något speciellt Flört
  • AnKaJ
    Lakritsnapp skrev 2010-10-27 12:32:18 följande:
    Självklart!! Det var vad jag intalade mig själv om, när jag vräkte i mig en ostkaka om dagen de första månaderna (överdriver lite, men helt klart överkonsumerade jag ostkaka en period, haha).
    För tillfället nöjer han sig med det han får, men jag väntar på nästa hetsätning av något speciellt Flört
    Hmm ostkaka det lät gott...!

Hur är det med förkylningen?

Jag har gått omkring med förkylning i nu mer än 2 veckor och det verkar nästan omöjligt att bli helt av med det. Jämnt täpt i näsan och snarkar som en karl! Och så det här jobbiga med att jag kan inte hosta eller nya som jag inte kniper ihop ordentligt...*pinsamt*

• Lakritsnapp

AnKaJ: Jo tack den "akuta fasen" av förkylningen är över, men det är ju den där hostan... och täppan i näsan som inte vill ge med sig. Snarkar gör tydligen jag också, haha!

Bebis har vänt sig med huvudet nedåt nu och borrar ner sig i bäckenet, inte så jätteskönt, men det känns bra att han förbereder sig och "vet" hur han ska göra.

Vännerna har börjat "ploppa" ut sina bebisar nu, en liten tjeja kom i september och en annan fick en liten grabb här om dagen. Man blir ju inte mindre bebissugen och längtar, hehe!
    Något annat jag längtar efter är JULMATEN, det bara kom över mig här om dagen. Är jättesugen på julbord och hoppas verkligen bebis kommer innan julafton, så man får äta ALLT... gravad lax mmmm!

• Mysmamma70

Hej tjejer, vi är kvar också

Vecka 31+3 nu, har precis slutat jobba och njuter av att få vara med familjen nu. Blir mer och mer förvärkar, men annars mår jag bra,

~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
  • LyckligaGatan
    AnKaJ skrev 2010-10-27 12:17:34 följande:

Det lutar åt igångsättning då vi är helt övertygade om att BF enl UL inte stämmer.. Vi vet ju när bebisen blev till och att grabbarna skulle simmat runt i 11 dagar tycker tom doktorn är osannolikt.. Så vi ska iaf iväg för ett ställningstagande på DS. Doktorn sa att de skulle kunna sätta igång mig redan nu, för livmodertappen har dragit sig framåt, så jag hoppas verkligen på igångsättning i slutet av nov, om hon inte kommit innan dess. Enl vårt datum går vi in i v 37 imorgon... Annars är jag i v 35...

Har precis testat Bricanyl mot mina sd, börjar känna mig rejält yr! :-S

Här äts det nonstop känns det som, dessvärre mestadels godis.. Och cola. <3 Knäppa sug efter pasta och potatis men det ser jag bara som ett gott tecken..
  • Ett två tre

Jag går in i vecka 34 på fredag och imorgon är det 6 veckor kvar till vårat planerade snitt

Här borrar oxå bebisen ner huvudet i bäckenet, inget skönt men jag hoppas foglossningen kan bli lite bättre av det istället. Har ofta en armbåge eller ett knä som sticker ut här och där oxå, får peta på bebisen ibland när det blir obehagligt

Och snarkar gör jag oxå, som en gammal man, haha. Maken sover med öronproppar sen ganska länge tillbaka

Mons april 2008 - BF 16 Dec 2010
  • Ett två tre

Är det nån som vet hur det gått med Mrs T och lilla Elise? Tänker massa på dom och hoppas allt går bra!

Mons april 2008 - BF 16 Dec 2010
Svar på tråden Decemberbebis 2010