• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Ett två tre
    LyckligaGatan skrev 2010-11-11 12:06:47 följande:
    Jag vågar inte tro eller ens hoppas. Förra ggn ville inte kroppen funka så det känns som det kommer bli likadant den här ggn. Och blir det inte bebis i helgen, så är det 1 vecka kvar tills vi vet om vi blir igångsatta eller inte. Borde väl finnas ett slut på det här ngnstans..
    Håller tummarna
    Mons april 2008 - BF 16 Dec 2010
  • Ett två tre
    q cat skrev 2010-11-10 11:33:11 följande:
    Utöver det så gick min mamma bort i slutet av september, så bebisen i magen, och även vår två-årige son har ju fått ta del av en massa sorg och ledsenhet förstås. Sen känns det som att hösten bara gått i ett... söndrig tvättmaskin, snickare hemma som renoverat vår hall (kul iofs), inneboende släkting i 1½ månad osv osv... Nu snart ska det väl äntligen lugna ner sig lite...
    Kramar till dig {#emotions_dlg.flower}
    Mons april 2008 - BF 16 Dec 2010
  • Mysmamma70
    LyckligaGatan skrev 2010-11-11 11:39:06 följande:
    Haha, freudiansk felskrivning kanske..

Igår trodde jag ett tag på allvar att jag skulle föda barn. Fy 17 va ont ja hade!! Sd / värkar var 7:e min och mensvärk / ryggvärk från helvetet. Har det inte gjort ng effekt då ger jag upp! Men allt lugnade sig på Alvedon, även om det inte försvann helt. Maken som annars brukar vara så lugn, började prata om BB-väskan, "vad är klart vad är inte????" BM vid halv fyra, så får vi se..
    Håller tummarna för att det är på G
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
  • luvpillow

Hej alla.. har inte varit så aktiv här men hängt med och läst ändå..
    Är det någon mer som känt sig lite nere/deppad?
    Jag har varit sjukskriven snart 2 veckor, och inte kunnat göra nåt.. Vi har flyttat och kartongerna står kvar, jag orkar verkligen inte.. är mest ledsen hela tiden. Någon annan än jag som är såhär?

Önskar jag hade krafter att fixa barnvagn och sån, men jag hoppas att krafterna kommer tillbaka snart.

Hur mår ni annars?
    Mitt järnvärde var lågt senast hos BM.. låg på 98. Men de tog några rör för att kolla om det var anemi men jag har inte hört nåt, så antar att det var lugnt :)

Nu känner man sig verkligen tung, och en hel månad är det kvar!!

• Lakritsnapp
    luvpillow skrev 2010-11-11 12:34:41 följande:
    Jag har varit sjukskriven snart 2 veckor, och inte kunnat göra nåt.. Vi har flyttat och kartongerna står kvar, jag orkar verkligen inte.. är mest ledsen hela tiden. Någon annan än jag som är såhär?

Önskar jag hade krafter att fixa barnvagn och sån, men jag hoppas att krafterna kommer tillbaka snart.

Hur mår ni annars?
    Mitt järnvärde var lågt senast hos BM.. låg på 98. Men de tog några rör för att kolla om det var anemi men jag har inte hört nåt, så antar att det var lugnt :)

Klart att du känner dig deppad och nere om du inte kan göra det du är van vid och tycker om. Är du dessutom en riktig "håll-i-gångare" blir det ju skitjobbigt att vara trött & tung och ha andra graviditetskrämpor och inte orka med sitt vanliga liv. Lågt järnvärde kan ju göra en trött.

Jag är nog inte så deppad.... däremot är jag på ett Demon humör den senaste tiden (läs månaderna). Arg för småsaker och för att jag inte kan göra allt som jag brukar göra. Stackars maken, vad han får stå ut med, men det går ju över som tur är.

Ta det som det är, så ska du se att det vänder snart. Inga måsten!
  • luvpillow

Tack Lakritsnapp..

Jo jag har tänkt på det, man är van vid att känna sig behövd och duga också när man jobbar. När det försvinner så blir allt så tomt, man känner sig värdelös som inte gör nåt. Och det hjälper ju inte att FK tänker betala lägsta föräldrapenningen för att man har ett glapp på två dagar då man inte "gjort något"... =(

Min sambo har också fått stå ut med mitt humör...ja det är tur att det går över sen =)

äh, bort med alla negativa tankar. Nu ska jag ut med dottern och leka i parken. Tur att man har henne, hon kan få en på bättre tankar =)

Ha en bra dag!

• Lallan
    luvpillow skrev 2010-11-11 12:34:41 följande:

Hur mår ni annars?

Här är en till deppad! Huset ser ut som f*n och jag kan och orkar inte göra något. Sover mest om dagarna men uinte blir jag piggare av det. Även jag har fått lågt järnvärde och det kan också bidra till att man känner sig deppad men mest tror jag att det beror på min égen frustration över att inte kunna göra något.  
  • luvpillow
    Lallan skrev 2010-11-11 14:42:10 följande:
    Här är en till deppad! Huset ser ut som f*n och jag kan och orkar inte göra något. Sover mest om dagarna men uinte blir jag piggare av det. Även jag har fått lågt järnvärde och det kan också bidra till att man känner sig deppad men mest tror jag att det beror på min égen frustration över att inte kunna göra något.  
    Samma här.. jag kan inte somna på kvällarna, så det blir att jag sover längre på dan..
    Vad ska man göra för att orka? Försöker ta ett litet steg i taget.. Hoppas du också kan göra det. Äter du järntabletter eller nåt? Jag kan inte pga magproplem...
  • mamma smurfen
    luvpillow skrev 2010-11-11 14:52:06 följande:
    Samma här.. jag kan inte somna på kvällarna, så det blir att jag sover längre på dan..
    Vad ska man göra för att orka? Försöker ta ett litet steg i taget.. Hoppas du också kan göra det. Äter du järntabletter eller nåt? Jag kan inte pga magproplem...
    ussa, trötthet e något av de värsta att drabbas av....för man får dåligt samvete av att inte göra något...å GÖR man något så får man ONT...å dåligt samvete för de, som gör att man blir TRÖTT, å.....SUCK...ja så spinner de på....

Ang lågt järnvärde så testa att ät blodpudding med lingon till, men skippa mejeriprodukter till, utan drick typ vatten till..... 
Svar på tråden Decemberbebis 2010