Inlägg från: maria204 |Visa alla inlägg
  • maria204

Plus igen efter mf/ma

Happiness skrev 2010-11-03 16:53:41 följande:
    vad du är söt maria!!! Grattis till tråden och till plusset. Hur länge är det du har hållit på nu igen. Känns som vi känt varann for ever här på FL. Nä jag var nu den sista som plussade innan du också försvann. Ja det är så undebart att den ena efter den andra kommer hit . ALLA är med från den första tråden! . Den som jag gärna vill se här nu är MCT79 hon är väl den som kämpat länsgt i MF tråden nu.

Återigen underbart att du kommit hit! KRAM!
    Och nu fick jag tårar i ögonen...

Den 9 juli har jag BF, så det är verkligen inte en långt gången graviditet.

Jag fick mitt första MF i februari, så det var knappt ett år sedan jag blev gravid första gången (sedan vi bestämde oss för att få ett syskon).  
  • maria204
    LillaMy3 skrev 2010-11-03 19:02:59 följande:
    Grattis! Har också beräknad BF 9 juli!!! (försök fem eter mitt första, och jag HOPPAS enda missfall)

Hur mår du? Jag är tok-hungrig allt som oftast, liiiiiite illamående men mest bara "uggig" i magen. Bananer är plötsligt inte alls gott, men klementiner går ner Trött och gråtmild också, men det kan vara en tilfällighet...

Jag tänkte jag skall få bokat ett tidigt vul om några veckor så jag får se att allt är som det ska. Men har inte vågat boka ännu... Tänkte vänta till nästa vecka.
    Vad kul!
    Jag mår bra. Lite illamående och ganska så trött emellanåt. Just nu har jag höstlov, så det är lugnt, men nästa vecka får vi se om tröttheten kickar igång.

VUL absolut! När jag var hos KK sist gång hade jag varit där 10 ggr på några månader. Hon sa att om /när jag blev gravid igen skulle jag bara ringa om jag ville ha någon extra koll. Det kommer jag att göra, men jag ska också vänta någon vecka, annars finns ju risken att de inte ser något.

• maria204
    Cat79 skrev 2010-11-04 07:46:48 följande:
    maria204: Stort grattis till plusset! Kul att ha dig här igen.

Muffe och Miraclee: Tycker så synd om er att ni mår som ni gör fortfarande och inte får i er så mycket. Önska det vänder snart så ni får njuta fullt ut av er växande mage.

Rontgensyrran och Smålandsjäntan: Tänker på er!

Idag var det 2 år sedan min änglapojk Mio kom och vände! Helt sjukt att det gått 2 år sedan jag förlorade honom. Ikväll ska vi tända ljus för honom på minneslunden. Det som är så skönt nu är att vi väntar syskon till honom. Förra året denna tid blev jag gravid men visste ej att jag var det men tyvärr blev det MA.

Ha det så bra. Kram
    Tack!

Mina tankar går till dig idag. Jag antar att det är en smärta som aldrig helt försvinner... 
  • maria204

Evsi: Jag är så ledsen!!

Jag förstår lite hur du känner det, för imorse när jag tittade på toapappret var det rosa flytningar. Precis så började den förra resan, som slutade i ett MA. Jag bröt naturligtvis ihop direkt. Min man är ett jättebra stöd och tyckte att jag inte skulle jaga upp mig. Men nu är den där igen, den tomma känslan. I morgon har jag tid hos MVC. Jag ska se till att få tid för ett VUL. Om allt är som det ska borde de ju kunna se ett hjärta nu, eller? Är i v. 6+2. 

Som jag känner nu, är det nu eller aldrig, för jag tror inte att jag skulle orka med ett till nederlag. Då får vi nöja oss med de underbara barn vi redan har.

• maria204

Hej!
    JaAg är så glad idag. Jag var på inskrivning igår,och min BM bokade genast en tid för VUL. Vi var där imorse och såg ett tickande hjärta. Jag är i v. 6 + några dagar. Vi träffade en mycket förstående läkare som bestämde att jag får komma tillbaka varannan vecka i alla fram till jul, för att följa upp att allt går bra. Vad skönt det känns att någon tar en på allvar, och vad skönt att allt såg ut som det skulle! Han sa att det var stor chans att allt skulle gå bra den här gången. Jippie!!

• maria204

Grattis 2-barnsmamman!

Jag börjar skriva här då och då, men blir alltid störd av något (läs barnen).

Alla verkar vara höggravida, eller på god väg mot att bli det. Kul!!!!!

Själv är jag nu i v. 8 och får gå på mitt 2:a VUL om en vecka (på tisdag). Min BM blev förvånad när jag sa att läkaren tyckte att jag skulle komma in varannan vecka för en koll. Jag är nog lyckligt lottat på det sättet. Jag har bestämt mig för att nu j-ar kommer allt att gå bra. Jag ska njuta av tröttheten och njuta av varje lilla illamående!

Idag är jag hemma och är förkyld. Dum som jag var valde jag att ha barnen hemma = ingen vila och mycket irritation. Stopp i avloppet har vi också, så slambilen måste komma imorgon. Märks det att jag behöver prata med någon vuxen?

• maria204
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-22 17:19:14 följande:
    Tack gumman.

Du ska bara prata med någon som vet vad du går igenom som sin familje som har dig nära och kanske en bm vore inte dåligt det häller gumman.
    Grattis till vecka 9 det går sagta nu men fort när du närmar dig 12 då går det fort ska du veta
    Din kropp har massa hormoner just nu som du måste ja kontroll på lämna barne hos någon se på en film och bara koppla av några timmar det det du måste ha just nu för att käna dig lite bättre.

Att vara höggravid är en plåga gumman jag lovar det är INTE kul alls.
    Jag gråter av att jag inte orkar längre jag vill inte längre.
    Jag håller med dig! Jag har aldrig gillat att vara gravid. Det enda positiva (förutom vad det blir) är att god mat smakar så mycket bättre! Men visst är det väl roligt att du är höggravid? Snart har du ju din skatt och resan är slut. Det ska bli spännande att se vad ni har för några kryp i magarna.
  • maria204
    mallanis skrev 2010-11-22 17:38:51 följande:
    Odd och Björnis...säger bara tack! Ni är så sköna och kloka!  Hjärta känns lite lättare....

Pancakes- Hoppas resan varit bra! Kul att ha dig i tråden igen så vi kan jämföra våra plågor/brist på plågor! =)

Maria 204- Kul med några som inte gått så långt också tycker det har varit lite dåligt med "påfyllning" på nya i tråden! Kul med VUL om en vecka! 
    Jag har nytt vul om två veckor är då i v 14+ nånting... är allt ok då....jösses vilken milstolpe!
    Ja, vid v 14 borde man väl få slappna av? Lycka till!
  • maria204
    Mamma till W skrev 2010-11-22 21:20:18 följande:
    JAAA, vi träffas i Västerås nästa gång! Jag är på! kortare att åka då! :)

Ja det är ingen höjdare att vara magsjuk när man är gravid.. Jag åkte på magsjuka i påskas och sen blev jag utomlandsmagsjuk i somras och höll i sig i TRE veckor! Då tyckte jag synd om mig själv!
    Jag var magsjuk när jag väntade nummer 2. Kräkningarna resulterade i värkar den 22/12. Jag fick åka in med en illamående sambo. Vi blev isolerade, jag fick en bedövningsspruta och värkarna avtog tack och lov! Det hade inte varit någon dröm att gå igenom en förlossning på fastande mage, matt efter att ha kräkts i ett dygn. Einar visste vad han gjorde och stannade kvar i magen tills den 28/12. Då hade jag hunnit äta och vila upp mig över julhelgen.

• maria204
    Tejj skrev 2010-11-23 16:12:58 följande:
    Tittar in o hälsar på alla gamla o nya vänner...
    Tog en paus från FL ett tag... men nu är jag tillbaka igen, med ett stort fett Plus  Skrattande 
    Vågar dock inte ta ut nåt i förskott än, är bara i vecka 5+6 så än så länge väldigt tidigt..... mår bra, inge trött eller illamående.... bara ömma bröst o "mens"värk i magen!!!

Hur går det för er andra? Många som kläckt ut sina små nu då förstår jag??? Va mysigt... o alla ni andra som har magar att gå runt o skryta med.... avis på er med.... Flört får verkligen hoppas att mitt lilla pyre stannar kvar denna gång!!!!

Håller mig nog mer aktiv i den andra, "gamla" tråden ett tag till.... innan jag varit på några UL o blivit mer säker på att allt står rätt till...

Kram så länge
    Grattis Tejj! Vi ses snart igen!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma