Inlägg från: maria204 |Visa alla inlägg
  • maria204

Plus igen efter mf/ma

{#lang_emotions_gravid} Beräknad förlossning {#lang_emotions_gravid}

September 2010
    MB73 24 september (1a försöket efter MA)

November 2010
    Nataliesliv 20 nov (1a försöket efter MF)

December 2010
    Majmamman08, 11 december (1:a försök efter MF)
    Lallan 23 december (ma v11, mf v 14)
    Pyret12 24 december
    Maria A 78 24 december
    Bjornis 25 december (2 mf och 1 ma. 4:e försöket efter ma)
    No way 28 december
    Anna TheSunshine 29 december (2: försöket efter MF)
    nyttförsök2010 29 december (1:a försöket efter MF)
    gemigsinnesro 29 december (4 försöket efter mf)
    cat79: 30 dec (avbryt.grav v 22 nov-09, MA jan-10)
    maria204 BF 31 december (2:a försöket sedan MA feb-10)

Januari 2011
    Kajsalisa 2 januari (2:a försöket efter MA)
    PåvägMotSyskon 5-6 Januari.
    Rontgensyrran 6 januari (3:e försöket efter MA)
    Mami82 6 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    Smålands jänta i storstaden 7 januari (4:e försöket efter MF)
    toksnippa 9 januari (2:e försöket efter MF)
    Bev 10 januari (3 mf sen okt 2009)
    Daniela01, 14 Januari (2mf och 1ma, 6:e försöket efter senaste MA)
    misslouie 17 januari (5:e fösöket sen MF okt-09)
    fröken SJ 17 januari (2:a seriösa försökte efter Mf Jan-10)
  • maria204
    MB73 skrev 2010-05-21 22:07:20 följande:
    SÅ skönt att det ser bra ut nu! DU ska se att allt kommer gå bra. Jag hade precis samma svängningar från gynekologen när jag väntade mitt första barn. Det kommer med 99% säkerhet bli ett missfall, sade han till mej, men när sedan HCG nivåerna fortsatte stiga, så var det plötsigt andra tongångar. En jättejobbig tid...först gädje, sedan ofattbar sorg, för att sedan vändas till glädje igen...och nu är min första lilla tjej snart 5 år!
    Ja, det har verkligen varit en svängig tid känslomässigt. Jobbigt att gå och må illa och vara trött och "veta" att det inte blir något barn. När jag fick reda på att hormonerna steg var det som att någon sopade bort mattan under mig. Inte alls vad jag ville just då. Nu får jag tro och hoppas att allt blir bra. Det var jätteskönt när jag gick upp nu på morgonen och få vara sugen på mat och må illa av kaffedoften. Idag ska jag för första gången på tre veckor njuta av att vara gravid!!!
  • maria204
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-05-22 21:11:20 följande:
    En liten uppdatering från mig! Fortfarande ljusbruna/rosa flytningar men det är inte mer än de flytningar jag brukar ha vanligtvis, "bara" en annan färg... Känns så läskigt och jag hoppas så att den lilla lever och växer. Har fått för mig att jag inte har lika mycket symtom längre, inga ömma bröstvårtor längre men bröste är där emot ömmare... blir galen av att försöka tilka själv! kanske blir att jag ringer och kollar om det finns någon tid för VUL på måndag för jag blir helt tokig av att hålla på såhär... Hoppas ni tjejer ha en härlig helg och bebisarna växer
    När jag ringde till kvinnokliniken för att få tid för VUL var jag jättenoga med att berätta om mitt MA och verkligen poängtera hur otroligt orolig jag var. Jag vet inte hur det är hos dig, men här tar de inte in "vem som helst" och man ska "inte tro att man kan komma in varje gång man har en liten blödning". Precis de orden fick jag höra när jag ringde första gången.

Lycka till! Hoppas att det bara är en vanlig ofarlig blödning.
  • maria204

Jag förstår dig. Fy att inte veta! Jag blöder fortfarande, har gjort det i tre veckor och det känns ju inte bra. MEN jag får tro att allt är ok tills motsatsen bevisas. På torsdag ska jag tillbaks för ett till VUL, mitt fjärde den här graviditeten. Hoppas att allt fortfarande ser ok ut då. Först då kan jag slappna av.

• maria204
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-05-22 21:28:53 följande:
    Varför kan jag inte citer inläggen!!!? Maria204: vad säger de att din blödningar kommer ifrån? blöder du mycket? Hoppas för eran skull att det ser bra ut på torsdag oxå!
    Det vet de inte. Jag tror inte att de har kollat så noga, för på de första två besöken letade de bara efter ett foster och konstaterade missfall. Nu blödde jag mer, men läkaren sa att det var gammalt blod. Hon sa också något om moderkakan och var den kommer att fästa. Hon var inte svensk, så det var inte helt lätt att följa hennes resonemang. Dessutom var jag så chockad att jag inte förstod någonting.
  • maria204

Jag bor utanför Örebro. Hittills har det varit olika läkare varje gång. Ja, hon garanterade ju inget, men jag hoppas. Graviditetshormonet har stigit hela tiden och jag känner mig gravid. Förra graviditeten, som slutade i MA v.13, mådde jag hur bra som helst. Jag var inte trött och inte illamående. Alla symptom avtog efter v.10. Nu är jag orolig och kommer antaglgen att fortsätta vara det, men det har i alla fall inte kommit något färskt blod sedan torsdags.

Smålands jänta i storstaden skrev 2010-05-22 21:58:28 följande:
    Maria204: vart bor du? Bor i stockholm och har bara varit på huddinge. förra gången när jag åkte in i vecka 13 och blödde så sa hon att det  var för tidigt att kunna säga något om ifall det kom från moderkakan eller något, världens mest otrevligaste läkare var det då...  Några dagar senare dog den lilla.... MEN det finns ju mpnga som faktiskt blöder hela sina graviditeter och födet friska fina små bebisar!!
  • maria204
    Lallan skrev 2010-05-23 11:10:34 följande:
    Jag är lika skadad, mår som bäst psykiskt när jag mår riktigt dåligt fysiskt. Så fort jag mår lite bättre börjar tankarna mala igen.
    Samma här. Efter ett eller flera missfall vill man nog hellre må illa och ha foglossning än må toppen. Då "vet" man i alla fall att hormonerna är som de ska!
  • maria204

Smålandsjänta: Åh vad ledsen jag är för din skull! Hoppas, hoppas att det går bra nästa gång! Kram och tack för det stöd du gett mig!!

• maria204
    kajsalisa skrev 2010-05-24 19:45:36 följande:
    Amen hur är det ens möjligt?? 20 minuter efter avklarad middag och jag känner mig hungrig igen. Uppblåst som alltid nu för tiden, men ändå en hungerskänsla. Anyone else??
    Ja. Jag förbannade den hungern när jag trodde att jag inte längre var gravid. Nu välkomnar jag den liiiiite, men hoppas på att kunna hålla vikten tills bröllopet. Det är 4 veckor kvar och klänningen kommer veckan innan bröllopet. Håll tummarna! Vad ska jag göra om det är för liten? Drygt 4000kr i sjön?
  • maria204

Vad kul att se era VUL-bilder! Jag har en liten bild i handskfacket på bilen av alla ställen.

Jag var på återbesök idag. Sambon var med och fick även han se den lill*. 21mm och 8+5 veckor. Jag ska ha is i magen sa läkaren. Så länge jag har bruna flytningar så finns det risk för missfall, men det finns det ju alltid! Fostret var i alla fall där det ska, pulserade och har vuxit exakt så många dagar som det skulle. Jag måste ju bra få njuta av det.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma