• KMW

Plus igen efter mf/ma

Fast jag hänger inte med i svängarna Telge, och jag tror att fler än jag är förvirrade. Ena gången så är du superklok och kunnig och vet massor om ägglossning, graviditet, förlossning, olika krämpor osv. Å nästa gång skriver du saker som får oss att tro att du inte vet nåt alls om dessa saker och skriver frågor som en erfaren människa som du själv borde veta svaren på. Du är väl på bim+2 eller 3 nu?! Du vet väl mycket väl att man kan plussa då, och betydligt tidigare också, eller?

• KMW

Telge: du har ju skrivit för länge sen om att du tidigare i livet fått någon diagnos för psykisk ohälsa eller liknande. Kan inte det ligga till grund för omhändertagandet av dina första tre barn?
    Å angående Alice så kan det väl knappast vara så att ALLA ljuger?! Även i detta fall har ju DU skrivit att du blev tillsagd av personalen (som ändå är experter) på neo att mata henne var tredje timme, även på natten, men struntade i det då du inte tyckte att det behövdes. Det är väl också en källa till oro, eller?
    Jag tror inte att någon härinne hävdar att du ljuger, men många har nog svårt att förstå hur man kan få, inte ett, inte två, men fyra barn omhändertagna enbart för att alla andra ljuger och smutskastar en.

• KMW

Fel uttryckt av mig. Inte omhändertagna, men inte i din vårdnad och på hemlig adress. Har jag rätt då?
    Å om jag inte missminner mig så skrev du i tråden som blev avstängd att du inte ville väcka Alice när hon sov och därför inte matade henne var tredje timme.
    Jag har aldrig hävdat att ni var på neo pga låg födelsevikt. Poängen med mitt inlägg var att du, enligt ditt eget inlägg i den avstängda tråden, inte följde sjukpersonalens råd om matning och att dom kanske gjorde en anmälan därför. Vad vet jag? Du förstår ju inte själv varför hon blev omhändertagen så jag försöker bara spekulera lite...

• KMW

Nä, du har rätt Telgebo. Vi har absolut ingenting med ditt liv att göra. Men om du inte tål att bli kritiserad, varför skriver du då på ett ställe som FL? Forumet här är ett diskussionsforum, vilket innebär att du kommer få både medhåll och motstånd. Klarar du inte av att hantera det, skriv inte. Så enkelt är det!
    Håller med föregående talare, du har redan lämnat ut alldeles för mycket info om dig och ditt liv här på FL. Och även om det till viss del har varit under anonymt nick så har det varit en barnlek för mig och säkert många andra på FL att lista ut vem du är, just för att du har lämnat ut så mycket om dig själv tidigare.
    Jag tycker synd om både dig och framför allt dina barn och hoppas att allt löser sig till det bästa för alla inblandade parter.
    Men gör dig själv en tjänst och skriv inte mer om sånt här på FL. Det är trots allt en offentlig sajt och saker du har skrivit kan vändas emot dig om det hamnar i händerna på fel (soc och rättsväsendets) personer. Att du har skrivit att dom hatar dig och att dom ljuger osv lär knappast vara till din fördel om det kommer ut.
    Å med det lämnar jag den här diskussionen. Nu och i all framtid.
    Lycka till!

• KMW

Kram till er som mår dåligt. Hoppas ni mår bättre snart.
    Å på tal om att spräcka blodkärl... Jag såg ut som att jag bodde ihop med en hustrumisshandlare i nästan två veckor efter förlossningen. Alldeles blå under båda ögonen...

• KMW
    MCT79 skrev 2012-01-24 13:34:57 följande:
    *skriver upp spräckta blodkärl under rubriken "fördel snitt"....*
    Haha. Ja, gör det. Jag ser inte klok ut på fotona från första tiden...
  • KMW

Blä Mabaja!! Jag kan trösta dig med att flera (inkl jag själv) som jag känner som har haft kräkis på sistone mestadels fått det bakvägen snarare än kräkningar. Klen tröst kanske, men snäppet bättre om du frågar mig.

• KMW

Det finns svarta nappar på HM. Säljs i tvåpack med trycket I

• KMW

Liberté; jag köpte både amningslinnen och amningstshirtar på hm. Amningslinnena använde jag jättemycket då det var smidigt att ha koftor och sånt över. Linnena kunde jag även använda utan bh vilket var skönt emellanåt.
    Amningstshirtarna däremot använde jag bara någon gång på bb. Skitfula och taskig passform. Så hms linnen kan jag rekommendera. (Fanns ett par olika så jag kan bara svara för den typen jag använde.)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma