Plus igen efter mf/ma
Fina magar och fiiiina bebbar!
Fina magar och fiiiina bebbar!
Jag tyckte inte heller att det var så farligt efter förlossningen och då var jag ändå sjukt svullen därnere efter långdragen krystningsfas.
Visst var jag lite försiktig när jag satte mig ner och när jag gick på toa dom närmaste dagarna efteråt men jag upplevde det aldrig som nåt stort problem.
I längden tyckte jag nog att stygnen (2 st) var mest irriterande. Det drog och skavde liksom när jag satt ner.
Angående fysisk aktivitet så var det inga problem att promenera kortare sträckor, men första 1-2 veckorna upplevde jag en enorm tyngdkänsla mellan benen, kändes nästan som att livmodern skulle trilla ut, när jag promenerade längre än 5-10 minuter.
Jag körde första fotbollsträningen 7 veckor efteråt och det gick bra, även om jag upplevde att det var aningens svårt att hålla tätt (kom ihåg att knipträna, viktigare än man tror) och jag minns att jag var ganska öm i fogen mellan benen dagen efteråt.
Bra att du inte är rädd för förlossningen, helt rätt inställning. Jag var inte heller rädd och behöll ett positivt tänkande genom det hela och kände aldrig att jag inte klarade mer, eller att jag ville lägga av.
Jag tror man kommer långt med bra förberedelser och positivt tänkande!
Hur går det med projekt vräkning Mabaja?
Heja Mabaja!
Hur har du det Mct? Har du tid att berätta lite om livet med dina småtroll? Så nyfiken...
Det låter som att ni har fullt upp Mct, fast på ett mysigt vis så klart. Å vilken karl du har som kliver upp och tar båda kidsen så du får sova!! Känn INGET dåligt samvete, han är ju lika mycket förälder som du är och jag tvivlar på att han skulle ha dåligt samvete om det var omvänt.
Kärleken kommer, oroa dig inte. I början har man ju fullt upp att bara överleva. (å du har ju 2 småttingar dessutom) En djupare rör-inte-min-unge-för-då-dödar-jag-dig känsla kommer så småningom.
Kram på dig!
What?? Är det på Mabaja? Så spännande!!
Nån som har Mabajas bloggadress? Är så nyfiken att få se bild på w2
Tack Mabaja!
Åååh, sicken fining!