• MCT79

Plus igen efter mf/ma

Sir Bubbalots mamma skrev 2011-09-11 20:29:44 följande:
    T-12h  till project vräkning börjar... fyyy va nervös jag e
    Det kommer gå braaaa!
    Väntar tvillingar! 16+0 idag!
  • MCT79

Kjaaam jag tänker på dig! Å du jag ser fram emot berättelsen om när du faktiskt fick "massiv negerkuk"... för det måste du ju ha fått med den referensen! ;)

Safiree, jag hoppas och håller alla tummar och tår för att det går bra för dig!

Flickanfin, vilken söt mage! Jag vill ocksååååÅ!

Ego.
    Idag har vi varit på vårt första besök med den nya barnmorskan!!! VILKEN SKILLNAD! Hon blev bestört över att järndepåerna inte var kollade och ordnade med det direkt bland mycket annat. Det roliga var att hon kände min förra barnmorska sedan grundutbildningen och sa bara kort "jaha, intressant och se att hon har samma stil fortfarande..."  hahaha!

Fick jättebra förtroende för henne! Åhh vad det känns bra nu!!

Väntar tvillingar! 16+1 idag!
  • MCT79
    Bellas7 skrev 2011-09-12 23:22:40 följande:
    Usch jag är livrädd inför tul och tappmätning i morgon :( såå nervös .. Lär inte sova i natt

Kjaam hoppas det går bra :)

MCT skönt att du fick en bra bm :) du ska ju ja henne ett tag. Går du på smv?
    Ja det kände superbra.. och var så noga med att poängtera att om vi när vi gått därifrån kände att "nej det här känns inte bra".. så skulle vi säga till i receptionen och be att få byta. Det var vanligt, inga problem utan det viktiga är att mamman har en trygg punkt under sin graviditet... känns super!

Hon har jobbat 10 år på prima liv och innan dess 15 år på spec.mödravården..de har läkare 5 dagar i veckan (till skillnad från 1 em/i veckan i kungsängen) och vi fick både bm-besök och läkarbesök samma dag som RUL. "så vi får en kontakt och kommer in i rullorna"...

Så nej jag går inte på spec-mvc i den bemärkelsen men de har ett nära samarbete med specen och ultragyn.. jag tror det blir kanon!
    Väntar tvillingar! 16+2 idag!
  • MCT79
    Bellas7 skrev 2011-09-13 13:58:00 följande:
    Tack ni är för gulliga :). Jo jag har bricanyltabletter hemma och tar de så fått sammandragningarna kommer o gång lite. Nästa gång sammandragningarna gör ont måste jag in och då blir det inläggning. Jo jag måste ta mig till vecka 28 för minska riskerna. Men tråkigt är det :( ville verkligen att tappen skulle vara samma som innan så jag kunde slappna av lite :(
    Ohh det kommer gå bra, det känner jag på mig! Hjärta
    Väntar tvillingar! 16+1 idag!
  • MCT79

Galet orolig... min sambo åkte iväg igår på planeringsdag med jobbet.. ute i sthlm´s skärgård...  smsade ett godmorgon till honom nu och då är han på akuten på Norrtälje sjukhus! :(( Han hade ont i magen igår kväll, det smsade han om, men nu har han blod i urinen?? Rynkar på näsan

Väntar tvillingar! 16+5 idag!
  • MCT79
    3 barns mamma84 skrev 2011-09-16 09:36:26 följande:
    Kan det vara urininfektion ?
    Vet inte... det är rätt ovanligt hos killar... särskilt yngre... hoppas det är något sånt "lätt"...
  • MCT79
    SoMa72 skrev 2011-09-16 10:27:35 följande:
    gallsten kanske? Är det inte sånt man kissar ut eller vad heter de stenarna? håller tummarna för att det inte är nåt farligt iaf. *kramar om*
    Njursten kan man kissa ut...  men då brukar man ha så ont så man klättrar längs väggarna... det lät inte så på honom igår... oh well.. han är under uppsikt. Bra sådan hoppas jag.
  • MCT79
    FruW skrev 2011-09-16 10:23:51 följande:
    MCT stor kram, hoppas det snart blir bra! Kan vara stenar kanske? Säg till om du inte orkar ses... Kram vännen
    Du det är nog lugnt med den saken... en vecka kvar.. ;)
  • MCT79
    3 barns mamma84 skrev 2011-09-16 10:13:30 följande:
    Vi planerar 2 år mellan Lias och nästa är det då 2012 eller 2013 man ska börja bygga bebis ?
    Om ni vill ha två år emellan så är det väl lägligt att börja i slutet av året eller början på nästa...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma