• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2011-01-12 10:42:16 följande:
    Vi köper till en citykorg som liggvagn och har alltså båda från starten.
     Sorry, missade det det där. Aha, så kan man göra alltså. Då kan man ha den tills barnet är lite större också. Vad kostar hela kalaset?
  • 3 barns mamma84
    Muffe:
    Vagnen kan jag inte se ''websiden blev ikke funden'' säger denna
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Muffe80

Pancakes, det är en sittvagn man köper för ca 5200 kr.
    Sedan köper man till en annan citykorg som de heter, bilder finns tex under Duo Edgen på samma sida.
    Den kostar ca 2200 kr.
    Man kan alltså ha vagnen från nyfödd till kanske ca 3 år...?!
    Går sedan att sälja den om man inet kommer ha barn nummer 2 i samma. Tror man får ut ca 4000-5000 kr för en begagnad sån vagn

Så vi räknar med kanske 8000 kr för allt med skötväska och kanske lite prutning, om det går... ska även köpa babyskyddet på samma ställe.

• Bjornis
    Kajsalisa: Ja, lika bra att stanna då. Vi stannade en extra natt (eller ja, 3 nätter är nån slags standrad vid ks men jag ville eg hem efter 2) för att sixtens blodsocker ant inte heller var så bra. Han ville bara sova och sova!

Inatt har han vaknat av sig själv flera ggr och velat äta, han vaknar oftast själv på nätterna men på dagarna väcker vi honom var fjärde timma typ. Men på fredag får vi svar på om han gått upp och hur mkt och har han gått upp tillräckligt tänker jag banne mig sluta väcka honom. Han blir arg och är så trött att han bara somnar vi bröstet. Så kan det ju inte va tänkt. När han vaknar av sig själv så är han ju sugen på att äta! Men man vill ju inte heller att hans blodsocker ska dippa för mkt. Jaja, vi får se.

Haft en ljuvlig natt iaf. Vi gick och la oss kl 22 när han somnat och då låg han i liggdelen till vagnen och fick ligga kvar där. Sov till halv 1 typ, ammade + bytte blöja typ 45 minuter, sov igen till halv 4, ammade + bytte blöja typ 45 min och sov igen till kl 7 osv. Nu sover han igen men kommer nog vakna snart. Hans mage har jobbat på bra. Han öljer samma mönster varje gång. När han är på väg att vakna ligger han kanske 20 minuter och är halvvaken och sparkar och låter och ser ut som att han ska vakna och gråta och helt plötsligt smattrar det till i blöjan och Sixten får ett så lugnt ansiktsuttryck och igger så i 10 min och sen vaknar han och är hungrig. Kanske bajsar lite till under amningen och i amningspausen får pappa byta blöja! Nöjd än så länge att magen verkar funka.

Idag är vi i fas iaf, men efter att vi redan märkt att man inte ska ropa hej och tro att det ska fortsätta va najs så gör vi inte det... För inatt kanske han inte alls vill sova. Hehe.
  • Happiness
    2barnsmamma: HAha du är så rolig... 6 kg nej jag tackar nej till en elefant bebis. Det är bara Amadeus jag vet som blivit så stor

10-åringen här hemma försökte tuta i mig att en tjej i hans klass vägde 10 kg när hon föddes. Haha! Yea right!!!!!!
    Undra hur den mamman ¨såg ut i underlivet . Hjälpte nog inte med lite knipövningar..Haha!
  • Happiness
    Ego: Har varit hos sjukgymnast idag...Haha denna graviditet upptar hela ens vardag. En det ena än det andra

Var väl inte så mycket matnyttigt...men lite. Knipövningar skulle man tydligen börja med ganska långt innan förlossningen. För då är det lättare att hitta dem efter. Allt är ju bedövat så det kan nog vara svårt.

Har ett Babybelt hemma som hon tyckte jag skulle börja använda nu för att avlasta symfus-fogen framtill. Sen ska man inte simma eller nja ta bentag. Bröstsim förbjudet! Trampa vatten eller ryggsim.
    Sen rek. hon ett bälte som man drar stenhårt runt rumpan det håller ihop hela bäckenet.

ODD: Har det testat det bältet? Kändes som en befrielse att få på, men man ser ju ut som en mupp

Först ett babybelt och sen det andra ovanpå. Haha!

Pratade med henne om jag hade ischias men då fick jag saken förklarad för mig. Det är inte ischias..elller snarare det är falsk ischias. Med det menas med att ischias nerven går igenom bäckenet ungefär där fogen lossnar. Det som gör ont när man går är då att rumpmuskeln spänner sig självklart och försöker hålla ihop bäckenet. Muskeln klämmer då på ischias nerven. Vid äkta så är det diskarna som trycker och så är det inte vid graviditet. Så nu vet jag det.

Sen var det det gamla vanliga. Gå med pytte steg. Kudde mellan bena. Iallalägen håll ihop knäna. Inte sitta för länge. Inte vila på ena benet. ja det känns väldigt självklart . Hon höll på med akupunktur men jag tackade nej till det. Tycker inte att det funkar på mig. Så blir detta inte värre så räcker det med denna gången

På fredag är det spec. MVC och gravdiabetes snack som gäller. Kommer vägra att sticka mig i fingret 6-8 gånger om dagen. Aldrig! Sen svammlade min BM om GI. Ja det blir kul detta...NOT! Jag menar GI är ju en bantningsmetod och jag kommer vägra banta med Sofia i magen. Ska lyssna på vad spec. BM har och säga och fundera på det.....

*KRAMAR TILL ER*
  • Cat79

Kajsalisa: Kul att höra ifrån dig. Skönt att få vara kvar en natt till men snart är ni hemma och är en familj :) Ser framemot en bild. KRAM

• needtobreathe
    Happi..

GI är inte BARA för att banta.. men de vetu nog? ;) De är ju så bra för personer med diabetes för alla långsamma koldhydrater, de håller sockret på en jämnare nivå..

Kram iallafall! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma