• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja

Vanliga kläder var det längesen jag slutade med. =) Eller i vecka 22 hade jag nog mina jeans för sista gången... Nu är det kjol och leggings (faktiskt mina vanliga) och så har jag tre mammabyxor. Sen har jag köpt en storlek större på lite linnen på hm så de funkar med.

Var faktiskt hos bm igår (är i vecka 27), en sån där rutinkontroll! Mätte magen, kolla blodtryck, blodvärde, blodsocker och lyssnade på bebisen för första gången... Så himla roligt.. Eller blodvärdet var inte bra så nu måste jag käka maximal dos av järntabletter.. Rooooligt, eller inte! Men nu är det igång.. Snart kan jag börja nedräkning!

• kajsalisa

Ok. Intressant att höra. Jag är så nojjig och orolig för det där med magen. Växer den verkligen? Känner mig ju tjock, men snarare fettjock än nåt annat om ni förstår vad jag menar?! Är mitt i v 14 och tror nog att jag fortfarande kan ha mina jeans. Är det onormalt? Usch så orolig man är hela tiden. UL gav ett par veckors andningsrum tycker jag, men nu är oron lika stor som innan. Förbannade ma som spökar så i mitt huvud...

• Lallan
    kajsalisa skrev 2010-06-29 12:15:41 följande:
    Ok. Intressant att höra. Jag är så nojjig och orolig för det där med magen. Växer den verkligen? Känner mig ju tjock, men snarare fettjock än nåt annat om ni förstår vad jag menar?! Är mitt i v 14 och tror nog att jag fortfarande kan ha mina jeans. Är det onormalt? Usch så orolig man är hela tiden. UL gav ett par veckors andningsrum tycker jag, men nu är oron lika stor som innan. Förbannade ma som spökar så i mitt huvud...
    Jag har nojjat rejält angående magstorlek då jag tycker att dom flesta verkar ha större mage än jag just nu och min mage inte är större än tidigare trots att dom nu är två. Har ju sett bra ut hittills ändå och i morgon är det dags för ny koll så jag hoppas att det fortfarande ser bra ut. Tror att det blir lite nogrannare koll i morgon eftersom att det är på spec mv men vet egentligen inte alls vad det är dom brukar kolla. 
  • Mabaja
    kajsalisa skrev 2010-06-29 12:15:41 följande:
    oroa dig inte. Jag går i mina linnebyxor idag som jag köpte förra sommaren och de sitter jättebra trots att jag är i vecka 27! Jag hade mina jeans till vecka 22. Nu är de dock små, men skulle funka utan problem om jag hade en gummisnodd och då går jag in i vecka 28 denna vecka!

Klart att din bebis lever, du är nu inne i spökveckorna så det är bara att bita ihop.. Allt står till som det ska där inne! =)
  • Odetta

Hej tjejjer!

Idag är jag glaaaaad!

Jag blev så otroligt orolig i morse för illamåednet var totalborta (jag tog ingen postafen så den var vekligen borta) och till och med kylskåpet luktade inte illa längre. Så tog jag ett test och det var SVAGARE än testet jag tog för några dagar sedan....så ni kan ju gissa paniken jag fick.

Ringde då till KK med gråten i halsen och tiggde till mig ett VUL idag....vi fick komma dit klockan 16.

Och vet ni vet ni....den mår BRA! Den var 20 mm stor nu och den rörde på sig och VINKADE! Åh, jag började nästan gråta....så underbart!

Läkaren sa att när man ser hjärtat så här sent så brukar det gå bra, så han tyckte att jag skulle sluta oroa mig nu....men jag är välkommen tillbaks om jag blir allt för orolig.

Så nu kan jag vara lite lugn. Har nytt Vul inbokat med min privata läkare i v12 och tills dess tänker jag faktiskt bara njuta nu. Och INTE ta några fler gravtest....det har jag skakat hand med min man med

(har en bild på mini men datorn vill inte just nu, så jag lägger in den i tråden sen)

*kraaaaaaaaam*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Mabaja
    Odetta skrev 2010-06-29 20:48:07 följande:

Hej tjejjer!
    Idag är jag glaaaaad!

Det är väl inte konstigt att ditt gravtest var svagare! Efter ett par veckor så SKA testen bli svagare eftersom kroppen ställer in sig på att vara gravid och inte behöver allt hcg som bildas precis i början!

Grattis, nu blir du snart mamma! =)
  • kajsalisa

Tack söta Mabaja för stöttning. Tänk att det ska vara så svårt att slappna av?! Så knäpp man är alltså...

• Mabaja
    kajsalisa skrev 2010-06-29 21:23:37 följande:
    Tack söta Mabaja för stöttning. Tänk att det ska vara så svårt att slappna av?! Så knäpp man är alltså...
    Försök slappna av, inte många veckor kvar till rul för dig! och sen säger det svisch så sparkas det och har sig hela dagarna, eller som för mig på nätterna! =)

Det kommer gå så bra för dig och din bebis.. Spökveckorna är ju de jobbiga veckorna men försök göra det du inte kommer orka sen! Själv är jag stendöd konstant så jag typ ligger bara och halvsover hela kvällarna, min man tycker inte att jag är lika rolig! haha.

Tjejer: Imorgon har jag tre månader kvar till bf! =)
  • Cjes83
    Odetta skrev 2010-06-29 20:48:07 följande:

Hej tjejjer!

Idag är jag glaaaaad!

Jag blev så otroligt orolig i morse för illamåednet var totalborta (jag tog ingen postafen så den var vekligen borta) och till och med kylskåpet luktade inte illa längre. Så tog jag ett test och det var SVAGARE än testet jag tog för några dagar sedan....så ni kan ju gissa paniken jag fick.

Ringde då till KK med gråten i halsen och tiggde till mig ett VUL idag....vi fick komma dit klockan 16.

Och vet ni vet ni....den mår BRA! Den var 20 mm stor nu och den rörde på sig och VINKADE! Åh, jag började nästan gråta....så underbart!

Läkaren sa att när man ser hjärtat så här sent så brukar det gå bra, så han tyckte att jag skulle sluta oroa mig nu....men jag är välkommen tillbaks om jag blir allt för orolig.

Så nu kan jag vara lite lugn. Har nytt Vul inbokat med min privata läkare i v12 och tills dess tänker jag faktiskt bara njuta nu. Och INTE ta några fler gravtest....det har jag skakat hand med min man med

(har en bild på mini men datorn vill inte just nu, så jag lägger in den i tråden sen)

*kraaaaaaaaam*

Åh va roligt!! :) va skönt att läkaren sa att du kan slappna av lite nu för att ni fick se hjärtat vid denna tidpunkt.
    Så försök o slappna av o njuuuut! :)

Hoppas jag också får ett lika bra besked på måndag :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma