• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • inga76

Bjornis - jag förstår precis! Igår var jag hellugn, men idag är jag bara halvlugn igen. Att man aldrig lär sig. Jag och mannen hade ett allvarligt samtal om det idag, att vi måste passa oss själva och varandra så att oron inte äter upp oss båda två.

Idag har vi varit på hälsosamtal och träffat BM för första gången. Det kändes lite sådär tyckte jag. Svårt att sätta fingret på, men det var något med att hon pratade så förskräckligt mycket och lyssnade ganska lite. Man började ställa en fråga och innan man hunnit avsluta den började hon svara, och inte nödvändigtvis på det man hade tänkt sig att få besvarat... Men hon var ju vänlig och man kände att hon ville väl, och det viktigaste är väl att hon kan sina saker..? Svårt att veta - ska man be att få byta BM bara för att det inte känns helt 100%? Tycker att det känns lite överdrivet, samtidigt som jag förstås hade önskat att få gå hos någon som lyssnade bättre.

• Smålands jänta i storstaden

tack för lite lugnande ord... ringt till BM idag och fått tid för inskrivning, blir redan den 27 juli men något VUL fick jag inte... skulle prata med min BM på inskrivningen och troligen kommer jag då få ett VUL med tanke på förra som var ett MA... Nu hoppas jag bara att jag få gå på inskrivningen oxå och att den lilla vill tanna kvar hela tiden ut.....

• Mabaja
    inga76: Jag kände mig lite överkörd av bm som jag hade på inskrivningen med mitt ma. När jag väl ringde för inskrivning i denna grav så ville de sätta mig på samma bm för vi visste ju vem hon var, men jag vägrade. När jag var på inskrivningen med ma var jag jätteledsen efteråt för att hon kommenterat min vikt och lite andra saker... Bm jag har nu är helt fantastisk! Henne ska jag ha om jag blir gravid fler ggr med.

Det jag menar är att du inte ska nöja dig med en halvbra utan du ska känna dig trygg till 100% med din bm. Du ska trots allt träffa henne ett par ggr!
  • acure

Usch det känns inge bra längre, vaknade nyss och kände mig liksom "öppen" som att nåt är påväg ut. Precis så kändes det förra gången. Bara att då avstannade symptomen ett par dagar innan, men det har det inte gjort nu. Usch jag vill inte, jag tänker inte. PYRET SKA STANNA KVAR!!!!!

• rontgensyrran

Tack för alla gratulationer! Det känns fantastiskt! Nu ska jag försöka att slappna av och bara njuta. Efter detta är det så liten chans att något går fel att det inte ens är värt att tänka på enl läkaren. Vanligtvis brukar man se på blodprovet på dem som gör KUB att det gett ett väldigt avvikande värde för att sedan visa normalt ultraljud, sen brukar missfallet ändå komma senare. efter några veckor, så tydligen indikerar blodprovet att nåt är fel.

Det gör ju att man kan slappna av ytterligare då man fick både bra värden på blodprov och Ultraljud.

Pinklove hoppas din bebis är i megn för att stanna och att det bara är ren oro du känner nu! Har du något tidigt VUl inplanerat?

• kajsalisa

Pinklove; stenhård tumhållning från min sida. Hoppas verkligen att pyret får stanna hos dig alla 40 veckor. Tänker på dig! \o/

• Odetta
    acure skrev 2010-07-01 06:46:58 följande:
    Usch det känns inge bra längre, vaknade nyss och kände mig liksom "öppen" som att nåt är påväg ut. Precis så kändes det förra gången. Bara att då avstannade symptomen ett par dagar innan, men det har det inte gjort nu. Usch jag vill inte, jag tänker inte. PYRET SKA STANNA KVAR!!!!!
    Jag känner igen den där tyngdkänslan vännen, det hade jag den här gången också. Det jag gjorde var att dem dagarna la jag mig ner och vilade extra mycket och bar ingenting. Inte för att jag vet om det hjälpte, men det fick mig att TRO att det hjälper och då kunde jag slappna av lite och inte noja mig allt för mycket.

Så har du chancen så vila lite extra idag. Ta hand om dig och försök att tänka positiva tankar. Jag vet hur hjärnan kan sätta igång, men det är säkert ingen fara. det är säkert bara ett sådant där symptom man får när livmodern växer, ett BRA symptom

*kramar om*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • gemigsinnesro

Här gjordes det kub för ett par dagar sedan och siffrorna blev helt ok för min ålder =39 år så vi tänker inte gå vidare och riskera något med den här graviditeten. Enligt bm på ultraljudet så har moderkakan tagit över helt nu, är i v 14 så därför har jag börjat en försiktig nertrappning med progesteronkrämen. Känns helotäckt men moderkakan ska ju klara försörjningen nu. Jag tänker däremot fortsätta med albyl minor ett bra tag till så det inte blir något vajsing med moderkakan mitt i alltihop. 
    Grattis till alla bra nyheter på era vul/ul :).

• fröken SJ

Alltså ursäkta mig men är det jag som tappat förståndet eller går det inte längre att fixa med Bf listan! =)

Visst markerar man texten,kopierar,går på nytt inlägg och klistrar in?
    Jag kan inte göra det!?? Skäms.....hahaha

• Smålands jänta i storstaden

Test jag verkar lyckas kopiera in listan... hmmm får se hur det ser ut när jag postar det

{#emotions_dlg.flower} September 2010 {#emotions_dlg.flower}
    MB73 - 24 september (1a försöket efter MA)
    Mabaja - 30 september (3e försöket efter MA)

{#emotions_dlg.flower} November 2010 {#emotions_dlg.flower} 
    Nataliesliv - 20 nov (1a försöket efter MF)

{#emotions_dlg.flower} December 2010 {#emotions_dlg.flower}
    Majmamman08 - 11 december (1:a försök efter MF)
    2 barns mamma84 - 14 december (1:a försöket efter ett MA 3:e barnet nu)
    Lallan - 23 december (ma v11, mf v 14)
    Pyret12 - 24 december
    Maria A 78 - 24 december
    Bjornis - 25 december (2 mf och 1 ma. 4:e försöket efter ma)
    Ebebis08 - 27 december (mf 23/3 gravid igen 30/3)
    No way - 28 december
    Anna TheSunshine - 29 december (2: försöket efter MF)
    nyttförsök2010 - 29 december (1:a försöket efter MF)
    gemigsinnesro - 29 december (4 försöket efter mf)
    cat79 - 30 dec (avbryt.grav v 22 nov-09, MA jan-10)
    maria204 - 31 december (2:a försöket sedan MA feb-10)
    Kajsalisa - 31 december (2:a försöket efter MA jan-10)

{#emotions_dlg.flower} Januari 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Mami82 - 4 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    PåvägMotSyskon - 5-6 Januari.
    Rontgensyrran - 7 januari (3:e försöket efter MA)
    toksnippa - 9 januari (2:e försöket efter MF)
    Bev - 10 januari (3 mf sen okt 2009)
    Daniela01 - 14 Januari (2mf och 1ma, 6:e försöket efter senaste MA)
    GravidElla - 15 Januari ( 1:a försöket efter MA/MF okt. 09 )
    misslouie - 17 januari (5:e fösöket sen MF okt-09)
    fröken SJ - 17 januari (2:a seriösa försökte efter Mf Jan-10)
    Sommaren2005 - 24 januari (1 försöket efter mf april -10, 14:e försöket totalt)

{#emotions_dlg.flower} Februari 2011 {#emotions_dlg.flower}

Odd - 5 februari (första försöket efter 4 mf på raken)
    Cjes - 8 februari ( 3:e försöket efter MA januari- 10, Hade även MF oktober- 09)
    Inga76 - 11 februari (1:a försöket efter MA mars -10)

{#emotions_dlg.flower} Mars 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Smålandsjänta - 5 mars (första försöket efter 2 mf)
    pinklove - 6 mars (första försöket efter mf juni-10)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma