• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • rontgensyrran
    acure skrev 2010-06-27 19:31:48 följande:
    Kanske en för intim fråga, men hur gör ni som plussat med sexlivet? Här är vi jätteoroliga att vi ska framkalla ett till missfall om vi har sex, men samtidigt finns lusten hos oss båda kvar, och när jag tänker efter hade vi ju sex när jag var gravid (fast jag inte visste om det ännu).
    Men man läser ju lite överallt att det inte är någon fara, fast på nästa sida läser man att en orgasm kan framkalla missfall osv, att många väntar till vecka 12 innan de har sex igen. Vet inte vad jag skulle göra om vi hade sex och sen får jag missfall igen, då skulle jag tro att det berodde på det och aldrig förlåta mig själv. Samtidigt tycker jag att allt känns annorlunda denna gången, som om att det kommer gå bra liksom, så då borde man ju kunna leva som vanligt också?

Väldigt kluven, tacksam för lite tips och råd hur ni har gjort/gör.
    Jag har faktiskt valt att avvakta med det tills på onsadg efter UL så att jag vet att allt ser okej ut. Min make har väl inte vart lika glad för detta väntandet. Men hade det kommit minsta blödning i samband med sex så hade jag mått så såligt och därför väntar jag hellre och är lugn än att nojja upp mig.
  • Lallan

Vi har tagit det lugnt med sexandet den här gången men samtidigt så gjorde vi det även förra gången och då hjälpte det ju föga.

• Smålands jänta i storstaden

*Viftar stolt med mitt graviditetstest*

Hoppas att jag är välkommen tillbaka?
    Lyckades med det mest otroliga, enligt mig själv, att få ett fint Plus dirrket efter MF!

Åhhh vad jag hunnit sakna denna tråden! Idag är BIM och jag plussade redan på BIM-4 men vågade inte hälsa på förens BIM dagen var förbi och det är den ju snart! Ingen som helst skymt av någon blödning ännu så denna gången hoppas jag på att det går vägen!Baby

• rontgensyrran
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-06-27 20:01:43 följande:

Lyckades med det mest otroliga, enligt mig själv, att få ett fint Plus dirrket efter MF!

Åhhh vad jag hunnit sakna denna tråden! Idag är BIM och jag plussade redan på BIM-4 men vågade inte hälsa på förens BIM dagen var förbi och det är den ju snart! Ingen som helst skymt av någon blödning ännu så denna gången hoppas jag på att det går vägen!Baby
    Såklart du är mer än välkommen tillbaka, det är ju här du och bebben i magen hör hemma :D

Grattis igen till plusset och glöm inte att skriva upp din på BF listan :)
  • Smålands jänta i storstaden

nej då det är något jag inte glömmer

September 2010
    MB73 - 24 september (1a försöket efter MA)
    Mabaja - 30 september (3e försöket efter MA)

November 2010
    Nataliesliv - 20 nov (1a försöket efter MF)

December 2010
    Majmamman08 - 11 december (1:a försök efter MF)
    2 barns mamma84 - 14 december (1:a försöket efter ett MA 3:e barnet nu)
    Lallan - 23 december (ma v11, mf v 14)
    Pyret12 - 24 december
    Maria A 78 - 24 december
    Bjornis - 25 december (2 mf och 1 ma. 4:e försöket efter ma)
    Ebebis08 - 27 december (mf 23/3 gravid igen 30/3)
    No way - 28 december
    Anna TheSunshine - 29 december (2: försöket efter MF)
    nyttförsök2010 - 29 december (1:a försöket efter MF)
    gemigsinnesro - 29 december (4 försöket efter mf)
    cat79 - 30 dec (avbryt.grav v 22 nov-09, MA jan-10)
    maria204 - 31 december (2:a försöket sedan MA feb-10)
    Kajsalisa - 31 december (2:a försöket efter MA jan-10)

Januari 2011
    Mami82 - 4 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    PåvägMotSyskon - 5-6 Januari.
    Rontgensyrran - 6 januari (3:e försöket efter MA)
    toksnippa - 9 januari (2:e försöket efter MF)
    Bev - 10 januari (3 mf sen okt 2009)
    Daniela01 - 14 Januari (2mf och 1ma, 6:e försöket efter senaste MA)
    GravidElla - 15 Januari ( 1:a försöket efter MA/MF okt. 09 )
    misslouie - 17 januari (5:e fösöket sen MF okt-09)
    fröken SJ - 17 januari (2:a seriösa försökte efter Mf Jan-10)
    Sommaren2005 - 24 januari (1 försöket efter mf april -10, 14:e försöket totalt)

Februari 2011

Odd - 7 februari (första försöket efter 4 mf på raken)
    Cjes - 8 februari ( 3:e försöket efter MA januari- 10, Hade även MF oktober- 09)
    Inga76 - 11 februari (1:a försöket efter MA mars -10)

Mars 2011
    Smålandsjänta - 5 mars (första försöket efter 2 mf)
    pinklove - 6 mars (första försöket efter mf juni-10)
  • Lallan
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-06-27 20:01:43 följande:

Grattis och välkommen tillbaka
  • Mabaja
    inga76 skrev 2010-06-27 17:06:38 följande:
    Mabaja - välkommen hem! Det var verkligen inte illa hur mycket ni ändå upplevt med tanke på magsjukan!! Fantastiskt med Egypten, skulle gärna åka dit någon gång också. Vi har fortfarande smekmånaden kvar, så vem vet...
    Egypten är fantastiskt! Vi har nu varit där två ggr. Första gången åkte vi till Kairo och den här gången Luxor.. Vi har sett de stora kulturminnena de har och känner oss nöjda med det. Nu känner vi att vi är klara med Egypten och kan upptäcka andra kulturhistoriska fenomen! =)

Så ett tips är att åka till Egypten! Det är min rekommendation! Fast man ska ha i åtanke att man kan bli magsjuk, typ 90-95% blir det av de som åker dit. men de har bra piller som börjar verka efter 6 timmar så går fort att bli bra igen! =)
  • kajsalisa

Pinklove; jag hade precis som du hört att både orgasmer och sperma kan verka sammandragande, så jag skrev och frågade en av barnmorskorna här på FL vad hon rekommenderade efter mf. Hon sa att man i regel inte avråder gravida par att ha sex efter mf om det inte fanns en tydlig riskbild. Vi har kört på som vanligt och det har inte varit några problem. Visst finns det annat man kan göra än att ha penetrerande sex, men det är helt enkelt inte samma sak om du frågar mig... ;)

• kajsalisa

Smålandsjänta; VARMT välkommen tillbaka. Härligt att det gick så fort... Röntgensyrran; fick du tag på någon säng??

• kajsalisa

Gud så fula mina inlägg blir när jag gör dom från mobilen. Ni får ursäkta röran...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma