• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • rontgensyrran
    kajsalisa skrev 2010-06-27 20:56:24 följande:
    Smålandsjänta; VARMT välkommen tillbaka. Härligt att det gick så fort... Röntgensyrran; fick du tag på någon säng??
    Absolut mannen min slet till sig en i hysterin  bland karlar som bar åt sina gravida tjejer :)
  • Odetta

Pinklove,

Vi tar det väldigt lugnt med sexandet också. Dem säger att man i en normal graviditet inte behöver oroa sig och kan sexa på som vanligt, samtidigt så rekomenderas det till dem med upprepade mf (eller som gjort IVF) att avstå till efter v14.

Vi avstår inte helt, men 90%

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Mabaja

Angående sex så blev det automatiskt mindre då jag mådde rätt dåligt och suget är -2 ungefär. Så blev väl typ en gång var tredje vecka och har varit så enda sen början. Nu börjar magen ta emot så nu har Daniel börjat tveka.. HAHA. Men jag klagar inte, jag får när jag är sugen (dvs typ aldrig) och han har ju en högerhand om det krisar.. haha.

• acure
    kajsalisa skrev 2010-06-27 20:52:18 följande:
    Pinklove; jag hade precis som du hört att både orgasmer och sperma kan verka sammandragande, så jag skrev och frågade en av barnmorskorna här på FL vad hon rekommenderade efter mf. Hon sa att man i regel inte avråder gravida par att ha sex efter mf om det inte fanns en tydlig riskbild. Vi har kört på som vanligt och det har inte varit några problem. Visst finns det annat man kan göra än att ha penetrerande sex, men det är helt enkelt inte samma sak om du frågar mig... ;)
    Det låter ju bra att det funkar bra för er, och ja jag håller med...det där andra man kan göra är helt enkelt inte samma sak...Drömmer
    Odetta skrev 2010-06-27 21:07:12 följande:
    Pinklove,

Vi tar det väldigt lugnt med sexandet också. Dem säger att man i en normal graviditet inte behöver oroa sig och kan sexa på som vanligt, samtidigt så rekomenderas det till dem med upprepade mf (eller som gjort IVF) att avstå till efter v14.

Vi avstår inte helt, men 90%
    Mamma till W skrev 2010-06-27 21:21:02 följande:
    Angående sex så blev det automatiskt mindre då jag mådde rätt dåligt och suget är -2 ungefär. Så blev väl typ en gång var tredje vecka och har varit så enda sen början. Nu börjar magen ta emot så nu har Daniel börjat tveka.. HAHA. Men jag klagar inte, jag får när jag är sugen (dvs typ aldrig) och han har ju en högerhand om det krisar.. haha.
    Vad svårt det är alltså. Vi får väl ta det lite lugnt såhär i början vi också. Känner att jag vill komma förbi dagen för förra missfallet v. 5+1, det känns som en slags hållpunkt så kanske därefter kan vi köra på lite smått, och jag behöver väl inte få orgasm även om jag just nu känner mig kåtare än någonsin. Typisk tajming!!! Men jag avstår mer än gärna bara jag får en liten knodd. Glad
  • Cat79

Har inte varit här på länge och nu lyckats läsa igenom allt jag missat. Har firat midsommar i värmen på Öland - så skönt! Druckit massa goda alkoholfria drinkar.

Jag är i vecka 13+2! Skönt att veckorna går och jag känner mig verkligen gravid på ett bra sätt.

Grattis till er nya och nygamla som plussat - underbart! Denna gången går det vägen.

Mabaja: Tråkigt med magsjuka på bröllopsresan men hoppas du har kunnat njuta lite. vad skönt att du gått så långt in i graviditeteten :)

rontgensyrran: Såg också spjälsängen i ett reklamblad men vil inte köpa någon... Troligen får vi syrrans och den är i bra skick. Det är svårt det där med att köpa grejer men som du skrev så går det bra denna gång.

Håller tummarna för alla VUL och UL i veckan.
    KRAM

• Mabaja
    Cat79 skrev 2010-06-27 22:31:58 följande:
    Har inte varit här på länge och nu lyckats läsa igenom allt jag missat. Har firat midsommar i värmen på Öland - så skönt! Druckit massa goda alkoholfria drinkar.

Jag är i vecka 13+2! Skönt att veckorna går och jag känner mig verkligen gravid på ett bra sätt.

Mabaja: Tråkigt med magsjuka på bröllopsresan men hoppas du har kunnat njuta lite. vad skönt att du gått så långt in i graviditeteten :)

KRAM
    Ja det var trist att vara magsjuk, men ska höra med bm imorgon om det kan ha varit någon fara. Jag har levt på resorb så vätskebrist har jag nog inte haft så mycket av.. Sen så har jag försökt ätit "vanlig" mat, dvs så likt som här hemma.

Nu idag är jag inne på 14e dagen då magen inte är som den ska, men jag är på bättringsvägen! Det är viktigast.. Ursäkta detaljerna, men nu har det gått från "gult vatten" till fastare och mörkare konsistens. haha
  • kajsalisa

Oj så lugnt det varit här idag. Hoppas att ni alla mår bra och njuter av sommarvärmen. Min syrra har bf om två veckor och härom dagen fick jag ett par fina mamma-stuprörsjeans som hon växt ur. Kändes sådär härligt, läskigt, overkligt att prova dom. Än så länge är magen för liten för att dom ska sitta uppe, men om någon månad så... Kan ni fortfarande ha era vanliga jeans?

• Lallan
    kajsalisa skrev 2010-06-28 23:14:09 följande:
    Oj så lugnt det varit här idag. Hoppas att ni alla mår bra och njuter av sommarvärmen. Min syrra har bf om två veckor och härom dagen fick jag ett par fina mamma-stuprörsjeans som hon växt ur. Kändes sådär härligt, läskigt, overkligt att prova dom. Än så länge är magen för liten för att dom ska sitta uppe, men om någon månad så... Kan ni fortfarande ha era vanliga jeans?
    Här är det bara bra. Har nog vistats aningen för mycket i solen idag för att det ska vara hälsosamt men men. Kan konstatera att jag bränner mig betydligt lättare nu än i vanliga fall.

Jag har inte kunnat ha vanliga jeans sedan v 7-8 men det beror inte på stor mage utan på att det gjorde så ont direkt. I och med att det är två växte livmodern så snabbt i början. Först nu som jag inte kan ha vanliga jeans pga storleken.
  • toksnippa

Kan inte ha mina vanliga jeans knäppta iallafall sedan v.7-8, endast mina baggyjeans. Men de tror jag inte jag får igen längre. Använder mest gummisnodd på de jeans jag får över höfterna, jeansleggings och mammabyxor nu.

• rontgensyrran

Vissa jeans med stretch kan jag ha, men de trycker ju på magen.Hela veckan har jag sprungit  runt i mammabyxor så befriande. Men nu är det tillbaka till jobb och de vanliga kläderna, vill ju inte tilldra mig nån uppmärksamhet i omklädningsrummet ;P

Var det inte nån som skulle på ultraljud i dag om jag inte missminner mig. Tumhållning till dig!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma