• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • färnik
    Marlyn skrev 2011-02-18 17:56:40 följande:
    Måste fråga: Någon här som fått MF i vecka 5+? Hur såg det ut? En stor geleklump?
    Mina missfall i v 6+ har bara varit en kraftigare blödning med lite levrade blodklumpar. Ngt foster (klump) har jag inte sett då. Missfallet i v 11+ däremot kom det ut foster och hinnor och ngt som åtminstone liknade en liten moderkaka...
  • färnik
    telgebo skrev 2011-02-18 19:09:38 följande:
    Även fostervattensmängd avgör väl också eller?
    Ja, och hur långt ner magen är osv...
  • färnik
    Happiness skrev 2011-02-18 18:18:17 följande:
    Tråkigt med en ny läkare. Alla mäter ju så olika och är olika noggranna. Fast jag tycker ju att slarv inte ska får förekomma . Klart det är störande när han inte kunde vänta lite. Du kommer ju dit får att få ett exakt mått. Ingen gissningslek detta.

Ser ju ut som att din lilla inte blir så liten trots allt. Det med flödet är jag inte så insatt i, men ska fråga den 2 mars på TUL.t.

Vad spännande..den 8:e ska du dit. Tänk om du blir igångsatt den 10. Håller mina tummar för att tappen ska vara mogen.
    Ja det är därför det varit så bra med en och samma. Och det tycker ju de själva också, så till nästa besök får jag min vanliga läkare. Hon jobbar egentligen inte där då (de växlar mellan gyn, förlossning och spec-mvc om jag fattat rätt) men kommer dit för min skull ändå. Det är jag tacksam över! Hjärta

Om denna mätningen stämmer, (och inte tidigare), skulle lilltösa väga 4kg vid bf, och kanske 3,5-3,6 vid den förhoppningsvis genomförbara igångsättningen!
  • LittleJunia

Marlyn- Mitt missfall i v. 5 bestod bara av blod. Mitt MA i v. 10 var väldigt smärtsamt med stor hinnsäck (geleklump) med ett ca 1-2 cm foster i och ut kom moderkaka etc.

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)Älskade Ludvig 080404 och liten i magen BF 110401(¯`°?.¸ ღ♥ ♥+
  • Mabaja
    Pancakes skrev 2011-02-18 16:13:44 följande:
    Hahaha, det ska jag tänka på! Men vad bra då, hoppas jag har samma tur som dig. Vi är ju båda lite träningsfreaks så jag kan ju hoppas att det var tack vare dina starka muskler som det gick så bra. Jag går fortfarande på body pump och spinning regelbundet och mår jättebra av det så jag hoppas att det får fortsätta så.

Jag har precis lagat två hål i tänderna utan bedövning. Pleeeeease säg att det är ungefär samma sak! :) :) :)
    Jag körde sista pump-passet i v 36 och sista spinningpasset veckan innan bf! Då ville inte sats se mig mera. haha. Sen var jag tillbaka på gymmet tre v efter förlossningen och det var nog inte ett jättesmart drag för får jätteont i magen när jag tränar...

Nja inte riktigt samma sak, men du kommer fixa det! och kommer att fixa det utan problem... Jag längtar ju redan till nästa! ;)
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-02-18 19:08:24 följande:
    Har för mig att jag drömde strax innan jag testade positivt att jag även gjorde det i drömmen.

Efter mitt MA så drömde jag om folk som ville mig illa genom att knivhugga mig i magen och annat otäckt, att de böt sig in hos mig för att skada mig. Det var en fruktansvärd jobbig tid, usch vad jag mådde dåligt och skit då.
    Nämen fy jag äkligt !! Förvånadmen hade du någon som ville dig illa eller avundsjuk ?
    Visst ett ma kommer för sig själv men iaf det kan vara något.

När jag fick ma berättade jag inte för mamma ditrek utan mamma ringde mig och frågade hur allt var och jag sa att jag hade fått ma och var inne på sjukhuset osv och mamma berättade FAN det var just det jag drömde om i natt att något skulle gå illa denna gången.

Sandrömmar är härliga för det flesta ggr som drömma om + och så
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    mallanis skrev 2011-02-18 18:55:40 följande:
    Telgebo- gött med testet!!!

Marlyn- Håller tummarna stenhårt för dig, och hoppas att allt ser toppen ut på tisdag!

2barnsmamma- Oj va du har varit med om. Jag är naturvetare men har vänner som tror stenhårt på liknande upplevelser som du beskriver och har berättat ordentliga historier. Jag har också varit med om en del som varit svårt att förklara ur ett naturvetarperspektiv ;) vi vet nog inte allt och livet är inte svart eller vitt ;)  Ibland får man ju känslor och ingivelser som är bäst att följa!

Ett hus vi tittade på så gick jag ut i ladugården och fick rysningar i hela kroppen,(är inte särkilt rädd eller orolig av mig annars)  Mannen märkte på mig att det var något och frågade vad det var. Jag svarade bara att hit skulle jag aldrig våga gå ensam när du är borta på jobb. Köpte inte den gårdenkan jag säga utan i vårt hus finns bara positiv energi hit kan jag bjuda mina "intuitiva" vänner och de kommer att känna sig så hemma....

Jag har själv drömt en del "sanndrömmar" iaf förr och min mamma har berättat att min mormor var likadan... Tror nog att min mormor fortfarande spelar en roll i mitt liv fast det är många år sedan hon dog =) mina fina mormor!
    Fy fan vad läbbigt får ryssningar om detta jag läser ju brrr kallt det blev..
    Någon som ville ha sin ladgård för sig själv tydligen.

Var det bra eller dåliga sanndrömmar ?
    Min kompis var en som drömde sanndrömmar hela tiden men vissa av dem var otäcka.
    Min sambon killkompis hans mamma dog av canser och ingen fick berätta för någon annan inte änns jag fick berätta för hans ex som var min tjejkompis.
    Det var ass jobbigt men jag var tvungen.
    Men en gång ringer hon till mig och hon visste ingenting och säger till mig
    ''carina jag drömde om en riktig äklig döm i natt''
    -vadå vad var det då? svarade jag
    ''Jag drömde om att P mamma var död och att hon hälsade på min innan hon dog och sa något''
    - jag men vad var det hon sa då?
    ''Jag vet inte sa hon hon sa bara att jag skulle ha koll på P sen försvan hon bort''
    Och då berättade jag för henne att allt var sant hon hade dött den natten då hon drömde om detta.
    Och hon mådde JÄTTE dåligt.
  • 3 barns mamma84
    Happiness skrev 2011-02-18 18:30:59 följande:
    Marlyn: Mitt MF kom så tidigt så det blev aldrig någon klump, utan mer pytteblodklumpar ungefär som vid en vanlig mens. MA:t hade jag ju i v. 15 så det blir ju för sent.

Hoppas att din lille stannar kvar. *KRAMAR TILL DIG*Hjärta

2barnsmamma: Det låter ju som du har någon förmåga av något slag. Typ synsk eller vad ska man säga? Den gåvan får du ta vara på . Då kanske jag kan fråga dig om hur stor Sofia blir?

Jag har också varit med m en äcklig sak. Inte med spöken och sånt utan med änglavakt. När sonen var liten och kröp var vi på lekplatsen. Jag stod och pratade med en mamma. Sonen hade krypit jätte fort utan jag sett det. I ögonvrån såg jag (glömmer aldrig den bilden, den sitter etsad på hjärnan). Hur han snabbt närmar sig en flicka på en stor däckgunga. Flickans gunga var som allra högst upp i vädret och sonen var precis under. Däcket träffade min son med full kraft rakt i huvudet så han flög bakåt.

Jag fick panik..skrek och rusade fram. Åkte med honom direkt till VC. Läkaren var stenlugn. Han sa att han hade 4 pojkar och alla hade skadat sig under årens lopp. Ett barns hjärna tål mycket mer tryck än en vuxens och det var ingen fara. Men jag var i chock en vecka efter. Mår fortfarande illa av tanken. Ja man känner u sig som den sämsta mamman på jorden.

*KRAM*Hjärta
    FörvånadGud gumman du SKA aldrig klandra dig du vet att barn är snabba som 17 och springer och går ass snabbt.
    Ängla vakt JA gud ja han klardae sig.
    Det finns nog en del som gör sig riktigt illa.
    Du har en Ängel du kanske inte vet om som skyddar dig och din familje och du ska aldrig känna att du är en dålig mamma UTAN du är en jätte bra och en mamma som dina barn kommer känna sig otroligt trygga med.

Kan inte så så gumman men kan bara se vissa andrar som vill visa sig och andras som vill skrämma skitet av mig.
    Sen finns det goda andar som finns hos mig och min familje.
    Men om jag kan gissa mig fram så säger jag att hon blir iaf över 4000g men under 4200g du kommer få en snabb förlossning och du kommer åka in när vattnet gått inne i köket och du kommer att vara öppen 4 cm när du är inne på bb
  • 3 barns mamma84
    Marlyn:
    Fick ett MA i vecka 8+ och en klump var ca ögonsyn 5cm lång och 3cm tjock ca ögon mått och moderkakan kom ut
    Smärtsam och jobbigt och ont.
  • telgebo
    färnik skrev 2011-02-18 19:32:32 följande:
    Ja, och hur långt ner magen är osv...
    Ok, ska bli kul att se hur stor man kommer bli OM allt går bra.
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-18 21:03:21 följande:
    Nämen fy jag äkligt !! Förvånadmen hade du någon som ville dig illa eller avundsjuk ?
    Visst ett ma kommer för sig själv men iaf det kan vara något.

När jag fick ma berättade jag inte för mamma ditrek utan mamma ringde mig och frågade hur allt var och jag sa att jag hade fått ma och var inne på sjukhuset osv och mamma berättade FAN det var just det jag drömde om i natt att något skulle gå illa denna gången.

Sandrömmar är härliga för det flesta ggr som drömma om + och så
    Nej det var ingen som ville mig illa vad jag vet iaf utan det var bara otäcka drömmar som förföljde mig. Kunde vakna upp helt kallsvettig och livrädd och var tvungen att gå upp och tända alla lampor och kolla att dörren verkligen var låst och kände mig otrygg. Det var en jobbig tid usch.

Nu sover jag jättebra ,men drömmer röriga drömmar, mycket om en tidigare pojkvän att jag kysser honom osv och att vi försöker få ihop det men att ingen vågar lita på varandra. Vet inte vad det står för.

Vad otäckt med din mamma som drömde om att det inte skulle gå bra för dig under den graviditeten då du fick MA och så hände det. Fy.
    Gravid v.4+5 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma