• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • acure

En fråga till er som fött barn förrut:

De senaste två dagarna har mina förvärkar blivit lite mer intensiva. Inte så att de gör ont men det känns som en konstant mensvärk med sammandragningar som kommer och går, men värken är konstant och molande, tidigare har den bara kommit ett par ggr om dagen. Sitter här och hoppas att det ska eskalera lite men jag antar att man kan gå med dessa förvärkar i x antal veckor till. Hur har era förvärkar varit om ni hade några förkänningar överhuvudtaget?

• Marlyn

Telgebo: Jag ska nog ta billighetstestet på måndag. CB vet jag inte när jag tar det. Man ska ju helst vänta 3 dagar innan man testar igen och det är på tisdag när jag ligger och får mitt VUL.

• telgebo
    Marlyn skrev 2011-02-19 11:54:24 följande:
    Min kusin har tvillingar, Daniels kusiner är tvillingar (och min syster har trillingar med hjälp av hormontabletter) men det är inget vanligt alls i någon av våra släkter, men jag har också funderat på tvillingar.

Telgebo: Jag är så sjukt nyfiken. Ska be farfar passa dottern, han vet inget så jag ska skylla på att jag ska på återbesök med min näsa.

När jag blev gravid med dottern försvann mitt luktsinne nästan helt, när jag fick MF försvann det helt. Nu tycker jag att jag kan känna starka dofter som parfym. Jag längtar tills jag kan lukta bajsblöjor och Daniel... det är ju feromer som gör att man blir förälskad i en viss person (delvis).
    Nu har jag brännt bort näsans slemhinnor och det är inte alls svårt att få honom att tro att det är återbesök.
    Förstår det, bra att du har planerat vad du ska skylla på när du ska iväg och att du har ordnat barnvakt. Ska du ha din kille med dig?
    Gravid v.4+6 BF 24/10
  • telgebo
    Marlyn skrev 2011-02-19 11:57:01 följande:
    Telgebo: Jag ska nog ta billighetstestet på måndag. CB vet jag inte när jag tar det. Man ska ju helst vänta 3 dagar innan man testar igen och det är på tisdag när jag ligger och får mitt VUL.
    Ok ska du jämföra billiga testers med dagens då?

Usch jag fryser så mycket och mår illa, jag som har tvätt tid  om 45 min, har bara lust att avboka det, men samtidigt så vet jag hur skönt det är när tvätten är klar och ligger i skåpen, men jag mår verkligen inget vidare. Har bara lust att sova.
    Gravid v.4+6 BF 24/10
  • Marlyn

Daniel jobbar.... resultatet blir inte annorlunda bara för att han är med =)
    Inkomsten som vi verkligen behöver blir ju lägre, så det är bästa att han jobbar på tisdag.... hans chef är ju inte att leka med heller så Daniel vågar inte vara borta mer än absolut nödvändigt... han hotar ju med kicken för minsta lilla.

• Marlyn

Nä, jag får ju jämföra billiga tester med billiga tester.

• telgebo
    Marlyn skrev 2011-02-19 12:15:03 följande:
    Nä, jag får ju jämföra billiga tester med billiga tester.
    Jo det var så jag menade.

Vilken jädra chef att hota med sånt. Jo det är klart att hans närvbaro inte förändrar något men dt kan ju vara skönt att ha stöd om det inte går bra men det ska det göra har jag bestämt.

Jag kommer också gå själv på VUL och så, pappan till barnet verkar inte bry sig, knappt vetskap om att han ska bli pappa om allt går bra.

Nää fy vad illa jag mår.
    Gravid v.4+6 BF 24/10
  • 3 barns mamma84
    Marlyn skrev 2011-02-19 11:54:24 följande:
    Min kusin har tvillingar, Daniels kusiner är tvillingar (och min syster har trillingar med hjälp av hormontabletter) men det är inget vanligt alls i någon av våra släkter, men jag har också funderat på tvillingar.

Telgebo: Jag är så sjukt nyfiken. Ska be farfar passa dottern, han vet inget så jag ska skylla på att jag ska på återbesök med min näsa.

När jag blev gravid med dottern försvann mitt luktsinne nästan helt, när jag fick MF försvann det helt. Nu tycker jag att jag kan känna starka dofter som parfym. Jag längtar tills jag kan lukta bajsblöjor och Daniel... det är ju feromer som gör att man blir förälskad i en viss person (delvis).
    Nu har jag brännt bort näsans slemhinnor och det är inte alls svårt att få honom att tro att det är återbesök.
    tror faktist att du hade tvilling i magen men en kunde inte stanna kanke därför du blöder gumman
    hade bara en kännsla att det kunde vara så.
    fy näh uchs
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Marlyn
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-19 13:10:58 följande:
    tror faktist att du hade tvilling i magen men en kunde inte stanna kanke därför du blöder gumman
    hade bara en kännsla att det kunde vara så.
    fy näh uchs
    Hellre 1 än ingen alls =)
  • 3 barns mamma84
    Marlyn skrev 2011-02-19 13:13:37 följande:
    Hellre 1 än ingen alls =)
    Hjärta
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma