• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • acure

Ska tillägga att jag aldrig såg något som såg ut som ett embryo, utan allt kom nog ut tillsammans med blodet. En kollega till mig fick ut en stor geleklump i början av graviditeten men det var ingen fara alls, nu har hon en son på åtta veckor. :)

• needtobreathe
    Marlyn;

Jag har haft både MF i dom veckorna och en lyckad grav (förhoppningsvis, v 32 imorn) med såna blödningar. Denna grav kom de i 4+4, 4+6 och 7+2. Det var enorma mängder och blodklumpar i massor, trodde de va kört men näerå. Han kämpade på därinne :) Dom vet inte va de berodde på men antagligen livmodertappen.

Hoppas de går bra.
  • 3 barns mamma84
    acure skrev 2011-02-18 17:59:17 följande:
    Oj vad alla har sett spöken och grejer. Jag är glad att jag inte har någon sådan förmåga för jag skulle nog bli alldeles för rädd om jag upplevde något... uuuu nu vill jag att min sambo kommer hem, men han jobbar ända till 20! Får gömma mig under filten med katten sålänge!
    Oj förlåt gumman var inte menningen .. jag fått typ en kik av att se och höra men blir oxå livrädd då dom söker upp en.
    Jag ville bara få ut detta då jag legat och tänkt på detta då jag blev varnad med elias.
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Marlyn

"Mensen" har förresten hållt på i 3 dagar nu... innan dess har det bara varit en skvätt rosa på pappret. Den är ju riklig men inga klumpar som jag hade förra gången... då skedde allt på 2 dagar, lite rosa, sen blod med stora klumpar, det gick väldigt fort. Detta är inte likt det.

• 3 barns mamma84
    sugarrush skrev 2011-02-18 17:30:25 följande:
    Härligt att det går framåt Telgebo!

Apropå övernaturliga saker... jag har själv aldrig sett något.
    Men många i min omgivning vittnar om saker de sett.

Det senaste var faktiskt förra veckan! Min sambo frågade mig om jag skulle tycka det vore hemskt att vistas någonstans där det finns spöken.. Nej, svarade jag. För jag har aldrig sett något själv, så jag antar att de är snälla mot mig och lämnar mig ifred, om de nu finns omkring mig.
    Då sade han att samma morgon, innan jag vaknade, hade han sett en kvinna i hörnet av vårt sovrum, bredvid vår säng. Hon stod framför hans svarta skjortor, så hon syntes eftersom hon var så ljus. Han hade sett exakt samma gamla kvinna där, på samma ställe, minst en gång tidigare. Men hon verkade snäll, hon hade tittat leende mot honom.

Jag tyckte det lät som ett rätt trevligt spöke så det skrämmer mig inte alls.
    Shit jag skulle pissa på mig om jag skulle ha set .
    Men vem är hon vet ni det ?
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Happiness
    Marlyn: Mitt MF kom så tidigt så det blev aldrig någon klump, utan mer pytteblodklumpar ungefär som vid en vanlig mens. MA:t hade jag ju i v. 15 så det blir ju för sent.

Hoppas att din lille stannar kvar. *KRAMAR TILL DIG*Hjärta

2barnsmamma: Det låter ju som du har någon förmåga av något slag. Typ synsk eller vad ska man säga? Den gåvan får du ta vara på . Då kanske jag kan fråga dig om hur stor Sofia blir?

Jag har också varit med m en äcklig sak. Inte med spöken och sånt utan med änglavakt. När sonen var liten och kröp var vi på lekplatsen. Jag stod och pratade med en mamma. Sonen hade krypit jätte fort utan jag sett det. I ögonvrån såg jag (glömmer aldrig den bilden, den sitter etsad på hjärnan). Hur han snabbt närmar sig en flicka på en stor däckgunga. Flickans gunga var som allra högst upp i vädret och sonen var precis under. Däcket träffade min son med full kraft rakt i huvudet så han flög bakåt.

Jag fick panik..skrek och rusade fram. Åkte med honom direkt till VC. Läkaren var stenlugn. Han sa att han hade 4 pojkar och alla hade skadat sig under årens lopp. Ett barns hjärna tål mycket mer tryck än en vuxens och det var ingen fara. Men jag var i chock en vecka efter. Mår fortfarande illa av tanken. Ja man känner u sig som den sämsta mamman på jorden.

*KRAM*Hjärta
  • Marlyn

Sofy: Tack för den solskenshistorian... den ska jag leva på till tisdag =)

Tack alla för att ni spenderar så mycket tid på att svara på mina frågor och berättar om era erfarenheter... det betyder väldigt mycket.

• acure

2 barnsmamma: ingen fara! Samtidigt som jag blir rädd så är jag så nyfiken att jag bara måste fortsätta läsa om era historier så jag får skylla mig själv, haha!

• telgebo
    Marlyn skrev 2011-02-18 18:22:41 följande:

Blödningen har inte avtagit... bara klumparna som håller sig borta =)

Jag såg ju säcken... höll i den tom. Den va grumligt transperant.

Det kan ju vara vad som helst... MF, MA och en konstig graviditet... jag hoppas också att allt ser bra ut på tisdag.

Läser ni förresten: "Ett barn blir till" av Lennart Nilsson? Man kan följa sin graviditet hur strålande som helst. 3D bilder, massor av lättläst text och är min personliga graviditets-bibel.

Där står även att hjärtat slår sitt första slag dag 22 och dag 24 slår det rytmiskt. Idag är jag på dag 23 så då borde man ju kunna se det på tisdag.

Jag har den boken men inte läst något än, borde kanske göra det. Räknar jag från då brnet belv är jag på dag 19 idag så hjärtat börjar slå nu på måndag då. Enligt www.babyvarlden.se så skall det börja slå nästa fredag enligt deras beräkning på mig.
    Gravid v.4+5 BF 24/10
  • telgebo
    Marlyn skrev 2011-02-18 18:28:10 följande:

"Mensen" har förresten hållt på i 3 dagar nu... innan dess har det bara varit en skvätt rosa på pappret. Den är ju riklig men inga klumpar som jag hade förra gången... då skedde allt på 2 dagar, lite rosa, sen blod med stora klumpar, det gick väldigt fort. Detta är inte likt det.

Har du ont?  Skulle jag blöda så skulle jag åka in akut skulle aldrig fixa att vänta på besked men du känner ju själv hur du vill göra.
    Gravid v.4+5 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma