• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja
    Pancakes skrev 2011-02-18 16:03:52 följande:
    Tack för infon! Vad smidigt det lät! Man har ju ingen koll alls alltså på hur det går till... Jag går och väntar på att förlossningsrädslan ska komma men den lyser med sin frånvaro faktiskt. Har varit helt galet rätt i hela mitt liv men efter missfallet har jag haft så fullt upp att fokusera på att den ska överleva att förlossningsrädlsan kommit i andra hand och känner faktiskt ingen panik alls nu. Det löser sig liksom känns det som. Kanske lever man i förnekelse, haha
    Var inte rädd! Jag sa redan samma dag som W kom att jag skulle göra om det... Folk varnade mig att det känns som man ska dö av smärta, det tyckte inte jag- jag kanske är korkad men klarade mig på lustgas och fortfarande ha känslan att det inte gjorde såååå ont som alla säger. haha.

Mitt tips är att BEHÅLL lugnet! Tänk på andningen så ordnar det sig... och får du en läkare som säger "du har täta värkar men inte så starka" (när du har krystvärkar)- slå ihjäl honom. haha.
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • mallanis
    Muffe skrev 2011-02-18 13:56:09 följande:
    Jag gillar att ha stenkoll på det mesta hihi, lite jobbigt faktiskt! Är en sån som vill att allt ska vara klart direkt och helst skulle BB-väskan vara packad redan nu
    hihi jag är nog mer tvärt om BB väskan packas när värkarna sätter igång (men då har jag bearbetat vad som ska vara med och tänkt på det i flera månader!) då kommer det gå fort! hahha inbillar jag mig iaf ;)
    Tredje gången gillt!?
  • Längtan efter liten
    mallanis skrev 2011-02-18 16:07:01 följande:
    Ja har en killkompis som blev riktigt provocerad och kände sig typ misstrodd, innan barn nummer två kom hade de gift sig så då slapp de "förhöret" ;)
    Så jag håller med småfjantigt vi lever ju på 2000 talet ;)

Mabaja - det hade varit urkul =) v 11 är måndag 14 mars och framåt, jag jobbar tyvärr så kan inte förrän efter 17 på dagarna. Tisdag har jag ibokat med min syster som vill träffa sin rundasyster =) men mån el onsdag, var är en bra plats att mötas jag jobbar på söder men kan försöka ta mig dit som passar =)
    ja sambon visade minsann att han var missnöd och hon sa att hon fått höra det förr.. haha inte så konstigt kanske..
    han sa " jaja, vi kommer väl hit 3-4 gånger till"
    ha ha ha... ska han ha så många barn?
    Längtan efter liten är stor
  • Mabaja
    mallanis skrev 2011-02-18 16:09:36 följande:
    hihi jag är nog mer tvärt om BB väskan packas när värkarna sätter igång (men då har jag bearbetat vad som ska vara med och tänkt på det i flera månader!) då kommer det gå fort! hahha inbillar jag mig iaf ;)
    jag packade min väska när jag hade värkar var tredje minut. Det tog tid men jag är glad att jag inte gjorde det tidigare.. För när det väl drog igång var det faktiskt skönt att ha något att göra! :)
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • mallanis

Färnevik- Hmmm så tråkigt då att du tyckte h*n var lite slarvig =/ Det hade ju varit roligt om du verkligen kunde ta siffrorna på allvar!!!
    Nu är du bannemig på sluttampen! Åh så härligt,  hoppas tappen mognar nu!

Tredje gången gillt!?
  • Pancakes
    Mamma till W skrev 2011-02-18 16:08:25 följande:
    Var inte rädd! Jag sa redan samma dag som W kom att jag skulle göra om det... Folk varnade mig att det känns som man ska dö av smärta, det tyckte inte jag- jag kanske är korkad men klarade mig på lustgas och fortfarande ha känslan att det inte gjorde såååå ont som alla säger. haha.

Mitt tips är att BEHÅLL lugnet! Tänk på andningen så ordnar det sig... och får du en läkare som säger "du har täta värkar men inte så starka" (när du har krystvärkar)- slå ihjäl honom. haha.
    Hahaha, det ska jag tänka på! Men vad bra då, hoppas jag har samma tur som dig. Vi är ju båda lite träningsfreaks så jag kan ju hoppas att det var tack vare dina starka muskler som det gick så bra. Jag går fortfarande på body pump och spinning regelbundet och mår jättebra av det så jag hoppas att det får fortsätta så.

Jag har precis lagat två hål i tänderna utan bedövning. Pleeeeease säg att det är ungefär samma sak! :) :) :)
  • Happiness

Har inte läst i tråden...Kom precis från BM

Nöffrorna för vecka 36+2:

SF-mått:36
    hb:138
    glukos:5,6
    blodtryck:105/70

Huvudet neråt, Fixerat....Yippeee!

Fosterljud: 136

Kurvan ligger exakt på översta strecket. Frågade min gamla BM vad hon uppskattar slutvikten till. 3600-3800 ca. Men hur kan det bara stämma jämförde med sonens och kurvorna ser identiska ut. Han vägde ju betydligt mer. Fattar inte varför de håller på och mäter magen på folk om det ändå kan diffa 1kg?

Nu ska jag läsa vad ni skrivit tjejer {#emotions_dlg.flower}

• Happiness
    Kajsa-lisa och Småland: Jag har en Nokia N-8! Några månader gammal. Vet inte om det säger er något. Hur laddar jag ner appen?
  • 3 barns mamma84
    Happiness skrev 2011-02-18 16:26:33 följande:

Har inte läst i tråden...Kom precis från BM

Nöffrorna för vecka 36+2:

SF-mått:36
    hb:138
    glukos:5,6
    blodtryck:105/70

Huvudet neråt, Fixerat....Yippeee!

Fosterljud: 136

Kurvan ligger exakt på översta strecket. Frågade min gamla BM vad hon uppskattar slutvikten till. 3600-3800 ca. Men hur kan det bara stämma jämförde med sonens och kurvorna ser identiska ut. Han vägde ju betydligt mer. Fattar inte varför de håller på och mäter magen på folk om det ändå kan diffa 1kg?

Nu ska jag läsa vad ni skrivit tjejer {#emotions_dlg.flower}

Oj översta ???
    Ja man ska inte lita på bm gissande utan sin tro bara..
    Nu när jag väntade Elias sa Bm att när han kommer ut på BM dagen skulle han väga 4000g men enligt alla läkaren skulle han väga 4,500g och var 2 veckor innan BF 4150g

Så lita på sin kännsla du vet ju bättre hur bebisen blir ..
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • telgebo

LYCKA, TOTAL LYCKA, tog nyss ett CB digital. Jag hade räknat med gravid 2-3, men det står gravid 3+ så nu är jag konfunderad om jag är längre gången än vad jag tror. Det betyder att jag blev befruktad för minst 3 veckor sedan, alltså den 28 januari eller tidigare och jag har inte haft sex under hela januari förutom den 30 januari och har haft helt normal mens under hela hösten. Eller vad betyder egentligen 3+?

Gravid v.4+5 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma