• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Smålands jänta i storstaden

Vilket fint pluss marlyn!

Pinklove: känner igen mig i vad du beskriver, har dock inte fått barn ännu och har ju inge sedan tidigare. Men igår kväll satt vi på restaurang 2 timmar, skulle sen köra hem, slutade med att jag satt och stönade/skrek vi minsta lilla och sambon fick växla åt mig. Mensvärk men oxå en enorm SD som höll i sig tills jag la mig ner, var 100 på att förlossningen skulle starta, men nu sitter jag här med mensvärk och inte alls farliga SD. Antar att detta bara är en försmak på vad som väntar oss! Klart livmodern måste träna innan, men nu vill jag gärna veta hur länge till den tänker göra det!

• telgebo

Nu har illamåendet kommit, klagar inte, hellre symtom på graviditet än inget alls. Jag sitter och knaprar på salta pinnar och det lindrar lite.

Så fort tvätten (4 maskiner totalt) är klar skall jag lägga mig i soffan med tjockt täcke och sova några timmar.

Behöver tips tjejer på middag idag som man kan äta med illamående, måste ju i få i mig nåt men vad?

Gravid v.4+6 BF 24/10
  • Smålands jänta i storstaden

Telgebo grattis till illamåendet alla symtom är välkomma i början kommer jag ihåg! Mitt tips på mat när man mår illa är att äta det du är sugen på, oavsett vad det är! Vill du äta mackor i 2 veckor så gör det, helt onödigt att trycka i sig massa fisk och sånnt man mår illa av och ändå inte får behålla maten! Levde halvt på billys panpizza de första 20 veckorna och ändå gick jag ner i vikt till v 20.

• telgebo
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-19 14:00:32 följande:
    Telgebo grattis till illamåendet alla symtom är välkomma i början kommer jag ihåg! Mitt tips på mat när man mår illa är att äta det du är sugen på, oavsett vad det är! Vill du äta mackor i 2 veckor så gör det, helt onödigt att trycka i sig massa fisk och sånnt man mår illa av och ändå inte får behålla maten! Levde halvt på billys panpizza de första 20 veckorna och ändå gick jag ner i vikt till v 20.
    Jo tack, man är ju knäpp alltså som blir glad och firar illamåendet med glädje, ha ha

Det jag varit sugen på hittills är mjölk men det suget har avtagit, clementiner var jag så sugen på före jag testat + men dom ligger orörda i kylen.

Sedan kom rissuget så jag har levt på ris i några dagar, men är jag inget sug efter nåt annat än att få sova under ett varmt duntäcke.

Är det såhär man ska må nu alltså? Hur ska jag fixa vardagen då? Få ha en spypåse i jackfickan framöver.
    Blev lite sugen på grillad kyckling, men det säljer inte min lokala matbutik och jag vill bara ha lite och inte en hel låda med Stinans kyckling på 1 kg ha ha.

Du har rätt att man ska äta det man är sugen på men svårt bara att det är så jädra svårt för det växlar från minut till minut här ha ha
    Gravid v.4+6 BF 24/10
  • telgebo

Har en till sak arr fira, nu har jag vetat om graviditeten i 1 vecka idag och jag har fixat v.4 utan nån blödning, yes 1 vecka mindre till BF

Gravid v.4+6 BF 24/10
  • needtobreathe

Haha, herregud va ni skriver! Orkar knappt läsa igenom allt ;)

Men ja, duracellkaninen (jag då som ni vet..) har städat heela dagen! Tvättar, diskar, skurar, torkar golv, rensar.. haha! De tar aldrig slut men ja har iafl något o göra! ;) Sitter i badet nu o ska strax steka falukorv i soja (mm så jäkla göött!). Min man har grabbdag så dom hänger i vardagsrummet, ska joina dom senare men först fixa klart så ja blir lugn igen ;D

Grabben i magen busade me mig imorse, han sträckte ut sin fot långt ut på sidan så ja kittlade honom o han drog undan den, o sen höll vi på så ett tag, hahaha! Han e så rolig!

• Muffe

hihi vad mysigt med fotkittel, Sofy :)
    Jag önskar att mitt pyre kunde visa sig lite mer, genom att trycka ut fot eller liknande, han buffar mest lite snällt :)

Jag går just nu runt och fnittrar, provar amningsinlägg som vi fick från Babyproffsen haha. Vilka ska man ha?
    Det är ju en djungel med sånt.

försöker gå igenom lista på allt man ska ha och nummer ett på listan var inlägg, men det är ju en uppsjö av olika!

Pigeon, som jag har på mig nu verkar jättebra, men något  dyrare tror jag. ni som har fått barn, har ni tips?

• sugarrush

Sofy, vad mysigt det låter med att kittla bebisens fötter!

• Happiness

Jag och mannen har haft så mysigt idag. Har varit barnlediga hela dagen....Vet ni vad vi gjorde?

Vi fixade om vardagsrummet till en fotostudio med lampor och grejer. Så nu har vi tagit 200 gravidbilder. Mysigt och galet! Jag hade mejkat upp mig ordentligt och var naken...ja ni vet typ Demi Moore stuket. Satte kameran på självutlösning och så tog jag och mannen ihop. Så roligt! Så nu behöver jag inte ha dåligt samvete för att ha "missat" ta gravid-bilder.

Tänkte photoshoppa dem lite och förstora till någon tavla. En bild var ju så himla rolig.. Kortet togs framifrån, jag håller händerna under magen, mannen håller om mina bröst, han kollar in i kameran och jag pussar han på kinden i profil.

Hojtar när de är fixade och ligger i galleriet....{#emotions_dlg.flower}

• telgebo
    needtobreathe skrev 2011-02-19 16:25:06 följande:
    Haha, herregud va ni skriver! Orkar knappt läsa igenom allt ;)

Men ja, duracellkaninen (jag då som ni vet..) har städat heela dagen! Tvättar, diskar, skurar, torkar golv, rensar.. haha! De tar aldrig slut men ja har iafl något o göra! ;) Sitter i badet nu o ska strax steka falukorv i soja (mm så jäkla göött!). Min man har grabbdag så dom hänger i vardagsrummet, ska joina dom senare men först fixa klart så ja blir lugn igen ;D

Grabben i magen busade me mig imorse, han sträckte ut sin fot långt ut på sidan så ja kittlade honom o han drog undan den, o sen höll vi på så ett tag, hahaha! Han e så rolig!
    Kan du fortsätta här hos mig när du är klar hos dig?
    Gravid v.4+6 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma