• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Happiness
    Småland och Pinklove: Har ni börjat fundera något på hur ni skulle vilja ha era förlossningar?

Jag har suttit och spånat upp några riktlinjer. Sen får man ju se hur det blir...men ändå en tanke. Om vi börjar med starten? Tror ni att ni kommer åka in direkt eller vill ni försöka vara hemma?

Där tänker jag som så att det skulle nog vara skönt att få vara hemma så länge som möjligt. Bara jag och mannen. Försöka andas och slappna av med bad,dusch,vila, rispåsar, Alvedon. Kämpa så länge det går. Så det har hänt något när vi kommer in. För mig hade varit jobbigt att behöva åka hem igen.

Vilken dröm det hade varit om man kommer in och de säger att man är öppen 6 cm. Men det är klart klarar jag mig inte utan bedövning ja då måste vi ju åka in....Vad har ni för tankar nu i slutskedet?
  • telgebo
    Happiness skrev 2011-02-19 19:10:37 följande:
    Jag hade valt en kamera med självutlösare. Alltid jobbigt att be någon fotas åt en hela tiden....modell lite större digitalkamera ingen pocket. Priset får man välja efter plånbok och smak. Ska du bara ha web-bilder så behöver du ju heller inte så många pixlar. Fundera på vilka funktioner du vill ha först och främst sen går du in och kollar alternativen. Men som sagt det är ett överflöd av kameror just nu. Tekniken går i ett rasande tempo och folk byter prylar stup i kvarten  
    Tack för tips men jag är ingen tekniknörd och helt värdeklös på vad som är bra och inte, vill nog kunna fixa papperkort också och sätta in i album eller skicka in snarare så får man hem bilder.
    Gravid v.4+6 BF 24/10
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-02-19 19:27:31 följande:
    Men du..allvarligt... han framstår ju som en riktig jävla idiot och såna ska man inte lyssna på över huvudtaget. Så. Skaka av dig skiten, han är inte värd det!
    Jag bad han dra hem till sitt hemland och stanna där så ledsen blev jag och blockerade honom på msn.
    Gravid v.4+6 BF 24/10
  • telgebo

återkommer om en stund när jag mår lite bättre, fryser, ont i halsen mår illa, trött och skakar i hela kroppen pga att jag fryser och är så ledsen och arg på en jädra idiot, fy fan inte konstigt om han blir särbehandlad på jobbet om han vräker u´r sig så kränkande saker så fort han inte får dom svar han vill ha och det är väl iofs ett tydligt symtom på hur dåligt han mår, inget duger för en deprimerad person han dissade alla mina förslag vart han kunde vända sig, men kalla nån för en gravid liten hora och att jag får skylla mig själv för mitt illamående. Hur fräck kan man vara?

Gravid v.4+6 BF 24/10
  • LittleJunia

Ni som har kommit en bit på vägen, eller som redan fått, eller som vet sen tidigare barn. Kan ni själv känna hur er lilla där inne ligger.. alltså om huvudet är neråt?

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)Älskade Ludvig 080404 och liten i magen BF 110401(¯`°?.¸ ღ♥ ♥+
  • Happiness
    LittleJunia skrev 2011-02-19 19:48:18 följande:
    Ni som har kommit en bit på vägen, eller som redan fått, eller som vet sen tidigare barn. Kan ni själv känna hur er lilla där inne ligger.. alltså om huvudet är neråt?
    Nej jag kan nog inte känna huvudet...att det är just det som ligger neråt. Min BM sa det ganska tidigt. Sofia har legat neråt länge nu . Kan tydligt känna att magen sjunikt ner då jag har lättare för att andas. Men att jag är oftare kissenödig. Känner hur svullet allt blivit därnere. Är i v.37 och huvudet är fixerat.

Tror hon legat i samma ställning i flera månader. Huvudet neråt rygg och rumpa åt vänster. Sparkarna/trycket har kommit på höger sida hela tiden. Så har du en känsla av att huvudet ligger neråt nu, så är det säkert så. Be BM känna efter nästa gång.
  • Smålands jänta i storstaden

Happi; sitter som dig i bilen, lyfter lixom upp rumpan, halvligger nästan, rallysäte kallar de flesta sätet efter jag suttit där, ingen som kan sitta bakom! Haha allt för den lille/mig!

Har tänkt på förlossningen en hel del men kommit fram till att jag inte har en aning om vad det är jag har att vänta. Min önskan är som din att vara hemma så länge som möjligt men jag känner att jag inte vill göra upp en plan då jag lätt blir besviken på mig själv om det inte skulle gå. Sa till min BM när vi pratade förlossning att jag är öppen för allt, bara vi får bra bemötande och vänöig personal. Jag kan tänka mig att man har lite mer önskningar och tankar när man redan fött barn? Eller hur känner du?

• Smålands jänta i storstaden

Littlejunia: jag känner inte hur den ligger, eller jo, med tanke på att jag känner vart fötterna är så är det ju inte så svårt att veta vart resten ligger, sen har jag ju knölen (rumpan) som putar ut ordentligt mest hela tiden, så egenligen ja jag känner hur den ligger. se trycker det ju lixom på mot tappen ganska mycket, huvudet.

Har du någon känsla om du din ligger?

• LittleJunia

Happiness- Hon kände förra gången (v. 34) Hon tyckte hon kände nåt härt där nere, men tyckte samtidigt att han låg lite på tvären... så hon fick väl inte ihop det riktigt... Men ska ju dit snart igen så får se vad hon säger då..

Försökte själv trycka lite nertill men kände inget... men man har ju inte kunskapen hur det skall kännas heller.. Men finns något stort och runt högt upp till höger... men är ju förhoppningsvis rumpan.. men har ingen aning..

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)Älskade Ludvig 080404 och liten i magen BF 110401(¯`°?.¸ ღ♥ ♥+
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma