• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe

Happi, skynda dig med bilderna,jag vill se :)

• telgebo
    Happiness skrev 2011-02-19 17:55:31 följande:
    Jag och mannen har haft så mysigt idag. Har varit barnlediga hela dagen....Vet ni vad vi gjorde?

Vi fixade om vardagsrummet till en fotostudio med lampor och grejer. Så nu har vi tagit 200 gravidbilder. Mysigt och galet! Jag hade mejkat upp mig ordentligt och var naken...ja ni vet typ Demi Moore stuket. Satte kameran på självutlösning och så tog jag och mannen ihop. Så roligt! Så nu behöver jag inte ha dåligt samvete för att ha "missat" ta gravid-bilder.

Tänkte photoshoppa dem lite och förstora till någon tavla. En bild var ju så himla rolig.. Kortet togs framifrån, jag håller händerna under magen, mannen håller om mina bröst, han kollar in i kameran och jag pussar han på kinden i profil.

Hojtar när de är fixade och ligger i galleriet....{#emotions_dlg.flower}
    Mysigt, själv äger jag ingen kamera så jag kan inte ens ta kort på mina positiva test och nu visar inte CB digital gravid 3+ längre, det visas ju bara i 1 dygn.
    Gravid v.4+6 BF 24/10
  • Happiness
    Muffe skrev 2011-02-19 18:13:06 följande:
    Happi, skynda dig med bilderna,jag vill se :)
    Haha det vet jag inte så säkert om du vill. Min man är typ jätte smal och fin. Du vet så därdeffad....och sen kommer "lilla" jag...vad ska vi säga? En badboll modell gigant

Ska fixa och trixa lite så ropar jag...vet inte om det blir före eller efter Melodifestivalen. På tal om amning. Jag hade amningskopp i hårdplast som samlade upp mjölken som kom från det andra bröstet. Ett litet tips...

Älskar mfesten Hjärta
  • acure
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-19 13:38:29 följande:
    Vilket fint pluss marlyn!

Pinklove: känner igen mig i vad du beskriver, har dock inte fått barn ännu och har ju inge sedan tidigare. Men igår kväll satt vi på restaurang 2 timmar, skulle sen köra hem, slutade med att jag satt och stönade/skrek vi minsta lilla och sambon fick växla åt mig. Mensvärk men oxå en enorm SD som höll i sig tills jag la mig ner, var 100 på att förlossningen skulle starta, men nu sitter jag här med mensvärk och inte alls farliga SD. Antar att detta bara är en försmak på vad som väntar oss! Klart livmodern måste träna innan, men nu vill jag gärna veta hur länge till den tänker göra det!
    Håller verkligen med, livmodern får gärna träna men inte i fyra veckor till! En dag eller två hade varit lagom. Haha.
    Visst är det jobbigt att köra bil nu? Jag tycker det är lite otäckt faktiskt. Särskilt nnär vägarna är så dåligt plogade och man får sammandragningar av alla gupp i snön. Man är stor och klumpig dessutom och därmed är väl reaktionsförmågan inte den bästa. Min sambo har dock inget körkort så det blir jag som får köra in i det sista, men till förlossningen blir det nog en taxi eller så får min kära mor och far ta på sig den rollen. :)

Din förlossning drar nog igång snart ska du se, du verkar ju ha oddsen med dig med tanke på att din familj fått före beräknad förlossning. Men det vore väl typiskt om du skulle gå över bara för det. :)
  • Happiness
    telgebo skrev 2011-02-19 18:14:50 följande:
    Mysigt, själv äger jag ingen kamera så jag kan inte ens ta kort på mina positiva test och nu visar inte CB digital gravid 3+ längre, det visas ju bara i 1 dygn.
    Vet att det finns superbilliga kameror på Tradera....där kan du fynda. Kan du inte ta ett kort med mobilen, även om det inte blir så bra kvalité. Men det är ju alltid kul att ha lite bilder på stickorna.
  • Happiness
    Sötfilur: Hade du inte lagt in lite bilder på dig? Gick in på din sida men där var mappen tom. Har jag missat något nu?
  • Muffe

Tack för tipset, förstod att en kopp kan vara bra att ha :)

Fixa bilderna före tv:n du... :) klart att du inte är lika smal som sambon, du är ju gravid

Nu ska jag äta ett nyttigt kvällsmål - broccoli och majskolv till varmrätt och sen kiwi, blåbär och jordgubbar till efterrätt haha!

• Muffe

Happi, nu kan du se i mitt galleri. Men har bara en bild där nu

• telgebo
    Happiness skrev 2011-02-19 18:21:38 följande:
    Vet att det finns superbilliga kameror på Tradera....där kan du fynda. Kan du inte ta ett kort med mobilen, även om det inte blir så bra kvalité. Men det är ju alltid kul att ha lite bilder på stickorna.
    Vad ligger preiset på en schyyst kamera på Tradera eller mer vad är rinligt att betala?

Jag har ingen fungerande mobil just nu men snart hoppas jag.

Vet sedan dock inte hur man överför dom bilderna från mobil och hit på den här omoderna åbäket (stationär dator med stor svart plastlåda med hårddisk)

Jo jag vill ha bilder som minnen av min graviditet både för egen del och sedan för att visa barnet när det blir äldre.
    Gravid v.4+6 BF 24/10
  • telgebo

Mår så illa så, var och handlade och var nära på att spy i affären faktiskt av att se all mat, blev bara äpplen, juice, mjölk juice, jordgubbskräm och cola zero och sen hem. Drack ett glas juice och äter äpple och mår inte bra, mår illa.

Gravid v.4+6 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma