• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sugarrush

Tack för tipsen 2barnsmamma! Skönt att få lite input från en rutinerad som du!

Jag käkar massor av frukt och sånt, och så dricker jag flera liter om dagen men nej, den lätta går vi inte på, verkar magen tänka.
    Ska inhandla lite lactulos nu i veckan, se om det ger ngt.

Mitt järnvärde var som vanligt jättelågt (101) när jag var hos BM nu i veckan så nu måste jag käka järn också och det gör ju magen ännu hårdare. Hemorrojder, here I come! (men ja, det får det vara värt för att få en bebis! )

• Happiness
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-19 20:08:19 följande:
    Happi: tänkte kika tillbaka på din sida men kommer inte in :,(
    Vet inte hur jag lyckats knasa till ditt nick på min sida men nu ska det funka.
  • LittleJunia
    sugarrush skrev 2011-02-19 21:33:17 följande:
    Tack för tipsen 2barnsmamma! Skönt att få lite input från en rutinerad som du!

Jag käkar massor av frukt och sånt, och så dricker jag flera liter om dagen men nej, den lätta går vi inte på, verkar magen tänka.
    Ska inhandla lite lactulos nu i veckan, se om det ger ngt.

Mitt järnvärde var som vanligt jättelågt (101) när jag var hos BM nu i veckan så nu måste jag käka järn också och det gör ju magen ännu hårdare. Hemorrojder, here I come! (men ja, det får det vara värt för att få en bebis! )
    Hemorrojder... nej, tacka fan för det! Kan knappt gå idag
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)Älskade Ludvig 080404 och liten i magen BF 110401(¯`°?.¸ ღ♥ ♥+
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-19 20:19:10 följande:
    Cola zero light  är det det du dricker ?
    Själv skippade jag alla litght produkter.
    Nej, jag köpte Coca-cola zero för att det inte innehåller koffein, men jag har inte öppnat flaskan än.
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-19 20:24:31 följande:
    Fick du MA 2010 ?
    Ja, i maj 2010.
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-19 20:54:15 följande:

Telgebo:
    Har du barn sen innan ?

Happiness:
    Den bästa tipset är att du ringer när du har värkar men att du är hemma så länge du klarar av när det känns att du inte kan längre och du har kopplat av med bad och så så kan du brja planera att åka in.
    Men sen vet man aldrig hur fort det kan gå.
    Värkar kan vara olika på alla.
    När du väl är inne så blir det kontroll och allt.
    men om du är öppen 6 cm haha ja då går det ju fort

Ja det har jag.
    Gravid v.4+6 BF 24/10
  • telgebo
    brunatofflor skrev 2011-02-19 21:00:02 följande:
    Woho! Jag har fått tid för VUL/UL den 14 mars kl 11.00! 
    Åhh, grattis vad roligt, inte så långt dit ändå men när man längtar känns ju allt långt.

Försökte läsa din tråd som du länkade till häromdagen, men jag fixabde inte att läsa den tråden just nu då jag blev så berörd och ledsen då jag känner sådan oro.
    sugarrush skrev 2011-02-19 21:18:22 följande:
    Haha 2barnsmamma, bebismage hoppas jag det blir snart... Nu är det ju mest tarmar som bråkar och sväller, jag kan ju inte kan göra nr 2 oftare än var fjärde dag typ... (det låter ju inte riktigt lika läckert som en bebismage, tyvärr.. hahaha )
    Tänk vad ollika det kan vara. Jag är snanare lös i magen och har funderat på om det verkligen är normalt.
    Gravid v.4+6 BF 24/10
  • Marlyn

Måste fråga en dum fråga...

Eftersom jag blöder, kan jag använda tampong eller är det skadligt på något sätt?

• brunatofflor
    telgebo skrev 2011-02-19 22:08:21 följande:
    Åhh, grattis vad roligt, inte så långt dit ändå men när man längtar känns ju allt långt.

Försökte läsa din tråd som du länkade till häromdagen, men jag fixabde inte att läsa den tråden just nu då jag blev så berörd och ledsen då jag känner sådan oro.
    sugarrush skrev 2011-02-19 21:18:22 följande:
    Haha 2barnsmamma, bebismage hoppas jag det blir snart... Nu är det ju mest tarmar som bråkar och sväller, jag kan ju inte kan göra nr 2 oftare än var fjärde dag typ... (det låter ju inte riktigt lika läckert som en bebismage, tyvärr.. hahaha )
    Tänk vad ollika det kan vara. Jag är snanare lös i magen och har funderat på om det verkligen är normalt. 
    Ja, de känns som de är lagomt med tid att vänta! Händer så mycket veckorna frammåt!
    De är förståligt att du inte orkar läsa!  Kram till dig!
  • LittleJunia

telgebo - Hård brukar man bli av järntabletter.. och det brukar man ju inte äta så tidigt i graviditeten som du är nu.. så kanske inte så konstigt att du inte är hård i magen!

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)Älskade Ludvig 080404 och liten i magen BF 110401(¯`°?.¸ ღ♥ ♥+
  • 3 barns mamma84
    Hur många MA MF har ni haft ?
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma