• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • needtobreathe
    Elida87 skrev 2011-02-21 21:50:17 följande:
    förvärkar å sammandragningar e typ samma sak
    Om de här e förvärkar känns de inte alls som SD.
  • sugarrush

Telgebo:
    nej fostret var mindre än mina beräkningar då. Och jag visste verkligen när min ÄL varit, hade testat med stickor och så.

CB digital är ingen exakt vetenskap. Egentligen undrar jag hur de får sälja sådana test, de gör bara folk oroliga.
    Se det som POSITIVT och vad GLAD för att du fick 3+ tidigt. Jag fick mitt nu på v.4+4, och det var ju en kry rackare därinne i magen! Kom igen, du är ju gravid, har massor av hormoner, så var glad!

• sugarrush

Hihi MCT, kan inte citera från mobilen, men det hade varit kul att svara så på deras enkät! Du är rolig du!

• Happiness
    färnik skrev 2011-02-21 21:42:46 följande:
    Happi: Vi har nästan bara kläder i stl 56, och det fungerade ju bra på dottern som var såpass stor när hon föddes (55cm, 4,6kg) Dock får nog det här barnet hålla till godo med samma kläder, hoppas det fungerar om man viker upp ärmar och ben lite...
    Precis...jag var ju van vid den storleken också, så för mig känns det helt meningslöst att köpa i storlek 50....men det finns ju en risk för att de kommer att se lite stora ut eller så blir de lagom direkt Har bara köpt kläder till tösen i storlek 56. Slog mig idag att det kanske kommer se lite kul ut Men jag vägrar köpa i 50 är bara så snål ibland
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-02-21 21:55:29 följande:
    Telgebo:
    nej fostret var mindre än mina beräkningar då. Och jag visste verkligen när min ÄL varit, hade testat med stickor och så.

CB digital är ingen exakt vetenskap. Egentligen undrar jag hur de får sälja sådana test, de gör bara folk oroliga.
    Se det som POSITIVT och vad GLAD för att du fick 3+ tidigt. Jag fick mitt nu på v.4+4, och det var ju en kry rackare därinne i magen! Kom igen, du är ju gravid, har massor av hormoner, så var glad!
    Som för mig då fast då var det ju kört. Kan inte begripa hus KK akut kunde ge mig falska förhoppningar och inte säga som det var när läkaren på SÖS några timmar senare såg direkt att det var ett MA.

Jag fick gravid 3+ i fredags i v.4+5 och jag vet att veckonidikatorn har 92% säkerhet så den är ju inte 100% men. Visst är jag glad över 3+ och alla säger bra då har du MYCKET hormoner, sedan skriver man om sina utebliva symtom och då skriver samma folk att man inte har så mycket hormoner än, hallå nyss har jag mycket och sedan lite, hur är det?

Ingen som vet när man tidigast kan göra ett VUL och se ett tickande hjärta? Måste man vänta till v.9 eller kan man göra det i v.6? Har frågat det i flera dagar nu uttan att få ett svar på det.
    Gravid v.5+1 BF 24/10
  • 3 barns mamma84
    Happines:
    Du vet vad jag tänker nu va
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • needtobreathe
    telgebo skrev 2011-02-22 00:09:41 följande:
    Ingen som vet?
    Folk har skrivit flera ggr när dom sett pickande hjärtan, det varierar helt beroende på hur det utvecklas därinne. 5+0 såg vi hinnsäck på 3 mm, 5+6 såg vi hinnsäck + gulesäck, 7+2 såg vi hinnsäck, gulesäck, foster + hjärta, åkte in då pga störtblödning. Andra har sett det innan, i 6+ :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma