• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • needtobreathe
    MCT79 skrev 2011-02-21 17:50:21 följande:
    Heter människan så????
    Hahaha jaa.. brukar kalla henne "filosofen" me tanke på hennes efternamn.. men nä hon e hemsk.
  • mallanis
    Mamma till W skrev 2011-02-21 17:35:07 följande:
    Det jag inte gillar hos Kronan är att de är så låga och handtaget... Vi köpte en Emmaljunga duo edge! :)
    Ja det var det enda som kompisarna hade emot vagnen..hon i paret är ganska kort men han lång... Vi kanske är för långa både mannen och jag... =/  175, 189
    Tredje gången gillt!?
  • telgebo
    Mamma till W skrev 2011-02-21 17:33:04 följande:
    Jo men slår hjärtat är ju procentsatsen väldigt låg att det skulle sluta slå... Visserligen har vi ju erfarenhet från tråden men det är ju väldigt låg risk om hjärtat börjat slå! Jag bestämde mig när jag sett hjärtat slå att nu hade jag oroat mig klart.. Gick bra till v 14 när jag började blöda... igen... Men efter vul då så såg allt bra.. sista gången jag blödde var på vår bröllopsdag, men vi åkte aldrig in och jag berättade för min man först i september att jag hade haft komplikationer när vi gifte oss. :) och här är hon! Wilda, 4.5 mån gammal! :)
    Så om jag gör tex ett VUL i v.6+1 och hjärtat slår så är det låg risk då alltså att det skulle sluta illa i ett MF/MA?

När kan man egentligen se hjärtat slå på ett VUL?
    Gravid v.5+1 BF 24/10
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-02-21 17:39:30 följande:
    Telge;

Ja de är ju privat, så du kan ju boka hur många du vill. Du betalar som vanligt läkarbesök och efter 900 kr har du frikort. Dvs 2,5-3 besök ungefär  :)
    Frikort har jag redan. Ska ringa och boka imorgon, men man kanske bara kan boka ett åt gången.
    Gravid v.5+1 BF 24/10
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-02-21 17:53:16 följande:
    Hahaha jaa.. brukar kalla henne "filosofen" me tanke på hennes efternamn.. men nä hon e hemsk.
    Varför har du inte bytt BM?

jag hadeen hemsk BM under min graviditet som bara var helt fascinerad i att ta prover på mig och skriva remisser och ville inte prata nåt, helt totslt värdelös, böt till en annat ställe och fick en urgullig BM.

När jag blev gravid nu igen i våras så bokade jag hälsosamtalet hos henne men hon var inte alls lika gullig längre så jag funderar på att inte gå på denna MVC nu denna gång, men får se om det blir den ändå fast hos en annan BM då.
    Gravid v.5+1 BF 24/10
  • Evve81

Ni har ju skrivit MASSOR idag hur mycket som helst att läsa efter jobbet.......

Nåja intressant om satser i kylen. Tänk om man får främmande eller nåt ha ha!

Här där jag bor kan man inte byta BM det finns vara 1. jag tycker ju inte att hon är superbra. Efter mitt vul i v 10 så sa jag att jag läst att risken för mf minskar då. Det enda svar jag fick var att vi kan inte ge några garantier. Jag blev nästan irriterad för jag kan ju inte heller garantera att jag inte blir påkörd när jag går till jobbet imorrn så jag tycker att man inte kan tänka så! På torsdag ska jag göra glukosbelastning. URK!

• needtobreathe
    telgebo skrev 2011-02-21 18:25:06 följande:
    Varför har du inte bytt BM?

jag hadeen hemsk BM under min graviditet som bara var helt fascinerad i att ta prover på mig och skriva remisser och ville inte prata nåt, helt totslt värdelös, böt till en annat ställe och fick en urgullig BM.

När jag blev gravid nu igen i våras så bokade jag hälsosamtalet hos henne men hon var inte alls lika gullig längre så jag funderar på att inte gå på denna MVC nu denna gång, men får se om det blir den ändå fast hos en annan BM då.
    De är inte min BM, de är en vidrig läkare som cirkulerar runt på MVC här i söderort.
  • Happiness
    MCT79 skrev 2011-02-21 17:35:07 följande:
    Mmm.. jag körde först cambrigde i ett antal veckor och tappade ca 16 kg, sen LCHF och tappade ytterligare 14 kg.. så visst funkar det! Dessutom är det ju ett rätt lyxigt sätt att äta.... fast jobbigt ändå om man är mackoman som mig. ;)
    Ketoner ska inte ha något med uttorkning att göra... visserligen blir ju värdet säkert högre om urinen är väldigt koncentrerad, kan hon ha menat något sånt? Intressant att hon inte kunde svara på en fråga om ketoner.. det hör liksom till grundutbildningen till syrra....
    Det finns säkert blodprover som mäter insulinnivån men jag vet faktikst inte. Gissningsvis så borde det ju stå i direkt relation till blodsockret kan man tycka. Ett högt blodsocker tyder ju på brist på insulin och vice versa.....?

Jag tror inte det är någon fara alls utan mer ett tecken på att din kropp just nu hämtar sin energi från fettdepåer istället för att bryta ner kolhydrater när du äter dem.
    Tjhoooohoooo nu bränner kroppen fett . Detta är ju underbart.... Om det är OK med dig så återkopmmer jag med lite frågor ang. LCHF efter förlossningen. Är du med i någon tråd här på FL där man kan få lite recept tips och så? Jag som är van vid olika svältdieter tycker ju detta är toppen. Tänk att det går att gå ner med grädde liksom. Grattis till din viktnedgång. Kanon duktigt av dig!
  • Happiness
    En fråga till er som ska föda snart och som har fött:

Har ni köpt baby kläder i storlek 50 eller hoppar ni på 56 direkt?
  • Happiness
    Nu har jag pratat med försäkringskassan ang förädraledighet och mammapenning....

De förklarade att jag skulle fått ett moderskapsintyg redan i 5:e månaden. Har ni andra fått erat? Hon sa att min BM har gjort fel som inte gett mig det. Ärendet kan tydligen ta en stund att handlägga och för att det inte ska bli något glapp så ska man skicka in det i god tid.

BM-misstag # 210. Haha!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma