• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Smålands jänta i storstaden

Färnevik: haha spara i kylen? Det skulle vara något! Hahaha så kommer svärmor förbi och ska ha mjölk till kaffet, vad är detta? Och så öppnar hon säkery och luktar! Hahaha vilka bilder jag får upp, nej tack inget sparande här inte. Sex har vi nog istället när vi känner för inte för att starta något.

Mabaja: ja sexa som galningar kommer vi
    Nog inte göra, men lusten finns hos oss båda än så länge så för njutningens skull så sexar vi på när det passar oss. Men jag tycker det är konstigt att läkaren sa det som förslag för att försöka starta det!

• Mabaja
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-21 16:00:26 följande:
    Färnevik: haha spara i kylen? Det skulle vara något! Hahaha så kommer svärmor förbi och ska ha mjölk till kaffet, vad är detta? Och så öppnar hon säkery och luktar! Hahaha vilka bilder jag får upp, nej tack inget sparande här inte. Sex har vi nog istället när vi känner för inte för att starta något.

Mabaja: ja sexa som galningar kommer vi
    Nog inte göra, men lusten finns hos oss båda än så länge så för njutningens skull så sexar vi på när det passar oss. Men jag tycker det är konstigt att läkaren sa det som förslag för att försöka starta det!
    Det var så de sa till mig med när de vägrade ge mig en hinnsvepning! "Ha samlag"... Jo tjena vad jag är sugen... Nej nästa gång ska jag knata runt på ikea och barkarby outlet. hahaha. Var ju det som gjorde susen för mig. haha. Ska bara få igång min man så man kan börja bebisverkstad igen. Han går ju och blir sjuk så fort det närmar sig äl! HAHA. Jag tror att sex kan vara bra OM man är lite mogen... Men inte om man är helt omogen, då är det nog klent. haha.
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Muffe

Insåg just en sak... vi har köpt en Hensvik säng från IKEA.
    Kollar just nu söta spjälskydd och fastnar för mumin eller laban men de verkar vara 60 gånger 120 typ.. och vår säng är 70 gånger 121....
    Det betyder väl att det saknas en bit skydd? eller tänker jag galet? Kan man bara köpa IKEAs skydd då alltså?

• Smålands jänta i storstaden

Mabaja: har precis varit ute och glidit runt i snön med hunden i 1,5 tim, kanske kan liknas med att knata runt på IKEA?

Ja det skulle vara spännande att veta hur mogen man är, min tapp har ju varit förkortad och öppen inneifrån ett bra tag, men bara för det så har jag säkert en tapp på 4cm och hård utan öppen modermun bara för att jävlas med mig!

Hur långt innan Wilda kom var hon fixerad? Tror inte min är fixerad nämligen (iof så var varken jag eller mina 4 syskon det innan vattnet gick för min mamma)

• telgebo
    Mamma till W skrev 2011-02-21 15:04:21 följande:
    Telgebo: Jag gick i åtta veckor i tron om att vi skulle bli föräldrar... vårt lilla hade dött strax efter äl och fick veta i 11+3... Jag hade massor av sympton så även där kan det ju skilja massor.

färnevik: Det kan inte vara så att hon kickar med knäna på ena sidan och fötterna på andra? Så gjorde iaf Wilda... Hade rumpan vid revbenen och sparkade på två olika ställen och visade sig att knäna och fötterna kickade... Sen innan det drog igång hade jag rumpan i navelhöjd och då kändes det vill jag lova. haha
    åhh jisses. Vet inte om jag kommer bli så mycket lugnareav ett vul, kan ju vara bra på det första och ändå kan det gå åt helvete några dagar/veckor senare. För mig skulle det nog behövas vul varannan vecka eller helst varje vecka till åtminstone v.13 för att känna mig lugn, men vet inte om jag kan få igenom det.

Sofy: Vet du om man kan få flertalet vul på kliniken vi pratade om? Ska ringa dit imorgon, men tänkte om du visste?
    Gravid v.5+1 BF 24/10
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-02-21 15:12:16 följande:
    Färnevik: ska be sambon samla när det närmar sig.... ;)

Telgebo: ja mer eller mindre. Ibland molar det, ibland ilar och drar det!
    För mig värker/molar det bara en liten stund och så avtar det. Imorse molade det på som tusan, kändes precis som jag behövde göra nr 2 så jag gick på toa, kom bara gaser och så släppte det. Sedan dess har jag inte haft nåt molande.
    Gravid v.5+1 BF 24/10
  • Mabaja
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-21 16:11:02 följande:
    Mabaja: har precis varit ute och glidit runt i snön med hunden i 1,5 tim, kanske kan liknas med att knata runt på IKEA?

Ja det skulle vara spännande att veta hur mogen man är, min tapp har ju varit förkortad och öppen inneifrån ett bra tag, men bara för det så har jag säkert en tapp på 4cm och hård utan öppen modermun bara för att jävlas med mig!

Hur långt innan Wilda kom var hon fixerad? Tror inte min är fixerad nämligen (iof så var varken jag eller mina 4 syskon det innan vattnet gick för min mamma)
    W var fixerad när jag gick på övertid! :) Innan dess var hon ruckbar, men det var en annan bm som sa det. När jag var på övertid fick jag min "vanliga" och hon kunde inte förstå hur de kunnat säga att hon var ruckbar innan- hon satt fast som ett skruvstäd och det kan jag tänka mig, hon hade ju handen på kinden och låg med huvudet uppåt. haha.

Happiness skrev 2011-02-21 16:18:58 följande:
    mabaja: Jag kommer ihåg när du knatade omkring på IKEA och du trodde vattnet gått .
    haha ja.. Men det gjorde susen.. Första ikeabesöket släppte ju slemproppen ordentligt det var ju då jag trodde att jag sipprade vatten.. Andra gången hade jag som mensvärk i ryggen på kvällen och sen sa det vara svisch så var hon ute! :) Eller ja, sex timmar då! kan du tänka dig att wilda är 4.5 mån nu!
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • 3 barns mamma84
    needtobreathe skrev 2011-02-21 13:12:44 följande:
    No problems! ;) Har kallat henne idiot ett par gånger innan i den här tråden.. haha! Hon jobbar tydligen på Ultraljudsbarnmorskorna som gyn ibland också har ja förstått.. o på specen då, men jag är GLAD att jag inte träffat henne där, då hade jag bytt rakt av! Hon har ingen förståelse för hur man mår utan är bara.. nonchalant! Hon satt mest o snacka om hur kallt de va o hur hon frös första gången vi sågs.. som om de intresserade mig?

Går du på MVC i älvsjö? Hon har ju både Huddinge + Älvsjö så därför träffar jag henne också om de behövs, vilket de tack o lov inte gör mer!

Jaaa, vilken vecka är du nu? Håller tummen för han kikar ut snart!!
    ååååh vem heter hon ni har i Älvsjö ?
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    Happiness skrev 2011-02-21 11:55:37 följande:
    Shit vilken bra idé..... på allvar alltså. Haha! Tror inte det finns någon BM i tråden...
    nääh värkade inte finnas någon
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma