• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • mallanis

Hej girls! Intressanta diskussioner om 5 satser mm.

Småland beklagar att du träffat ett riktigt stolpskott. Jag kan ju f-n inte fatta vad den människan kläcker ur sig och vad hon sgt till Sofy tidigare.... får man verkligen vara så klantig i sina uttryck?

Någon som har erfarenhet av kronanvagnar? Var i väg i lördags och fick lite info om barnvagnar de hade emmaljunga och brio. Fastnade egentligen mest för Brion men hade tänkt att köpa en begagnad... men fick nu tips om kronan... Någon som vet något om denna?

Tredje gången gillt!?
  • Mabaja
    telgebo skrev 2011-02-21 16:25:17 följande:
    åhh jisses. Vet inte om jag kommer bli så mycket lugnareav ett vul, kan ju vara bra på det första och ändå kan det gå åt helvete några dagar/veckor senare. För mig skulle det nog behövas vul varannan vecka eller helst varje vecka till åtminstone v.13 för att känna mig lugn, men vet inte om jag kan få igenom det.

Sofy: Vet du om man kan få flertalet vul på kliniken vi pratade om? Ska ringa dit imorgon, men tänkte om du visste?
    Jo men slår hjärtat är ju procentsatsen väldigt låg att det skulle sluta slå... Visserligen har vi ju erfarenhet från tråden men det är ju väldigt låg risk om hjärtat börjat slå! Jag bestämde mig när jag sett hjärtat slå att nu hade jag oroat mig klart.. Gick bra till v 14 när jag började blöda... igen... Men efter vul då så såg allt bra.. sista gången jag blödde var på vår bröllopsdag, men vi åkte aldrig in och jag berättade för min man först i september att jag hade haft komplikationer när vi gifte oss. :) och här är hon! Wilda, 4.5 mån gammal! :)
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • 3 barns mamma84
    needtobreathe skrev 2011-02-21 11:53:28 följande:
    Förlossningsplaneringen gick kanon! :) Vi gick igenom mitt TUL + flöde och allt såg "ovanligt bra ut" enligt överläkaren, skönt att höra! :D Han ville boka in ett nytt TUL i v 36 för att se så de ser bra ut då också, sen kör vi CTG kurva o sånt i samma veva. I v 38+0 (om 48 dgr) kör vi hinnsvep (möjligen från 37+0, det bestäms 36+0) och om de då inte startar av sig själv kör vi igångsättning nån dag eller två senare! :) Känns riktigt bra! Så.. countdown då - 48 dgr.. yiho!
    Woohoo YESS ja bara 48 dagar !! fan vad tiden gått fort
    Jag fick ju ut elias v 37+5 tänk ibland får man fuska hihi
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • needtobreathe
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-21 17:19:11 följande:
    ååååh vem heter hon ni har i Älvsjö ?
    Mina Filsoof.. helt värdelös!
  • Mabaja
    mallanis skrev 2011-02-21 17:29:19 följande:
    Hej girls! Intressanta diskussioner om 5 satser mm.

Småland beklagar att du träffat ett riktigt stolpskott. Jag kan ju f-n inte fatta vad den människan kläcker ur sig och vad hon sgt till Sofy tidigare.... får man verkligen vara så klantig i sina uttryck?

Någon som har erfarenhet av kronanvagnar? Var i väg i lördags och fick lite info om barnvagnar de hade emmaljunga och brio. Fastnade egentligen mest för Brion men hade tänkt att köpa en begagnad... men fick nu tips om kronan... Någon som vet något om denna?
    Det jag inte gillar hos Kronan är att de är så låga och handtaget... Vi köpte en Emmaljunga duo edge! :)
  • MCT79
    Happiness skrev 2011-02-21 15:44:52 följande:
    Haha detta är ju för roligt....5 satser. det blir många spermier det. Och sen spara satserna i kylen. *skrattar högt*

MCT79: Japp inga kolhydrater, socker mjöl osv...ja du vet. vad spännande att du testat LCHF.Funderar på att köra vidare med det efterförlossningen. Hur tycker du den fungerade för dig? Gick du ner i vikt. Tack ör länken ska läsa där.  Vet ju att det blir restprodukt som du skriver när kroppen förbränner fett...men har det något med uttorkning att göra, för det var det Bm sa till mig. Och det är ju två helt olika saker. Men då är det inte alls någon fara med högt ketonvärde i urinen. jag tycker det bara låter posiyivt att kroppen förbränner fett

Hur mäter man insulin nivån?
    Mmm.. jag körde först cambrigde i ett antal veckor och tappade ca 16 kg, sen LCHF och tappade ytterligare 14 kg.. så visst funkar det! Dessutom är det ju ett rätt lyxigt sätt att äta.... fast jobbigt ändå om man är mackoman som mig. ;)
    Ketoner ska inte ha något med uttorkning att göra... visserligen blir ju värdet säkert högre om urinen är väldigt koncentrerad, kan hon ha menat något sånt? Intressant att hon inte kunde svara på en fråga om ketoner.. det hör liksom till grundutbildningen till syrra....
    Det finns säkert blodprover som mäter insulinnivån men jag vet faktikst inte. Gissningsvis så borde det ju stå i direkt relation till blodsockret kan man tycka. Ett högt blodsocker tyder ju på brist på insulin och vice versa.....?

Jag tror inte det är någon fara alls utan mer ett tecken på att din kropp just nu hämtar sin energi från fettdepåer istället för att bryta ner kolhydrater när du äter dem.
  • Mabaja
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-21 17:33:52 följande:
    Woohoo YESS ja bara 48 dagar !! fan vad tiden gått fort
    Jag fick ju ut elias v 37+5 tänk ibland får man fuska hihi
    och en annan fick vänta till 41+3.. ;)
  • needtobreathe
    Telge;

Ja de är ju privat, så du kan ju boka hur många du vill. Du betalar som vanligt läkarbesök och efter 900 kr har du frikort. Dvs 2,5-3 besök ungefär  :)
  • 3 barns mamma84
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-21 13:01:03 följande:
    13% säger inte så mycket vid bar 1 mätning sa BM som gjorde TUL, utan att få fram fullgången vikt behövs det minst 2 mätningar att jämföra. Mitt SF har legat på mittenkurvan hela tiden tills för ca 3 veckor sedan och ligger just nu en bit ÖVER högsta kurvan. hade vuxit 3 cm på 3 dagar óch det var samma BM som mätte.

kanske ska kolla om man kan få gå på ett nytt TUL om SF fortfarande växer, usch hatar puckoläkare som läser ur sina standardböcker jag inte lyssna.....
    bäst o kolla upp du vet att min låg på översta kuran men frpn första start
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • MCT79
    needtobreathe skrev 2011-02-21 17:34:38 följande:
    Mina Filsoof.. helt värdelös!
    Heter människan så????
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma