• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-02-22 20:51:34 följande:
    Jag måste bara säga det att det var nog 2 eller 3 inlägg efter jags krev så skrev du imorse så så mycj´ket var det inte att läsa ikapp och komma ihåg att kommentera. Du pratade ju med nån imorse om att ta det lugnt och inte städa klädkammaren och röja järnet, men men nog om det.

Blev ju inte ga´ladre nu av att en som inte ens hör hit kommer hit och gapar ut en massa skitpåståenden om mig, att jag bytt nick och massa annat skitsnack som är så fel det kan bli.

Har inte männsikor bättre saker an att lägga energi på att hata nån och jaga efter och skriva skit om en? Det är nog bara unga människor som gör för jag har då aldrig sett att äldre människor gör det.
    Vora du äldre människor gör också fel ska du veta ..
    Inte bara vi unga men sen vet jag inte vad som är ungt eller gammalt det kan du förklara för mig
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • telgebo
    mallanis skrev 2011-02-22 20:33:25 följande:
    Gärna! Som sagt som det ser ut så kan jag mån eller onsdag!
    Jag inboxar dig jag vpgar inte skriva här när obehöriga läser som bara är här för att enbart jävlas
    Gravid v.5+2 BF 24/10
  • needtobreathe
    telgebo skrev 2011-02-22 20:51:34 följande:
    Jag måste bara säga det att det var nog 2 eller 3 inlägg efter jags krev så skrev du imorse så så mycj´ket var det inte att läsa ikapp och komma ihåg att kommentera. Du pratade ju med nån imorse om att ta det lugnt och inte städa klädkammaren och röja järnet, men men nog om det.

Blev ju inte ga´ladre nu av att en som inte ens hör hit kommer hit och gapar ut en massa skitpåståenden om mig, att jag bytt nick och massa annat skitsnack som är så fel det kan bli.

Har inte männsikor bättre saker an att lägga energi på att hata nån och jaga efter och skriva skit om en? Det är nog bara unga människor som gör för jag har då aldrig sett att äldre människor gör det.
    Alltså jag orkar inte ens förklara mig, behöver inte göra de heller. Jag svarar på de jag har lust med, när jag har lust.

Det andra får du ta med den som skriver så, inte min huvudvärk.
  • 3 barns mamma84

Haha katten ville vara med men så ser vagnen ut här ..
    Det är hårdlift och sen har jag lagt en åk påse med så det är varmt och gosigt för lilla grabben sen när man tar bort hårdliften är det en sittvagn men ingen combi utan en dk vagn sittvagn haha den är fortfarande ''äggformad'' men man kan ta upp liggbrädan upp så och barnet sitter upp och är fast spänd med remmar så den inte hoppar ur vagnen
    Denna vagn kostar som ny 5-6000kr men vi hade tur vi hittade denna på en gembro affär där man lämnar något man inte vill ha längre och sätter pris på dom som jobbar där vi köpte denna vagn för 700kr
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • lsabelle

jag är 19 år det är därför jag kommer med fakta som jag både står för och kan bevisa.

och dessa människor som skrivit till mig är från 30 och uppåt, hm mycket märkligt..

juste en var till och med 41.. 

• telgebo
    lsabelle skrev 2011-02-22 20:39:36 följande:
    Jag tror det finns fler än dig som haft MA och även dom som har svårt att bli gravida.. endel kan inte ens bli gravida överhuvudtaget? har du tänkt på det? sluta med dina påhopp och negativa kommentarer, väldigt egoistiskt tänk.. Nej om pappan inte vill så blir det nog svårt för dig att hoppa i säng nästa gång..
    Jag ska sluta oroa mig om du kan ta och pysa härifrån och lämna mig ich denna tråd ifred för dina skrivier blir jag bara asförbannad på, snälla du har din tråd att skriva här, kom fan inte hit och förstör för mig och alla andra.
    Gravid v.5+2 BF 24/10
  • telgebo
    mallanis skrev 2011-02-22 20:41:51 följande:
    Isabell- Lämna gammalt groll utanför tråden! Du är också välkomen men inte om det bara ska tjafsas.....
    och inte om det ska snackas skit och hackas på mig hela tiden.
    Gravid v.5+2 BF 24/10
  • färnik
    needtobreathe skrev 2011-02-22 20:51:18 följande:
    Ang fostervattnet som vi pratade om igår vare va? Kollade på rapporten idag hos BM o de stod 1,06.. o stod någe bokstäver framför men minns inte vad för nåra.. men allt va helt normalt, inga avvikelser.. vad hade du?
    Öhhh... Skrattande

Är det du eller jag som är luddig i huvudet, fostervatten? Flöde, trodde jag iaf att vi pratade om? För inte mäter de väl vatten i mängd? Inte vad jag förstått, iaf... Drömmer

Tydligen så blir flödessiffran lägre ju längre gången man är iaf. Jag har mätt 2ggr, v 31: 1,3 och v 36: 0,89. Tydligen helt som det skulle vara bägge gångerna... Glad
  • lsabelle

Jag förstör inte för dig eller andra.. Vill bara få dig att bli lite positiv, och få lite positivt tänk, inte så negativ, påhoppande osv osv.. Men det är rätt så omöjligt.. Tjing tjing 

• mallanis
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-22 21:00:29 följande:

Haha katten ville vara med men så ser vagnen ut här ..
    Det är hårdlift och sen har jag lagt en åk påse med så det är varmt och gosigt för lilla grabben sen när man tar bort hårdliften är det en sittvagn men ingen combi utan en dk vagn sittvagn haha den är fortfarande ''äggformad'' men man kan ta upp liggbrädan upp så och barnet sitter upp och är fast spänd med remmar så den inte hoppar ur vagnen
    Denna vagn kostar som ny 5-6000kr men vi hade tur vi hittade denna på en gembro affär där man lämnar något man inte vill ha längre och sätter pris på dom som jobbar där vi köpte denna vagn för 700kr
    Gosh vilket kap! Fin vagn och fin kisse ;)
    Ja har ju ingen aning om hur stor bebis kommer bli men blev lite skrämd när svärmor berättade att mannen var 4 kg + Hur mycket kom hon dock inte ihåg....hon kom inte ens ihåg att hon födde honom ;) han är nummer 4 i barnaskaran... så han gick tydligen av bara farten så kanske det blir med 4.an för dig också! ;)
    Tredje gången gillt!?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma