• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-02-22 19:40:10 följande:
    Telgebo: Jag kan inte annat än hålla med de andra. Man får inte alltid svar på sina frågor och är det nåt viktigt får man fråga igen. Visst skriver vi alla utan att få respons. Skönt att du fått en tid nu det är ju alltid skönt att få titta men själv kan jag säga att min oro inte avtog ett dugg efter VUL. Kanske lite men jag är fortfarande orolig. Kan ju bero på att min bm kommenterade mitt VUL med att det finns inga garantier..... Även fast man läser att om man sett ett hjärta så minska risken. Dock har jag lärt mig att inte älta det som känns jobbigt utan jag försöker tänka positivt för ingen annan än en själv mår dåligt om man fundera för mycket.

Sötfilur: Vilken vecka är du i? OM det inte går över så tycker jag du ska kolla upp det eller så ringer du sjukvårdsupplysningen.

Mallanis: Kul med nästa besök. Mitt nästa är i april men ev tidigare för att kolla upp ferritinvärdet!

EGO: På torsdag ska jag på glukosbelastning...... URk inget jag ser framemot. Ska dock prata med min BM om mitt järnätande som inte är bra för mig och jag mår verkligen inte bra av järnet. Tror ni man kan få halsbränna av järntabletterna???
    Jagskrev 2 ggr om det men det hjälpte ju inte.

Jag kommer vara lugn några timmar efter iaf
    Gravid v.5+2 BF 24/10
  • sugarrush
    Muffe skrev 2011-02-22 20:37:01 följande:

Godnatt tjejer! Lägger mig nog och sover och hoppas att allt är bra imorgon, lite tungt att andas (täppt i näsan) och lite tryck mot bröstet men framstupa sidoläge funkar typ!
    aja, lite vila blir nog bra!

Prommis, jag är i v 30...tror det var du som frågade! tiden går lite för fort

Gumman, det låter jobbigt. Hoppas det känns bättre imorrn!
    Du kanske håller på att bli sjuk, förkyld eller något liknande...?
    Kram!
    Fjärde gången gillt?
  • Muffe

Kan vara förkylning på gång eftersom jag är så täppt, men det är obehagligt när det känns tungt att andas. Önskar att sambon var hemma....

• färnik
    needtobreathe skrev 2011-02-22 20:10:40 följande:
    Haha jag tror också det ;) Har jag inte slutat kolla nu så kommer ja nog fortsätta me de också
    Ja men det är ju så, man blir lite skadad. Oskyldig Jag kollar också fortfarande när jag är på toa, och ibland emellanåt också om det känns som att det "rinner till". och då går jag in i v 37 på torsdag!
  • mallanis
    Muffe skrev 2011-02-22 20:47:10 följande:
    Kan vara förkylning på gång eftersom jag är så täppt, men det är obehagligt när det känns tungt att andas. Önskar att sambon var hemma....
    Krya på dig (er) !
    Tredje gången gillt!?
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-02-22 20:32:38 följande:
    Lättare sagt än gjort jag är orolig, jag är inte ung heller och läkarens ord har etsat sig fast i mig att jag som är så gammal var det liksom givet att jag skulle få MA (läkarens egna ord).
    Mamma till W skrev 2011-02-22 19:31:11 följande:
    Den här tråden brukar peppa ordentligt innan vul/ul/kub/rul och alla önskar en många lycka till när du ska iväg... Det är jag den första att sätta fingret på!. Ja du kommenterade ja.. Det jag menade var att ta inte så illa upp för du kommer få pepp! Man kan inte kommentera alla inlägg, vissa går en förbi bara. och då UTAN att man ska ta illa upp!
    Ja vi får väl se om jag får några reaktioner, tar inget för givet längre.Hoppa över mina inlägg då om du iriiterar dig på dom. Du kanske bara kan se på din man och bli gravid och är ung. Jag är är över 35+, har köpmat över 1 år för denna barn, har ett MA i bagaget och kan inte bara hoppa i säng om det skiter sig nu och försöka igen som ni andra verkar kunna göra.
    Över 35 + varför sa du att du var 35 år då ? förvirrad ..
    Jag är inte så ung utan 26år
    Jag hade samma som du One night stand och blev gravid precis som du.
    Inget som var planerad.
    Det tog 5 månader efter eller mer och jag fick 2:a det tog 6 månader eller mer och jag fick MA det tog sig direkt efter mitt MA med 3:an
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Mabaja
    Mallanis: Jag röstar för onsdagen! :) då har vi inget planerat, måndagar jobbar jag. Jag gillar Emmaljunga. :) och ja jag vill också ha svenskt. Sen fick jag låna en briovagn när min var på reparation och den gillade jag INTE! Den var visserligen mindre och lite smidigare men ingen stötdämpning så Wilda kunde INTE sova när hon åkte i den. Men det är ju en hel djungel just barnvagnar!

Wilda sover bra om nätterna. Idag har det dock varit en massa krokodiltårar! Gav slutligen upp när jag testat allt utom "the gummy bear song".. Oj så glad hon blev på en gång! :) Hon äter ibland, nu ska man ju kunna vänja av de matstunderna på nätterna men självklart är jag för trött för att tänka logiskt när hon vaknar. haha. Hon är egentligen inte ens hungrig utan mest snuttig och har stort behov av närhet på nätterna!

Telgebo: Ja häng gärna med!
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • needtobreathe
    färnik skrev 2011-02-22 20:48:36 följande:
    Ja men det är ju så, man blir lite skadad. Oskyldig Jag kollar också fortfarande när jag är på toa, och ibland emellanåt också om det känns som att det "rinner till". och då går jag in i v 37 på torsdag!
    Haha lite skadad? ;) Jotack! Men de e en charm i det också ;D Så ser ja de, hah!

Ang fostervattnet som vi pratade om igår vare va? Kollade på rapporten idag hos BM o de stod 1,06.. o stod någe bokstäver framför men minns inte vad för nåra.. men allt va helt normalt, inga avvikelser.. vad hade du?
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-02-22 19:54:14 följande:
    Den här jäkla diskussionen om att folk inte svarar hit o dit börjar gå rejält överstyr nu o förstör stämningen härinne. Jag är glömsk som en guldfisk o svarar inte ens på hälften av det jag från början TÄNKER svara på, och jag får heller inte alltid "svar" på det jag skriver - men jag VET att folk läser o glädjs me mig ändå om de är något roligt som hänt! Om det är 73 nya inlägg en dag o ja loggar in på kvällen, då orkar/kan jag inte svara ens på 33 av dom, varje liten grej - det går bara inte. Eller jo, om jag ägnar hela kvällen åt att göra det. Annars svarar jag på de jag kan eller "har lust med" just då, sen tänker jag svara på någe annat senare men då glöms de bort för ja har annat o göra.

Vi ALLA härinne har varit sjuka av oro i början, och även senare - tro mig Telgebo! Jag kollar FORTFARANDE (i vecka 32!) efter blod på pappret o allt annat.. tankarna och oron finns där i bakgrunden hela tiden men om jag bara fokuserar på dom blir jag ju fan knäpp. Jag är inte i hamn än, de är en bit kvar. Allt kan fortfarande hända, men om jag går runt o tänker så mår jag ju riktigt pissigt o mina dagar hade varit nattsvarta? Hur kul är det då? Ingen mår bra av det, inte du/jag, inte bebis.. ingen! Nu är det 15 dgr till ditt VUL, vi kommer hinna önska dig lycka till både en och tre gånger innan det, och vi kommer säkerligen svara dig så fort vi läser om att det gått bra, men hoppa inte på oss hela tiden om att vi inte svarat på si o så länge, att de är så många sidor som skrivits sen du skrev osv - då tappar nog alla lusten till att stödja/peppa dig, för du ser allt dåligt. Du säger att du inte har symptom, men du nämner flertalet av dom. INGEN av oss kan ge dig ett svar på hur det ser ut därinne nu, eller hur det kommer bli. Symptom kommer och går, så äre bara. Höga hormonnivåer behöver inte betyda all världens jäkla gravsymptom, men de tyder på att HCG ökar som det ska och det är BRA!

End of story.
    Jag måste bara säga det att det var nog 2 eller 3 inlägg efter jags krev så skrev du imorse så så mycj´ket var det inte att läsa ikapp och komma ihåg att kommentera. Du pratade ju med nån imorse om att ta det lugnt och inte städa klädkammaren och röja järnet, men men nog om det.

Blev ju inte ga´ladre nu av att en som inte ens hör hit kommer hit och gapar ut en massa skitpåståenden om mig, att jag bytt nick och massa annat skitsnack som är så fel det kan bli.

Har inte männsikor bättre saker an att lägga energi på att hata nån och jaga efter och skriva skit om en? Det är nog bara unga människor som gör för jag har då aldrig sett att äldre människor gör det.
    Gravid v.5+2 BF 24/10
  • 3 barns mamma84
    mallanis skrev 2011-02-22 20:26:28 följande:
    Jasså de hade ryckt upp sig rejält!!  Ja du har ju fått så stora barn så  det klart då växer de ju ur dem tidigare, det har jag inte tänkt på..... Mannen vägde över 4 kg och både jag och mannen är kanske lite längre än medel så  vi kanske också får en stor bebis? Hade ju tänkt att ta en l"liten" vagn så vi får plats med den i bilen. Ser jätte gärna bild!
    Haha då blir det en större bebis denna gången då är du orolig ?
    Jag lägger upp bild då på denna vagn
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma