• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • needtobreathe
    färnik skrev 2011-02-22 21:08:40 följande:
    Öhhh... Skrattande

Är det du eller jag som är luddig i huvudet, fostervatten? Flöde, trodde jag iaf att vi pratade om? För inte mäter de väl vatten i mängd? Inte vad jag förstått, iaf... Drömmer

Tydligen så blir flödessiffran lägre ju längre gången man är iaf. Jag har mätt 2ggr, v 31: 1,3 och v 36: 0,89. Tydligen helt som det skulle vara bägge gångerna... Glad
    HAHAHA! Det är jaaag.. är lite seg i skallen efter den här dan ;) Och även om allt är rensat o klart nu (ja, klädkammaren iallafall.. ska ge mig på en annan garderob imorn, höhö) så har ja fullt upp i skallen me andra planer ;D

Sjääälvklart pratade vi flöde! :D Härligt! Så den där "minskade mängden" eller vad som sas till dig på någe UL de va ingenting? Gött! :D
  • 3 barns mamma84

mallanis:
    Haha då får du vänta och se hur denna bebbe blir om han tar sin fars fotspår haha men vill du föda vagialt eller ta snitt om h*n blir stor.
    Nr 4:a hahaha jag vil ha 5 barn så 2 st till ska försöka överföra min man om ca 3-4 år haha
    Jag vet inte om jag får nr 5 men det får vi se.
    Dottern var ju 4,1 henne gick allt bra med men med kompliaktioner med sonen 5,8 så var det p-snitt men allvarliga koplikationer höl på att dö så där sa dom igentligen stopp då det var risk att jag kunde dö pågrund av stort barn.
    När jag blev gravid så fick jag MA och då trodde läkaren om det kunde vara för att 2:an var stor ..
    Sen blev jag gravid igen och där tog man ut honom 2 veckor innan och bm sa att han skulle vara 4 kg som BF dagen men han var redan 4,1 2 veckor innan och läkaren sa att hon visste att han skulle vara över 5000g men under 6000g men det var något jag inte skulle oroa mig då min kropp klarade av att ha en på 5,8 kg i magen 10 dagar över så det går men nu är det OM jag får ..
    Lite jobbigt men,men .

Ja eller hur jag älskar denna vagn gud jag älskar den .. inte klumpig alls tvärt om
    Ja haha inte bara denna katt har en till + kanin haha

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • färnik

Det är lätt att snurra till allt, jag gör det heeeela tiden känns det som...

Det var ju minskad mängd fostervatten vid ett mättillfälle, men 2 veckor senare var det normalt igen så det var väl ngt tillfälligt bara? Sista 2 mätningarna har det varit normalt!

Flödet har inte mätts varje gång, men har varit normalt när det mätts.

• 3 barns mamma84

Vad lugnt det blev nu flickor har ni sprungit iväg efter allt tjaffs ?
    Det hoppas jag inte iaf ..

• needtobreathe
    färnik skrev 2011-02-22 21:23:31 följande:
    Det är lätt att snurra till allt, jag gör det heeeela tiden känns det som...

Det var ju minskad mängd fostervatten vid ett mättillfälle, men 2 veckor senare var det normalt igen så det var väl ngt tillfälligt bara? Sista 2 mätningarna har det varit normalt!

Flödet har inte mätts varje gång, men har varit normalt när det mätts.
    Haha ja herre.. inte konstigt me allt man ska hålla reda på ;)

DÅ är jag me i matchen igen! Härligt att allt ser bra ut! Jag ska på TUL + flöde igen i v 36 så då får vi se va som sägs.. men allt såg ju "ovanligt bra ut" enligt läkaren igår så ja e luugn. (För tillfället.. haha!)
  • needtobreathe
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-22 21:34:44 följande:
    Moahaha.. mig skrämmer ingen iväg ;)
  • Mabaja
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-22 21:34:44 följande:
    Jag är också kvar! ;)
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • 3 barns mamma84
    needtobreathe skrev 2011-02-22 21:41:38 följande:
    Moahaha.. mig skrämmer ingen iväg ;)
    Vad skönt då gumman haha{#emotions_dlg.flower}hur har du det nu har du det bättre ?
    Själv har jag det ASS lugnt haha alla tre sover men elias har sovit ca 5 tim men nu e han uppe ska ge honom mat nu kommer sen
  • mallanis
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-22 21:21:31 följande:
    mallanis:
    Haha då får du vänta och se hur denna bebbe blir om han tar sin fars fotspår haha men vill du föda vagialt eller ta snitt om h*n blir stor.
    Nr 4:a hahaha jag vil ha 5 barn så 2 st till ska försöka överföra min man om ca 3-4 år haha
    Jag vet inte om jag får nr 5 men det får vi se.
    Dottern var ju 4,1 henne gick allt bra med men med kompliaktioner med sonen 5,8 så var det p-snitt men allvarliga koplikationer höl på att dö så där sa dom igentligen stopp då det var risk att jag kunde dö pågrund av stort barn.
    När jag blev gravid så fick jag MA och då trodde läkaren om det kunde vara för att 2:an var stor ..
    Sen blev jag gravid igen och där tog man ut honom 2 veckor innan och bm sa att han skulle vara 4 kg som BF dagen men han var redan 4,1 2 veckor innan och läkaren sa att hon visste att han skulle vara över 5000g men under 6000g men det var något jag inte skulle oroa mig då min kropp klarade av att ha en på 5,8 kg i magen 10 dagar över så det går men nu är det OM jag får ..
    Lite jobbigt men,men .

Ja eller hur jag älskar denna vagn gud jag älskar den .. inte klumpig alls tvärt om
    Ja haha inte bara denna katt har en till + kanin haha
    åhh jag hoppas h*n har storleken efter mig ;) men jag har snart gått upp 10 (!) kg.... Var ska detta sluta? ? ?
    åhh 5 barn herregud ;)(+ katter och kanin)  jag funderar på om det inte räcker med en unge ;) hhhhahaha

Ikväll är iaf bebis helvild och nu sparkar den så hela magen hoppar, än gör det ju inte ont så det är helt ok ;)
    Tredje gången gillt!?
  • needtobreathe
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-22 21:46:38 följande:
    Vad skönt då gumman haha{#emotions_dlg.flower}hur har du det nu har du det bättre ?
    Själv har jag det ASS lugnt haha alla tre sover men elias har sovit ca 5 tim men nu e han uppe ska ge honom mat nu kommer sen
    Ja förfan! De rullar på här i full fart ;) "Mensvärk" o konstig känsla i kroppen samtidigt.. liksom "svårt o andas" eller va man ska säga under vissa perioder när ja får SD också, men änsålänge lever ja så ja får ju luft iallafall, hahaha!

Gör så! Vill också bebisgosa! ;D
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma