• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Pancakes

Oj, vad tiden går! Grattis till Lovis 7 veckor och Elias 11 veckor :)

• Cat79
    Pancakes skrev 2011-02-23 09:39:10 följande:
    Tack {#emotions_dlg.flower}
  • Muffe

Pancakes, tänkte på dig imorse när jag åt frukost och undrade just vilken vagn det blev för er. Vilken färg blev det då? Svårt att bestämma, eller hur?

Vår skulle kommit v 7 men de har inte ringt än, hoppas verkligen inte de slarvat bort vår beställning för då ligger vi illa till!

kanske är lite äckligt att köpa begagnat skydd till sängen?  Men det är mycket som kostar till första barnet inser man nu....

• 3 barns mamma84
    Pancakes skrev 2011-02-23 09:26:32 följande:
    Åh, Mumin är sött! Jag har sett "Tummen" också och de är jättegulliga tycker jag.

Snart kommer jag få lite shoppingmani känner jag. Har precis börjat och har köpt EN grej än så länge bara, haha.

">

Du ska bara sjunga efter Hahahaha SKRATTAR så jag rammla ner på soffan  gumman jag skulle vilja höra dig sjunga detta tänk jag fattar e ju finne
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • sugarrush
    Pancakes skrev 2011-02-23 09:28:04 följande:
    Haha.. För att inte tala om "Anna och långa farbrorn" av samma författare tror jag. Vad är det för en skum farbror som hänger med lilla Anna hela tiden?? Det är ju inte en släkting utan bara en farbror liksom.. :)
    Jag vet! De böckerna gillade jag verkligen aldrig. Sedan tyckte jag inte det var någon rolig handling i de böckerna heller.
    Mumin har ett helt gäng olika intressanta karaktärer tycker jag. I övrigt var jag ett stort fan av Astrid Lindgren. Och Barbapappa, de var ju helt galna, hahahaha!
    Fjärde gången gillt?
  • 3 barns mamma84
    Pancakes skrev 2011-02-23 09:39:10 följande:
    SoligTack gumman
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Mabaja
    Pancakes skrev 2011-02-23 09:04:47 följande:
    Nu har vi beställt vagn! Inte en dag för sent då det tydligen är flera månaders leveranstid ibland.

Den här blev det (mannen var för lång för City Cross så det fick bli den här med det lätta alu-chassit):

www.emmaljunga.com/se/Barnvagnar/Hitta_din_mo...
    ni har gjort ett bra val! Välkommen till "min" vagn! :)
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • sugarrush
    Muffe skrev 2011-02-23 09:48:50 följande:
    kanske är lite äckligt att köpa begagnat skydd till sängen?  Men det är mycket som kostar till första barnet inser man nu....
    Äsch, det är väl bara att tvätta det! Så länge det ser fint ut så gör det väl inget?
    Jag gillar secondhand jag. Mer snygga grejer för mindre pengar! 
    Fjärde gången gillt?
  • Muffe

Barbapappa är gulliga, vi köpte en skötbädd med flygande barbapappor på

Får bli mumin skydd nu efter era synpunkter, tack.

håller f ö med om Långa farbrorn, känns nästan lite snuskig med en okänd gubbe å en liten flicka haha!

• Pancakes
    Muffe skrev 2011-02-23 09:48:50 följande:
    Pancakes, tänkte på dig imorse när jag åt frukost och undrade just vilken vagn det blev för er. Vilken färg blev det då? Svårt att bestämma, eller hur?

Vår skulle kommit v 7 men de har inte ringt än, hoppas verkligen inte de slarvat bort vår beställning för då ligger vi illa till!

Äsch, det tycker jag inte. Som sagt, bara att tvätta. Det är som sagt mycket som ska köpas. Den där bilbarnstolen är ju ingen billig historia heller har jag insett, jösses!

Vad gullig du är som tänkte på mig och vagnen :) Vi valde PP Navy/White. Den var rätt lik Silver check faktiskt för i verkligheten är det mörkblå och silvrig och inte ljusblå som den ser ut på bilderna. Kände att den var rätt neutral eftersom vi inte vet vad det blir för kön så det känns bra. Hade dock velat att det var lite blommor inuti så som det var på en del andra men man kan inte få allt .)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma