• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Happiness

Mumin går bort för mig med...Pingu till pojke gulligt. Barapappa skulle vara fint till både pojke och flicka. Vorde det inte för att precis ALLT till Sofia är HEllo Kitty så hade jag nog valt Barbapappa. Fina starka färger.

Men Tummen och Laban känns tråkigt även om jag vet att de cirkulerar precis överallt just nu....men hellre det är Nalle Puh som fanns överallt för några år sen.

• needtobreathe
    färnik skrev 2011-02-23 12:37:20 följande:
    Pingu är ju söt! Hjärta

Vårat spjälskydd är av vitt "våffeltyg" och över 15 år gammalt. Kanske inte det roligaste man kan tänka sig, men det funkar. Skrattande
    Haha jaa, jag sa ju de ;) Laban o Pingu är mina favoriter om ja måste välja! :D

Nä men man ska ha de man gillar, så äre ba! Jag ska ha svart me stjärnor på! Lovely! Cool
  • telgebo
    färnik skrev 2011-02-23 12:17:36 följande:
    Ängel/oskyldig/låtsas som det regnar, typ.

okej och med det menas?
    färnik skrev 2011-02-23 12:20:01 följande:
    Jag tror att det är den. Åtminstone är hon med i ngt som börjar på 4:an i vår, och inte kan det väl finnas fler än ett sådant program tänker jag...

Bra datum där med den 7:e mars så länge de visar upp en bra och possetiv förlossning just den dagen... Det är dagen innan min igångsättningsbedömning, då vill jag vara peppad och optimistisk! (så gott det nu går...) Glad
    Ja det borde ju vara den. Är ju inte ofta tv 4 kör sådana programserier.
    När jar gravid 2008 så körde 1an en förlossningsserie ifrån huddinge sjukhus som jag såg på.

Hoppas det går bra den 7 mars. Hur kommer det sig att du ska bli igångsatt?
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • färnik
    Happiness skrev 2011-02-23 12:38:03 följande:
    Thjoooowoooooo nedräning bara 20 dagar kvar till BF!!!!!!!!!!!Baby

Nu sticker det i bröstvårtorna...tusen nålar.  Känner ni andra  något änav kommande mjölkproduktion? Lite råmjölksipprar också. Fick idag hem Melenda bröstmjölkuppsamlare..kan varmt rekommendera.
    Tjoho, snart snart snart!!! 28 dagar visar min räknare, men det bör vara typ 15... iaf under 20, för min del. Shit, jag börjar nästan (bara nästan) känna att jag borde förbereda ngt nu. Har ju inte ens en bilstol... Eller jo, men den är i Göteborg, och det är inte jag! Oskyldig Orkar jag åka dit och hämta tro. Kanske borde jag... Och kanske köpa ett paket blöjor iaf?

Ang mjölk, så finns här inga tecken på ngt sådant. Med första barnet kunde jag klämma fram några droppar redan i v 20, och vid den här tiden rann det när jag tex duschade. (ändå hade jag inte tillräckligt med mjölk sedan, trots helt fri amning, 15-20h/dygn, och oxytocin-nässpray). Den här gången: inget. Kan inte klämma fram minsta droppe och brösten är helt mjuka och slappa. Oskyldig Undrar nästan om det inte tänker komma ngn mjölk alls den här gången?
  • telgebo
    färnik skrev 2011-02-23 12:21:46 följande:
    Ja det känns lite konstigt. Jag har gått upp ca 5kg också, v 37 i morgon (så bara HjärtabebisenHjärta är över 3kg nu), men är ändå ordentligt stor nu...
    Jo jag trodde ju att jag skulle gå upp mer, med tanke på en bebis på 4 kg och så fostervatten osv, men det var 5 kg och det försvann ju direkt i stort sett.

Får se hur det blir denna gång

Min mamma gick inte heller upp så mycket när hon väntade mig och mina syskon så det ligger väl i generna.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-02-23 12:24:56 följande:

Ang spjälskydden i mumin.. jag tycker mumin är sååå tråkiga! Haha, men de verkar ba va jag ;) Gillar Pingu o Laban serien bättre isåfall om ja ska välja ngt.. färgerna på Laban passar mig bättre, svart/rött o så ;D Pingu turkos/brun (vagnen är brun..) men vi får se.. tycker de e så tråkigt när allt e Mumin/Laban/Pingu/Tummen osv, de har ju nästintill alla på sina vagnar/sängkläder/kläder osv.. jaja, bara så jag tycker! :)

Vad har du köpt för vagn sofy? Nyfiken vad alla har köpt för vagnar.

Jag kommer nog använda den vagnen jag köpte nu då jag fick barn 2008, En Bugaboo den är bra och jag är nöjd med den och den ser ut som ny.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • färnik
    telgebo skrev 2011-02-23 12:44:09 följande:
    Hoppas det går bra den 7 mars. Hur kommer det sig att du ska bli igångsatt?
    8:e. 7.e är dagen innan som sagt. Flört

Finns flera anledningar till igångsättningen. Den är av "humanitära skäl" sas. Jag mår inte bra varken psykiskt eller fysiskt, så det är inte meningen att jag ska behöva gå så länge... utan bebis ska ut så att jag må lite bättre och även få medeciner som jag inte vill ta som gravid... Jag får ta vissa redan nu egentligen, men de är inte 100% riskfria så då vill jag inte...
  • needtobreathe
    telgebo skrev 2011-02-23 12:48:02 följande:
    Vad har du köpt för vagn sofy? Nyfiken vad alla har köpt för vagnar.

Jag kommer nog använda den vagnen jag köpte nu då jag fick barn 2008, En Bugaboo den är bra och jag är nöjd med den och den ser ut som ny.
    Brio sing :) Passar oss bäst.
  • telgebo
    färnik skrev 2011-02-23 12:45:54 följande:
    Tjoho, snart snart snart!!! 28 dagar visar min räknare, men det bör vara typ 15... iaf under 20, för min del. Shit, jag börjar nästan (bara nästan) känna att jag borde förbereda ngt nu. Har ju inte ens en bilstol... Eller jo, men den är i Göteborg, och det är inte jag! Oskyldig Orkar jag åka dit och hämta tro. Kanske borde jag... Och kanske köpa ett paket blöjor iaf?

Ang mjölk, så finns här inga tecken på ngt sådant. Med första barnet kunde jag klämma fram några droppar redan i v 20, och vid den här tiden rann det när jag tex duschade. (ändå hade jag inte tillräckligt med mjölk sedan, trots helt fri amning, 15-20h/dygn, och oxytocin-nässpray). Den här gången: inget. Kan inte klämma fram minsta droppe och brösten är helt mjuka och slappa. Oskyldig Undrar nästan om det inte tänker komma ngn mjölk alls den här gången?
    Jag är ju iofs i v.5+3 och mina bröst är väldigt mjuka och lite strre och man ser blåa ådror under huden. Var era bröst också mjuka ibörjan av graviditeten?
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • 3 barns mamma84

EGO men jävligt LYCKLIG och GLAD
    Ögonblick Hjärta kl 12.25 vände Elias från rygg till sida till magen

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma