• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2011-02-23 13:24:23 följande:
    haha...åh så pinsamt....hahaha. shit....ja, jag håller utkik...ska iväg o hämta lilleman om några minuter, men sen ska tvn på igen, måste ju se hur trailern blev och om  vi verkligen kom med (fick ju fråganI)
    Blir ju spännade att se dig hur mkt får man se dig igentligen ?
    Föder du så man ser eller hur då ?
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • MCT79
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-23 13:23:44 följande:
    Foglossning gumman
    FOGLOSSNING?!?! I vecka 8?!?  Jag såg inte det där......

:P
  • färnik
    telgebo skrev 2011-02-23 13:13:36 följande:
    Fy stackare vad du varit med om mycket jobbigt och så en tuff jobbig graviditet på det. Tänk vad man utstår för att få barn egentligen.
    Förstår att allt detta är tufft och är skäl nog för att bli igångsatt i v.38 eller kanske v.37 om det är det du vill.

Jag hoppas kunna få kontakt med en psykolog via MVC så jag får prata av mig, ska ta upp det när jag väl får en BM får dock inte boka hälsosamtal/inskrivning förrän jag har gjort mitt VUL.
    Här sätter de inte igång förän i v 39 (dvs från 38+0) om det inte är fara för barnet och det är det ju inte (även om det känns så för mig), därför blir det inte tidigare...

Psykolog kan nog vara bra, även om det är jobbigt också. För min del handlar det väldigt mycket om att bearbeta tidigare händelser i livet, och jag blir väldigt trött av besöken.. Men det får det ändå vara värt.
  • needtobreathe
    kajsalisa skrev 2011-02-23 13:26:02 följande:
    Heja Elias!!! Duktiga, duktiga killen!!

Happi; wow, nu är det nära. Jag bangar inte på det där med föräldrakooperativ. Jag kan jobba där heltid, det är lugnt... ;)

Jag måste också få hålla med dig Sofy. Laban äger!! ;) Är inte så mycket för det där puttenuttiga, ens om jag hade fått en tjej. Får jag en tjej någon gång blir det nog mer tuffa kläder tror jag, och rosa lär nog lysa med sin frånvaro i garderoben, såvida barnet inte misstycker förstås....
    Haha jaa! ;) Nä ja är inte heller de.. usch, jag är så glad för att vår första blir en grabb! (Ja, jag tänker säga så!) sen allt snack om genus hit o dit o fan o hans moster.. orkar inte! Men då kan vi leka me bilbanor o allt sånt som jag älskar (lekte aldrig me dockor när ja va liten, hatade klänningar..), spela hockey o allt sånt (ja, damhockey finns men nej, de är fan inte samma sak, hahah!) o som du säger.. får vi en tjej nästa gång så nä, inge rosa pluttinutt me volanger o spets.. jag kräks på det! Tror de blir en grabbig grabb de här, me mig som mamma o me charlie som pappa, hahaha ;) Men när han blir äldre o väljer själv får han la välja va han vill, men när ja väljer så blire på mitt sätt ;D
  • telgebo
    Happiness skrev 2011-02-23 13:18:29 följande:
    Ja där har du en tanke...vet ju att det är väldigt svårt att få plats. Då kanske man t o m får chansen att komma med några egna förslag.  I vår kommun finns det llte allt möjligt att välja på och det är ju bra.

Montessori, Waldorf; kommunal, utedagis, kyrkans dagis en blandad kompott. man får ta det som passar en bäst helt enkelt. Waldorf tror jag inte så mycket på...de har fått mycket kritik i tidningarna här nere. Utemontessori skulle passa oss bra. Eller så blir det ett valigt kommunalt. Det måste ju vara praktiskt för föräldrarna också. man kan ju inte köra 50 mil varje dag för att lämna barn.
    Jo här där jag bor, nyinflyttad så känner inte till det så väl en, finns en poppis förskola som jag bara hört gott om, vanlig kommunal. Jag är mycket för ur&skur som jag tror är myc´ket bra. Sedan finns det även en fsk på en buss men det skulle jag nog inte välja som ett alternativ, kuska på en buss. Fsk på hjul heter den. Det är ju ont om fsk i Stockholm som du kanske vet.

Bra tanke men inget som jag känner för är något alternativ.

Jag hoppas kunna vara hemma som min syster i 4 år tills det är dags för allmän förskola, det vore drömmen men man kanske klättrar på väggarna då.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-02-23 13:28:09 följande:
    Oj din mellersta var tidig han.

Mitt barn är född i v.38 men var på väg i v.35 och åkte skytteltrafik mellan hem och BB i 1 månad innan det äntligen var dags och då gick det undan så någon bedövning var inte att tänka på. Kom in öppen 3 cm och 2 timmar senare var jag mamma.

Första tanden några dagar före 6 månaders dagen, satt med stöd 3 månader, utan månaden därpå korta stunder, ville inte ha pure utan bitar vid 4 månader att gnugga mot tandköttet och gick med stöd vid 7 mån och helt och hållet utan vid 1 år eller sprang snarare.

Nu snart 3 år och babblar precis som min mamma väldigt mycket och älskar att sjunga och pratar helt rent och inget bebisprat. Är väldigt nyfiken på hur det var när mamma väntade h*n.
    Gud ja han var tidig men ahn var aldrig en bebis allt gick jävla fort fram..
    Nu har jag min bebis iaf ..

Jo haha babbla kan dom här hemma med men fan inga öron ploppar har man

Har du skrivit upp allt ?
    Ja din förlosssning var snabb känner igen detta hmm har du varit med här innan ?
    Kände en som var här med i tråden som var lika snabb som din på bb
    Du aknske har bytt namn bara ?
    *Förvirrad*
  • MCT79
    needtobreathe skrev 2011-02-23 13:21:58 följande:
    Alltså ni som har barn sen innan som kan de här..

När ja får SD nuförtiden (mensvärken är mer eller mindre konstant) så känns de liksom hm.. vet inte hur jag ska förklara, men som ett "tryck" över bröstet, får lite hjärtklappning och blir kallsvettig under tiden.. sen går det över.. why?!
    Du det där tycker jag du ska kolla upp... hjärtan ska man inte leka med.
    Det KAN också vara så att du får en påverkan på vagusnerven.. en lååång nerv som går genom hela kroppen och rätt nära livmodern... När de satte in min kopparspiral så reagerade jag med en vagusreaktion... typiskt med kallsvettning, illamående och lite yrsel..  Nu hände lite mer saker med mig men det är ett rätt vanlig reaktion..

Kolla upp tycker jag iaf...=)
  • Muffe

Här blir det tvärtom, blir det en tjej kommer hon säkert bara ha rosa

Men labans skydd är väl lite pluttenuttiga, tycker ni inte det? Eller ja, det jag har sett är iofs helt vitt med text och söta nallar.. inget mer. Finns det mer färgglada?

• 3 barns mamma84
    needtobreathe skrev 2011-02-23 13:28:18 följande:
    Haha, de är inget me mitt hjärta! :p
    De e skönt gumman för du är mitt hjärtaHjärta
  • färnik
    telgebo skrev 2011-02-23 13:31:58 följande:
    Jag hoppas kunna vara hemma som min syster i 4 år tills det är dags för allmän förskola, det vore drömmen men man kanske klättrar på väggarna då.
    Allmän förskola är numera från hösten det år de fyller 3 år!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma