• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • färnik
    Happiness skrev 2011-02-23 12:42:19 följande:
    ..Pingu till pojke gulligt. 
    Men nu blir jag faktiskt liiite besviken på dig Happi! Flört vaddå "gulligt till pojke", så kan man väl inte säga?!  Är ngt gulligt är det väl gulligt, oavsett vem som ska ha det...? *jämställdhetspolis*
  • telgebo
    färnik skrev 2011-02-23 12:49:32 följande:
    8:e. 7.e är dagen innan som sagt. Flört

Finns flera anledningar till igångsättningen. Den är av "humanitära skäl" sas. Jag mår inte bra varken psykiskt eller fysiskt, så det är inte meningen att jag ska behöva gå så länge... utan bebis ska ut så att jag må lite bättre och även få medeciner som jag inte vill ta som gravid... Jag får ta vissa redan nu egentligen, men de är inte 100% riskfria så då vill jag inte...
    Ahh, jag som inte hänger med. Då håller vi tummarna den 8 mars och så den 9 mars för mig

Trist att höra att du inte mår så bra psykiskt, är det oro för bebisen och graviditeten? Jag mår inte heller så bra psykiskt  då jag är väldigt orolig för bebisen och hur allt ska bli med pappan osv.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-02-23 12:49:49 följande:
    Brio sing :) Passar oss bäst.
    Den är fin Har sett några på stan här som har den.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • 3 barns mamma84
    färnik skrev 2011-02-23 11:46:43 följande:
    NEEEEEJ!!!

begagnat är INTE äckligt. Begagnat är BRA. För alla. För miljön, för plånboken OCH för bebis då det är tvättat flera ggr och med största sannolikhet blivit av med så mkt kemikalier som möjligt... Så det så!
    MINA ORD KVINNA
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • sugarrush
    needtobreathe skrev 2011-02-23 12:24:56 följande:

Ang spjälskydden i mumin.. jag tycker mumin är sååå tråkiga! Haha, men de verkar ba va jag ;) Gillar Pingu o Laban serien bättre isåfall om ja ska välja ngt.. färgerna på Laban passar mig bättre, svart/rött o så ;D Pingu turkos/brun (vagnen är brun..) men vi får se.. tycker de e så tråkigt när allt e Mumin/Laban/Pingu/Tummen osv, de har ju nästintill alla på sina vagnar/sängkläder/kläder osv.. jaja, bara så jag tycker! :)

Jag diggar verkligen Pingu också. Den är ju liksom grafiskt snygg!

Jag tror faktiskt inte jag kommer ha några sagofiurer på någonting alls. Jag vet inte, men jag tycker ofta det blir så puttinuttigt... inget fel med det, men det är inte jag. Jag kommer sikta på roliga mönster istället.
    Fjärde gången gillt?
  • Happiness

Sitter och filar på barnledigheten. FK har ju en bra planerare på sin hemsida. Hur ska ni göra med föräldradagar? Hur många ska ni ta ut? Detta är verkligen en djungel utan dess like. Hade glömt hur det var...

Jag är en sån där rikigt hemma-mamma. Så jag vill vara hemma så länge det bra går..men så märker jag att dagarna bara rinner iväg. Tar jag ut 5 dagar kan jag vara hemma till 2012-07. Alldeles för kort tid...då är ju bara Sofia 1 år och 3 månader när hon ska börja på dagis. Det tycker jag är för lite

Färnevik....Kan vi inte öppna något kollektiv eller gemsam passning? Haha

Tar jag ut 4 dagar i veckan ja då blir datumet 2012-10-10. Lite bättre. 1 år och 7 månader. Ja vi får helt enkelt försöka hanka oss fram med 4 dagar. vatten och bröd, inga nya kläder...ja leva snålt helt enkelt. Hoppas hoppas det går...vi kan ju alla glädja oss till ett extra barnbidrag.

• telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-23 12:51:56 följande:
    EGO men jävligt LYCKLIG och GLAD
    Ögonblick Hjärta kl 12.25 vände Elias från rygg till sida till magen
    He he tom klockslag, det är stort och magiskt när barn gör framsteg. Man blir stolt i mammahjärtat
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • 3 barns mamma84
    färnik skrev 2011-02-23 12:45:54 följande:
    Tjoho, snart snart snart!!! 28 dagar visar min räknare, men det bör vara typ 15... iaf under 20, för min del. Shit, jag börjar nästan (bara nästan) känna att jag borde förbereda ngt nu. Har ju inte ens en bilstol... Eller jo, men den är i Göteborg, och det är inte jag! Oskyldig Orkar jag åka dit och hämta tro. Kanske borde jag... Och kanske köpa ett paket blöjor iaf?

Ang mjölk, så finns här inga tecken på ngt sådant. Med första barnet kunde jag klämma fram några droppar redan i v 20, och vid den här tiden rann det när jag tex duschade. (ändå hade jag inte tillräckligt med mjölk sedan, trots helt fri amning, 15-20h/dygn, och oxytocin-nässpray). Den här gången: inget. Kan inte klämma fram minsta droppe och brösten är helt mjuka och slappa. Oskyldig Undrar nästan om det inte tänker komma ngn mjölk alls den här gången?
    Mjuka och slappa var mina med men när elias kom med munnen och OJ vilken förvånad blick jag fick haha mjölken rann ner hahaha
    Så ge inte upp det kommer

Ja herregud !!
    Dags att fixa hahaha gör inte som jag NÄÄÄH det är inte brottom än och fixade bb väskan dagen innan jag skulle åka in hahaha
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Happiness
    färnik skrev 2011-02-23 12:53:39 följande:
    Men nu blir jag faktiskt liiite besviken på dig Happi! Flört vaddå "gulligt till pojke", så kan man väl inte säga?!  Är ngt gulligt är det väl gulligt, oavsett vem som ska ha det...? *jämställdhetspolis*
    Haha jag satt faktiskt och väntade på dig....nä jag skulle aldrig köpa Hello Kitty om jag visste att det var en pojke. Det blir ju lite föööööör gulligt. Haha!
  • Odetta
    telgebo skrev 2011-02-23 11:48:43 följande:
    Åhh har ni sett det ska börja en förlossningsserie på TV 4 den 7 mars "En unge i minuten" från förlossningen i Västerås. Det måste man ju bara se

haha...vart har du hittar den infon? har dem börjat med reklamen nu??? hihi...vi kommer synas i trailern också....hahahaha, kulkul
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma