Inlägg från: rontgensyrran |Visa alla inlägg
  • rontgensyrran

Plus igen efter mf/ma

Tack för stödet flickor.

Kände ni också molvärk i 9+5? Trodde molvärken skulle försvinna ju längre man gick?

• rontgensyrran

usch ja...man tänker ju inte riktigt klart när tankarna börjar fara runt i huvudet. Förhoppningsvis kan jag slappna av mer efter jag passerat lördag.

Såklart man normalt sätt måste kunna få känna mol/växtverk. Gå från en så lite storlek till att växa på sig rejält. Och när det växer rejält så får man ju ont, eller hur ? :)

Mitt illamående har lagt sig och jag har börjat kunna äta mer och känner lite mer hunger. Även den extrema tröttheten börjar försvinna.Så  symptomen har avtagit på det planet men samtidigt är jag fortfarande öm i tuttarna vilket jag är väldigt glad för :)

Jaja får njuta av att vara gravid så länge som det vara. *kramar till er toppenpinglor i tråden*

• rontgensyrran
    Bjornis skrev 2010-06-09 21:52:23 följande:
    Håller hårt tummarna för oss 3 som ska in och kolla vad som finns där inne imorn!

Jag har sura uppstötningar nu vilket gör mig orolig för det har jag nästan inte haft alls denna gången. Med ma:t hade jag det hela tiden. MEN det kan bero på att vi åt pizza till middag och sen la jag mig i soffan och somnade och vaknade för 30 min sen. Haha. Jaja, imorn får vi se. Jag dyker väl upp här efter lunchtid och berättar hur det gick...
    Godmorgon flickor!  Idag är det tumhållning som gäller för er tre som ska in på VUL +U-ljud! Hoppas vi får se lite bilder sen. Jag vill också in på ett VUL-U-ljud. Men ska försöka ge mig till tåls. Inte bra med u-ljuds apparater på jobb :/  Man blir så sugen att titta in och se efter....

Lycka till idag iaf! *bamsekram*
  • rontgensyrran
    kajsalisa skrev 2010-06-10 10:31:20 följande:
    Hallå tjejer. Tittar in och avlägger rapport. Allt såg strålande ut. Är så fantastiskt lycklig!!! Grodan där inne hoppade och skuttade framför våra ögon och hjärtat tickade så fint. Blev framflyttad ett par dagar och har nu bf på nyårsafton. Hoppas innerligt att det går bra för er andra idag. Stor kram till er alla!!
    ÅHHHH så glad för din skul. Fick du ingen bild??? Jag med mina bilder. Härligt att bli flyttad frammåt att vara längre gången, är alltid bra. Snabbare förbi 12 veckor vilket är skönt.

Äntligen Kajsalisa är det din tur!!! Kram på dig vännen!
  • rontgensyrran
    Sommaren2005 skrev 2010-06-10 14:26:03 följande:
    Åh, kuuuul Bjornis! Alldeles fantastiskt och underbart! Jag hade en bra magkänsla för dig Nu ska ni kunna njuta och minnas den fina bilden.

Nu beger jag mig ifrån arbetet till mitt vul... har ont i magen och fjärilar i hela kroppen... håll tummar alla ni som kan!!
    Håller tummarna för dig! *kramar*
  • rontgensyrran
    Sommaren2005 skrev 2010-06-11 08:20:01 följande:
    God morgon till alla!

Hoppas allt är fint med er idag. Tänkte bara höra med er som gjort vul: Vilket datum räknar ni? Första mensdagen eller efter första vul? Det var så många dagars skillnad för mig så jag vill bara veta hur alla gör...

Kram på er och önskan om en fin dag!
    Förra gången räknade jag med VUL då jag blev tillbaka flyttad. Denna gången skiljer det bara en dag så då låter jag sista mensdatum stå kvar. 10+0 idag :) Men enligt dr så var det dagen redan igår :)

Grattis till lyckat VUL!

Usch men bästaste Happiness detta fick ju inte hända...ska gå in i den andra tråden och läsa lite med stoooor kram på dig!
  • rontgensyrran
    gemigsinnesro skrev 2010-06-11 19:33:35 följande:
    Hej, Var inne och skulle göra kub-test idag men krabaten var en aning för liten, (3 mm för kort). MEN jag som hade lite ångest över att jag inte känt så mkt gravsymtom sista tiden och trodde jag skulle få dåliga nyheter blev själaglad. Hjärtat tickade fint och krabaten låg inte still långa stunder :). Så himla skönt! Blev dock tillbakaflyttad 1 vecka men det gör inte så mkt då det stämmer bra mkt bättre med äldatumet.
    Grattis till att det såg bra ut på ultraljudet. Tråkigt att bli tillbaka flyttad dock. Men hellre det och allt är bra med den lille :)
  • rontgensyrran
    Mamma till W skrev 2010-06-12 10:23:36 följande:
    Nu vill jag önska er en underbar midsommar!

jag och min man åker på bröllopsresa och blir borta i två veckor!

Sköt om er allihopa!
    Ha en underbar bröllopsresa. Och midsommar :)
  • rontgensyrran
    inga76 skrev 2010-06-13 22:44:14 följande:
    Hej på er! Önskar också Mabaja en fin bröllopsresa (fast du väl inte lär se det förrän du är tillbaka ).

Cat79 - kul med bröllop, vem var det som gifte sig? Jorå, jag mår riktigt hyggligt (tackar som frågar ). Lätt illamående ibland och ganska trött, lite ömma bröst och så, men inga dramatiska symptom på varken det ena eller det andra... Men orostrollet har slagit klorna i mig och jag fantiserar alldeles för mycket om x, nytt MA eller diverse andra hemskheter jag inte ska skita ned tråden med. Jag brukar kunna hålla mig lugn, men med detta är det svårt. Försöker att tänka att oavsett hur det går den här gången så är det väldigt positivt att jag blivit gravid igen, och så fort - det hjälper lite. Har vul 29/6, men tror att det är någon annan före mig..?

Har ni några bra oroshanteringstips, tjejer?
    Jag är efter dig med en dag fast då ska jag på KUB.  Även jag nojar och tänker i MA banor titt som tätt men försöker slå det ifrån mig. Borde ju helt klart vara nån innan oss eller?
  • rontgensyrran
    Cat79 skrev 2010-06-14 19:30:02 följande:
    inga76: Det var våra grannar som blivit mycket nära vänner som har gift sig i Thailand och nu var det bröllopsfest, mycket trevligt! Visst känner man oro.... och det är inte så konstigt. Jag tar en dag i taget och försöker tänka positivt för så länge allt är som det ska så får man förutsätta att det är som det ska. Är så tacksam att jag har en underbar läkare som gör mig mindre orolig då jag får koll varannan vecka. På tors ska jag göra KUB och då får man tydligen en video med liten :) om allt ser bra ut.

Lallan: Du ska se att dina fina två mår bra och 2 veckor går fort.
    PåVägMotSyskon: Alltid skönt att varit på inskrivning och fått prata med sin BM och speciellt när man har nåt i bagaget.

KRAM
    Spännande med KUB, hoppas du kan lägga in en lite videosnutt i ditt galleri sen som man kan få titta på. Vilken vecka är du i då?

Är det fler som ska göra KUB inom det närmaste???

God morgon på er kanske man skulle skrivit först ;P
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma