Inlägg från: rontgensyrran |Visa alla inlägg
  • rontgensyrran

Plus igen efter mf/ma

gemigsinnesro skrev 2010-05-20 12:16:00 följande:
    Tack för alla tumhållningar :)Jag vågade först inte kolla på skärmen alls men när hon började prata om fostret, hur långt det var och visa  olika kroppsdelar och så så tänkte jag att det måste ju vara ok då. Och visst ett litet frö på 17mm med ett hjärta som slog för fullt :). Lika stort som v8+4 vilket stämmer rätt bra med vad jag trodde...4 dagar framflyttat men det gör absolut ingenting :). Så himla skönt!
    Grattis!<Så härligt med bra nyheter. Hoppas jag får säga samma sak till dig imrogon Cat79 och ni till mig på tisdag :)
  • rontgensyrran

Usch idag på jobbet. Så kände jag hur det rann till i mellan benen! Såå obehglaigt, kände paniken direkt och tänkte jag visste det nu är det kört, inte ska det gå bra denna gången heller. Och sen till min stora förvåning och glädje så var det bara en väldigt lättflytande stor flytning. Jag som inte brukar ha så mycket. Men känner mig ändå nojjig. Det är nog för att man verkligen har vant sig vid tanken att man är gravid och börjat släppa lite på "garden".

Sen är det ju VUL på tisdag med..så det gör väl en nervös.

• rontgensyrran
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-05-21 13:52:47 följande:
    Nu har jag hjärtat i halsgropen.. imorse var det ljusbruna flytningar och nu är det rosa flytningar... tårarna rinner längs kinderna men jag vill inte ge upp hoppet ännu, jag vill ju ha våran januaribebis! faan faan faan, jag som hade börjat slappna av ännu mer så kommer detta...
    Ge inte upp ännu!!!! Det kan fortfarande gå bra! Har du symprom kvar? Jag håller tummarna för dig vännen att det är ok! kram

Pyret12 skrev 2010-05-21 12:23:14 följande:
    Måste nog dra mig ur denna tråd! Var på vul i tisdags vilket visade att jag till 99 % fått mitt tredje MA, ska dit på tisdag igen för en extra kontroll innan åtgärd sätts in. Verkar som det dött i vecka 6-7, trist att man fortfarande mår illa och har ömma bröst!! De positiva är väl att man nu ska utredas! Lycka till alla....
    Sååå trist! Vi som redan drabbats av det en eller flera gånger borde vara skonade från detta! Hoppas vi ses snart igen i tråden! *styrkekram*
  • rontgensyrran

Hej på er söta!

Igår kväll skule jag hämta mannen som vart hos en kompis och druckit öl. Fyyy vad han luktade samt så hade han rökt och jag som mådde illa innan mådde inte bättre av det. Så när jag kom hem så spydde jag för första gången. Hade ätit dåligt under dagen och då mår jag illa.

Känns nu i efterhand att jag mår lite bra att av ha spytt då kanske allt är normalt med mig och bebisen ? Så sjuk man är som tänker så :P

• rontgensyrran

Hahahaa..kul att jag in te är ensam :) Nää men jag hoppas att vi längre fram i graviditeten tillåter oss att må bra och känna att det är okej. Just nu är man ju inte riktigt där ännu.

• rontgensyrran
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-05-23 17:08:36 följande:
    lite uppdatering. sitter nu på huddinge, och väntar på att få komma in för att få göra ett vul. mer brunt och lite rött så nu har jag nästan slutat hoppats! återkommer nog när vi fått veta hur det ser ut...
    Håller tummarna för dig att eran plutt mår bra *styrkekram*
  • rontgensyrran
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-05-23 21:07:41 följande:
    Nu verkar det vara slut på tårar och jag kan se vad jag skriver.Tyvärr så fungerade det inte med era tummhållningar. Inget hjärta som slog och det verkade som att graviditeten stannat för någon vecka sedan.... Ska tillbaka på fredag för att se om något har hänt annars så väljer jag nog skrapning...Känns som om någon har öppnat ett hål under mina fötter och jag bara famlar runt just nu.  Jag som var så säker på att denna gången skulle vi få våra lilla bebis men icke...
    Näääjjj vännen då! Detta var ju eran tur nu! Usch blir l´så himla ledsen att det händer er ytterligare en gång. Jag känner mig ännu mer nervös nu inför morgondagen på VUL. Tänk om vi följs åt igen?

Jag tycker har man drabbats av hemskheterna en gång så tycker jag att då är man förtjänt av att det ska gå bra nästa gång. Tänk att det finns männsikor som får barn på löpande band utan att de nånsin behöver oroa sig över det som vi alla gör.

Pyret....inte du med! Vad är detta?! Tänker på er och hoppas på något vis att de sätt fel och det ändå finns hopp. Kolla bara på Lallan och Maria204.

*styrkekramar*
  • rontgensyrran
    GravidElla skrev 2010-05-23 22:41:33 följande:
    En grupp för mig att vara med i... fick mf /ma början på okt. 09... fick reda på det av en slump, var inne för att göra cellprov då läkaren sa att om jag inte räknat fel skulle jag få mf. (Det hade alltså slutat växt i v.6-7) Så jag fick gå hem o vänta i en helvetiskt vecka för att komma på kontroll igen o abortpiller...Då v.10-11 =(  Under hela den "graviditeten" , från dag ett var jag HUR deppig som helst (redan innan mf blev jag sjukskriven för det) men inga andra krämpor.... Plussade 14/5, enda månaden vi INTE försökt, bra konstigt men fasen vad glad man är!! Ska inte ta ut för mycket i förskott med tanke på hur knäckta vi var sist men denna gång är jag INTE deppig men mår däremot mycket illa och jag är tokglad för det!! Hellre illamående än deppig... (Nån sa nån gång också att det är ett friskhetstecken så jag får väl hoppas på det) plus den där molande "mensvärken"Så om detta lilla pyret (som jag inte än fattat att det är sant) håller sig kvar blir det bf ca 15/1 ... Ni ?
    Hej och välkommen till oss! Vi har en bf-lista som du gärna får skriva in dig på. Den ligger nog någon/några sidor bak. Gjorde läkaren VUL eller hur kunde de se att du skulle få missfall eller att du var kortare gången?
  • rontgensyrran
    GravidElla skrev 2010-05-24 09:11:41 följande:
    Ja det var VUL
    Tänkte väl det. Jag blev lite nyfiken om de kunde se det på annat sätt :)

Ska du på VUL denna gången med? Jag ska på VUL imorgon börjar bli nervös. Fast samtidigt om det är bra kommer jag glädja mig tillfälligt då min bebis dog efter VUL förra gången :/
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma