Inlägg från: rontgensyrran |Visa alla inlägg
  • rontgensyrran

Plus igen efter mf/ma

Du gissar snällt 2 barns maamman! Du skulle gissat på min förlossning innan hon kom ;P

sofy har mejlat dig :)

• rontgensyrran

God natt söta flickor nu ska jag och Ines varva ner framför tv:´n i sängen och gråta en skvätt till spårlöst . kramar på er!

• rontgensyrran

Färnevik. De finns på stoff och stil. De har fysisk butik i Malmö men de har även postorder om jag inte har fel för mig. På deras hemsida har de kataloger att "bläddra" i. Annars kan man ju gå på myrorna och köpa gamla hängseln.

• rontgensyrran

Sötfilur. Om jag vore du skulle jag kontakta barnmorskan. Antar att du är svullen om händer ben och så? Hon borde ta bltr 2och urinprov. Kolla så det inte är nån havandeskaps förgiftning på g. Bättre att kolla upp det och förhoppningsvis är det bara vätska du samlat på dig. Kram

• rontgensyrran
    Muffe skrev 2011-03-02 08:46:21 följande:
    Lycka till Telgebo!!

Jag sitter här uppsvullen som en gris i ansiket, åtminstone känns det så. Har märkt att jag är svullen samt har svårt att andas på morgonen och sedan blir det bätttre under förmiddagen! konstigt!

I kväll är det "Livet på BB!"
    Är det inte repris??? Eller är det nya avsnitt? Isf har jag missat det. Det man inte får missa det är Odds serie på måndag :D

Håller tummarna i dag för dig telgebo.
  • rontgensyrran
    färnik skrev 2011-03-02 10:52:04 följande:
    Hejja Sofy, du har tjockat på dig! *he he*

Jag vägde mig i morse, +5,5kg och i morgon går jag in i v 38. Kan inte klaga på för stor viktuppgång i alla fall. Oskyldig (men det kanske rinner iväg nu sista veckan-veckorna? Förhoppningsvis veckan...)

Ang mjölk som kunde jag klämma fram mjölk redan v 20, och runt v 30 läckte det ordentligt. Jag har använt engångsinlägg, de som finns i mataffären... Har dyra fina i ull också, men jag tycker det blev för slabbigt med dem...

Den här gången kan jag fortfarande inte få fram en droppe mjölk för övrigt. Hoppas det kommer så småningom!
    hahahahaaa..jag hade i v 36+6 fått upp 17,6 kg. Tur att Ines kom 1 vecka senare 37+6.  Tänk att gå upp så lite *drömmer mig bort*. Fast visserligen försvinner ju tjusningen då av att rasa i vikt ;P
  • rontgensyrran

Stort grattis sugar!!! Underbart KUB-testet tyckte jag. Visst var man nervös. Men det är så häftigt när hela bebisen ryms i bilden. :)

• rontgensyrran

Hej på er alla gravida!

Underbart kul att tråden lever vidare! Och ett och annat bekant ansikte. Grattis MTC79 och mabaja! När är det dags för de små? Min Ines är ingen liten bebis nu, utan en stor tjej på snart 13 mån :)

Kram på er!

• rontgensyrran
    Mamma till W skrev 2012-01-20 17:36:39 följande:
    Rontgen: välkommen tillbaka! Kul att se dig igen. Jag har bf 26/2 och mct 27/2 men hon väntar två så hennes kommer tidigare än min. :) kram till dig
    Åh vad roligt! Det är ju snart nu! Ansökte om att gå med i den slutna gruppen. Får se om jag blir "godkänd" ;)
    Undrar om din nästa bebis har lika bråttom ut som W? Vad blir det förresten? har ni tittat? kram
  • rontgensyrran
    MCT79 skrev 2012-01-20 17:38:05 följande:
    Ohh det var inte länge alls sen som jag tänkte på dig! Hur har du det med allt? Tänkte på Inez på julafton! =)

Jag är beräknad till 27/2 men räknas ju som fullgången redan 13/2,... vi får se!
    Härligt efter så många år av försök! Och dessutom då belönas med två på en gång! Underbart! Med mig är det bara bra. Ines är superaktiv så jag har händerna fulla med henne och nya kärleken som i veckan flyttade in lite på prov. Vi tar det långsamt! Börjar jobba igen nu 1 feb och Ines börjar då på dagis. Känns, kul, spännande men samtidigt lite vemodigt och nervöst på samma gång. Kram
  • rontgensyrran
    Mamma till W skrev 2012-01-20 17:43:20 följande:
    Rontgen: alla bm tror på 2-3 Tim från start till mål! :) 3 tim om den här ska ligga med näsan i taket och 2 om den roterar. Vi vet inte vad vi väntar- jag vill inte veta men en ny W blir det iaf. :) och jag är heeeelt övertygad om pojke.

Hur går det med ines? Hur var hennes födelsedag? Hur går det med nya kärleken du skrev om?
    Jodå det går bra med nya kärlek. Vi tar det långsamt och han flyttade in i veckan men behåller sin lgh ett tag. Känns toppen. Vi älskar honom både jag och Ines. Ines födelsedag var intensiv med firande på många håll. Hon fick så mycket saker, kändes helt bisarrt! Oj oj så fort!!!! Häftigt! Kul med en lillebror. Men ni får väl se sen när han/hon dyker upp.
    MCT79 skrev 2012-01-20 17:43:36 följande:
    Spännade med ny kärlek! Har funderat över det också, hur det gick för er och så! Vad mysigt det låter!
    Kan tänka mig att det känns vemodigt...
    Ja det är spännande. Känns toppen :) Kommer du bli igångsatt? Eller kejsarsnitt? Eller kommer de när de kommer?
    needtobreathe skrev 2012-01-20 17:52:19 följande:
    Röntgen; Welcome back! :D Härligt allt låter!! Lägg in en bild på Ines i den privata tråden sen, nyfiken!! :D
    Tack! Ja det är rätt härligt just nu! :D Ja det kan jag göra när jag blir "insläppt" . Hon är en stor tjej nu. helt sjukt att tiden gått så fort!
  • rontgensyrran
    MCT79 skrev 2012-01-20 18:51:40 följande:
    Ja det ska du kunna göra.

Men hur kan du säga att du inte upplever någon stress just nu? Du var ju jätteuppriven för bara en vecka sen angående det inställda umgänget? Jag skulle definitivt kalla det en stressig situation...

Jag är ingen mensexpert heller men det kanske tar lite tid innan den är helt regelbunden efter en förlossning?
    På tal om mens..ursäkta om jag lägger mig i. Men vet inte om det beror på om det är min kopparspiral eller förlossningen. Men min mens har alltid varit som en klocka 28 dagar. Men nu kan det gå allt från 28-36 dagar....och detta är helt normalt för mig just nu. Har varit så ända sen den kom tillbaka efter förlossningen.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma