Lallan skrev 2010-05-17 20:32:43 följande:
Har inte blivit erbjuden något vul men däremot så rekomenderade en kurator att jag skulle få vul vid en ny graviditet så det sa jag när jag ringde och då var det inga problem. Blev dessutom felbehandlad sist (fick cytotec och bekräftata mf men det visade sig vara fel och fostret klarade sig då i alla fall)så när jag ringde och var orolig förra veckan fick jag direkt en tid redan dagen efter.
Men gud så hemskt!!! Här i malmö så gör dem VUL på kk-akut om du misstänker mf/ma och sen tittar de på storleken på embryot och kollar efter hjärtaktivitet, efter det gå man en vecka hemma och sedan tillbaka till dem igen för att se att inget har ändrats, sen ger de cytotec eller skrapar.
Jag går också privat därav tidigt VUL. Inte för att det stillar min oro nåt, förra gången visade VUL hjärtaktivitet och visade på normal graviditet men så var inte fallet, bebisen dog ändå.
Lallan även jag är såååå svullen över magsäcken och det händer ingenting. Är öm och mår illa sen lyckas man få upp någon rap eller nåt så lägger det sig lite. Bli kanonsvullen efter jag ätit.