Inlägg från: rontgensyrran |Visa alla inlägg
  • rontgensyrran

Plus igen efter mf/ma

då har jag också hittat hit...skriver inte in mig riktigt än dock :P

• rontgensyrran

{#lang_emotions_gravid}Beräknad förlossning{#lang_emotions_gravid}

November 2010

December 2010
    Anna TheSunshine 29 december

Januari 2011
    Kajsalisa 2 januari

Februari 2011

• rontgensyrran
    kajsalisa skrev 2010-04-26 20:22:58 följande:
    Fixar till den senare Anna. Surfar via telefonen just nu så det är svårt. Välkommen hit du också Röntgensyrran. Såååå, hur mår ni tjejer? Känner ni er gravida?
    Fixat! :D Faktiskt har jag väldig molvärk, sen har jag mått lite lätt illa och känner mig, kanske aningens om jag analyserar det  öm i tuttarna. Själv då?
  • rontgensyrran

Usch även jag mår lite illa fast nyss mådde jag mer än "lite" illa kom en sån våg och sköljde över mig. Jag ringer väl privat på måndag, där jag gick förra gången. Jag ska ju också göra att cellprov nu den 25 maj. Man kan tydligen göra det fram till vecka 10. Så förhoppningsvis kan vi ta 2 flugor i en smäll och även passa på och göra ett vul då :)

Testet var aningens skarpare idag. Så hcg växer iaf! Bild finns som vanligt undre mitt galleri :)

• rontgensyrran
    TheSunshine skrev 2010-04-27 17:29:22 följande:
    Ja jag håller med! E med trööött, men ska ut & gå med en tjejkompis senare som med är gravid..hihi...måste ju hålla igång så man inte går upp mer än vad man gör..
    Även jag håller med! Känns som jag inte gjort annat än att gäspat hela dagen lång. Sist jag var gravid så kände jag mig inte alls lika trött! Skumt det där hur det kan skilja mellan olika gravidteter.
  • rontgensyrran
    kajsalisa skrev 2010-04-27 17:57:06 följande:
    Hur har ni tänkt göra när det kommer till att berätta för vänner och familj om graviditeten? Hur gjorde ni förra gången? Antar att situationen är lite speciell för dig Röntgensyrran med tanke på ditt jobb?! Vi kommer berätta för familj och närmaste vännerna efter ul v 10-11. Två veckor senare har jag "sommarlov" och kan alltså vänta med att berätta på jobbet till augusti om jag vill. Chefen får nog reda på det efter ul också när jag tänker på saken...
    Ja sist så fick typ alla veta att jag var gravid vid första jobbtillfället efter testen. Nu har jag tänkt att hålla det hemligt, men har redan läkt till tre arbetskamrater. Och fler lär det bli när jag jobbar helg, det är ju vissa arbetsuppgifter som jag inte bör göra nu när jag är gravid pga strålning. Nu är jag däremot placerad på ct-lab  2månader framöver där det inte är nån strålning alls. Men när jag jobbar mina jourer på akuten är det lite besvärligare.

Får se hur jag gör och hur länge jag kan hålla det hemligt. Jag är en glappkäft som inte kan ljuga när nån frågar rakt ut. Och alla vet ju att vi aktivt försöker så..

Jag funderar på att vänta tills KUB/NUP-test. Då jag fick MA efter mitt VUL där allt såg bra ut förra gången.
  • rontgensyrran
    pixerpie skrev 2010-04-27 18:49:10 följande:
    Tja... vet inte om jag är så säker längre... Har en knappt antydan på CB nu i kväll... Shit, vad deppig jag känner mig... Blä...varför väntade jag inte tills imorgon...
    Vad menar du??? Vilka test har du testat med??? Har du testat med samma hela tiden??? Mitt första gravtest från testlagret visade enbart svagt streck, sen när jag provade rfsu testa tidigt så såg jag knappt ett streck fick hålla det vid fönstret och syna det rejält innan jag såg något pytte pytte svagt!Dagen efter var testen lika svaga för att idag stegra lite.

Olika test visar olika skarpa linjer beroende på känslighet. Tänk på det!!! Och var inte orolig väånnen!!! Det är säkert ett pluss! Kram på dig!
  • rontgensyrran
    pixerpie skrev 2010-04-27 19:59:29 följande:
    Jo, tack tjejer... det är olika test så ni har nog rätt... Bara att jag hade förväntat mig ett starkare CB... och det påminner lite om förra gången, med ett mf blir ma ju- jag ni vet... OROLIG!! Men det är ett pluss om än svagt- och avsett hur det är/ blir så kan jag inte göra något åt det, känner mig iaf gravid och ska kanske testa igen till helgen, annars lita på min känsla... Och bokat ett tidigt ul... Sov gott! Skrivs imorgon!Kram!
    Som någon skrev till mig tar det 2-3 dagar innan hcg stiger.
  • rontgensyrran
    kajsalisa skrev 2010-04-27 20:02:37 följande:
    Wohoooo!! Har precis gjort färdigt min deklaration. Totalt off topic, jag vet, men jag är så himla nöjd över att jag klarade av det med extrablanketter som ska fyllas i efter lägenhetsförsäljning. Det är ju rena, rama djungeln det där... ;)
    Härligt! Jag borde sitta med mina räkningar men det är såååå tråkigt att se pengarna rulla i väg, jag roar mig hellre här :)
  • rontgensyrran

6

kajsalisa skrev 2010-04-28 10:51:14 följande:
    God förmiddag alla fina flickor. Hoppas ni mår bra?! Det börjar verkligen sjunka in att jag är gravid igen. Helt sjukt!! Jag och mannen pratade om det "seriöst" för första gången igår och jag inser mer och mer att det inte lönar sig att gå omkring och oroa sig. Går det åt he-e så är det inget jag kan göra åt saken iaf. Nä, från och med nu ska jag försöka börja njuta av att jag är gravid istället. Hoppas jag lyckas...
    Även jag ska försöka gör detsamma. Har tid hos doktorn för VUL den 25 maj och då ska jag även göra ett cellprov. Som man tydligen kan göra fram till vecka 10.

Sen efter det blir det väl KUB-NUP nån gång och bm i slutet av juli. Hoppas att man slipper att ringa och avboka denna graviditeten... Kram på er!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma