Inlägg från: Bjornis |Visa alla inlägg
  • Bjornis

Plus igen efter mf/ma

rontgensyrran skrev 2010-09-16 19:13:38 följande:
    14 dagar Mabaja. Jag tycker att tiden har gått så snabbt för dig! Tycker inte det var så länge sen du var där jag är nu. Kanske innebär det att det kommer att gå lika fort för mig Skrattande

Tänk att snart så är det 3,5 månad kvar tills min bebis dyker upp. Ska bli så kul! Längtar nåt fruktansvärt dit, men vill inte heller att hon kommer alldeles för tidigt, hon får vänta tills efter nyår iaf! Jag vill ha en januari bebis om jag får bestämma :)

Jag är såååå sugen på att boa här hemma. Men men får väl ge mig till tåls ett tag till. Ni som är längre gågna när började ni boa???
    Jag vill också boa!! Ganska exakt 3 mån till bf nu men vår lille får gärna komma typ 2 veckor för tidigt. Känns lagom!

Vår vagn har tydligen dykt upp hos babyproffsen också! Skulle ta 10 v sa hon. Det tog 2. Haha. Iofs bra men jag vill inte ha den hemma än så väntar med att hämta ut den. Iaf till efter köns/3d ulet om 13 dagar. Då är jag nästan i v 30 så då kan boandet börja lite smått tänkte jag. Hehe.
  • Bjornis
    sugarrush skrev 2010-09-16 19:51:39 följande:
    Sofy: www.destinationmaternity.com
    O, detta var ju grymt mkt fint som jag kunde tänka mig att köpa. Men shit va frakten var dyr. Testshoppade lite och kom upp i 900 kr och frakten blev runt 400. Hehe. Sen kunde man förbetala ev skatt (som man ju kan åka på om de kollar i tullen) och då låg den på nästan 500 kr så summan för frakt och skatt blev nästan exakt lika mycket som summan för ordern. Så jag la ner, för stunden iaf. Hehe.
  • Bjornis
    Färnevik: Grattis till fina siffror och vilken fantastisk bild!

Happiness: Ang doppler så har jag läst massa om det då jag funderade på en angelsounds förut men la ner det efter att jag läst om det. Jag som gjort 5 ul kände att även har en sån kanske vore att hetsa ungen för mkt. Men iaf så sam min bm nu sist när vi lyssnade att bebisarna flyttar sig ifrån dopplern för att de blir stressade av ljudvågorna (eller vad det nu är som skickas ut) och därför går oftast barnets hjärtljud upp lite när man lyssnar... Men om man enbart lyssnar hos bm känns det ju lugnt.
  • Bjornis
    kajsalisa skrev 2010-09-20 17:15:51 följande:
    Hej tjejer. Ni är så flitiga på att skriva. Har precis läst ifatt, men orkar inte kommentera allt. Är så sjukt trött och börjar känna mig sliten i kroppen. Redan!!! Hur ska det här gå? Tre månader kvar... Så fruktansvärt trött i övre delen av ryggen och börjar känna av vad jag tror är foglossning i bakre delen av bäckenet. Som ett V från svanskotan och uppåt ungefär. Vad tror ni, kan det vara foglossning? Jag har ju ingen aning... Dags att ta itu med jobbet jag tagit hem nu. Morr!!
    Känner så igen mig. Min kropp är trött! Jag jobbar så mkt och fattar inte hur jag ska orka jobba heltid i en och halv månad till?
  • Bjornis
    Mamma till W skrev 2010-09-20 19:01:59 följande:
    Jag är också trött, jobbar heltid fram till bf, dvs nästa torsdag! Sen får jag gå hem! :) Och idag är jag ännu mera trött jämfört med i vanliga fall då min man hållt mig vaken HELA natten då han åkt på jordens hosta!
    Du är ju helt crazy! Impad att du orkar!
  • Bjornis
    Odetta skrev 2010-09-20 21:04:34 följande:
    Titta! Det här har vi köpt  Vi tycker om färgglada kläder och det här passar ju både en liten pojke eller en liten flicka (trots UL vet man ju inte hundra förrens bebisen tittar ut). Fint va?
    Vår knodd äger samma body! Köpte även hängselbyxan i samma möster i velour. Lindex rules! Bilderna på dig hann jag dock inte se men anar att även du var fin! Solig

Längtan: Vilken jättefin bild!! Så tydligt syntes inte armen på vår bild. Grattis till lyckat  vul!
  • Bjornis
    Mamma till W skrev 2010-09-20 22:05:17 följande:
    Jag orkar inte, men biter ihop och är envis!

Ja andra trimestern var ju helt fantastisk! Jag kände mig vacker i min mage fram till v 36.. Nu är jag bara en strandad valross med en enorm jättemage! I vecka 35 hade jag gått upp 5.5 kg, sen har det sprungit iväg... men har sagt till mig själv att jag inte vill gå upp mer än max 12 kg!

Nu kommer det gnäll:

JAg är såååå less! Känner mig nedstämd och irriterad. Min man har först hela helgen tyckt så synd om sig för att han har ont i en tå... Sen har han åkt på en förkylning så hela natten har jag lyssnat på när han hostar, stånkar, stönar, snarkar och springer på toa. Somnade 6.30 i morse efter den roliga natten! Jag orkar inte mer! Vi har rykt ihop många ggr under dagen och jag är bara såå less på honom när han gnäller och huset förfaller. Jag orkar inte jobba 100% OCH sköta vårt hem. Jag har tagit på mig att sköta tvätten och ev. disken. Men det är ju mer som behövs göras och här händer NADA!

Jag vet bara att jag är extra känslig just nu. Imorgon är en annan dag! Får itne bli några barn just nu för då lär han ju få höra både ett och annat innan ungen är ute. Tur att mina känningar har försvunnit!
    Jag förstår dig!
    Min man har såna perioder också. Han har iofs alltid haft det. Just NU är det rätt OK, även om han klagar på mkt på jobbet (högstadielärare med nya sjuor som kräver en fast hand tydligen) osv. Men i förhållande till mig så gör han korta dagar och har betydligt mer tid hemma än vad jag har även om det inte direkt märks i att han gör mer hemma men han är inte så lat som han kan vara ibland... Inte just nu iaf.

Herregud er knodd ska ju snart titta ut! Klart du får ställa krav. Eller jag hade iaf gjort det. Haha. Min man hade inte gått säker nånstans!
  • Bjornis
    Muffe: Mina 2 vul denna gången har mätts kortare än vad jag tänkt. Vul i vad jag trodde var 7+4 visade 7+1 (i 9+5 visade den en knodd i 9+2). Har sedan på Nupp, ul och rul visat sig att jag haft rätt gällande dag (jag tempade och testade med äl-test så vet när äl var väldigt exakt) och då har de till och med lagt på ett par dar till så jag tycker du nu bör slappna av och lita på att kotten växer på sig! Lättare sagt än gjort, I know! MEN, Grattis till lyckat vul!!!
  • Bjornis
    Mabaja: Vi hade sex för två veckor sen ungefär. Först ggn sen plusset och det var verkligen som att bli av med oskulden. Allt kändes så knasigt. Haha. Kan inte säga att jag är sugen så ofta heller. Kan få ett kort sug men sen bara lägger det sig när jag tänker på allt "jobb". Haha.
  • Bjornis
    Mamma till W skrev 2010-09-24 23:00:01 följande:
    HAHA, vad bra att jag inte är ensam! Satan vad det skavde och hade sig efteråt. haha..

Har fått massa mensvärk långt ner i magen.. Vill att det ska leda till något nu! :)
    O, hoppas den kikar ut snart!!!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma