Inlägg från: Bjornis |Visa alla inlägg
  • Bjornis

Plus igen efter mf/ma

Jag är 17+1 idag. Vet inte om jag ska gå på ul:et i torsdags, isf är jag 17+5. Ska bli kul att se vad RUL säger. Det är väl iofs det mest osäkra av ul:en...

• Bjornis
    Mamma till W skrev 2010-07-18 22:11:49 följande:
    Rul är väl det du tyvärr måste gå efter eftersom det är då du blir datumbestämd!

Mina tre ul/vul innan rul sa bf 28/9, rul sa 30/9 för att huvudet var mindre än övriga kroppen som sa 28/9. Nu på 3d sa ul 21/9... Jag hade självklart velat gå efter 21/9 men rul är ju det som styr!
    Jag vill nog gärna gå efter RUL om det fortsätter vara så att jag plussar på dar för varje ul!
  • Bjornis
    Mamma till W skrev 2010-07-18 22:31:17 följande:
    Det förstår jag. Själv blev jag ju flyttad åt FEL håll. Två dagar visserligen, men ändå. och då var det bara för att huvudet var mindre än övriga kroppen. Typiskt!
    Hehe. Huvudet på vår kotte är också mindre än kroppen. Hade huvudet varit lika stort som kroppen så hade vi landat på typ en vecka  mer än vad äl säger och det tror jag ju verkligen inte på. Jag tror att jag vet ganska exakt. Sen växer den ju lite individuellt och inte "på dagen" liksom. Hehe. Jag är så säker på att vår knodd kommer komma mellan 13 och 25 december. Julbebis.
    Har du nån känsla på din?
  • Bjornis
    Pinklove: Jag har inte kräkt men mått riktigt illa så nä, man behöver inte kräkas. Jag är iofs rätt "svårkräkt" (nytt ord till SAOL? Haha)...
  • Bjornis
    Daniela och Cat: Härligt att höra om fina resultat vid ul! Alltid lika skönt att höra att det går bra för oss här!

Jag är så trött. Jobbar och jobbar. Men snart ledigt, då blir det 2 dar på landet vid havet. Ah.
  • Bjornis
    gemigsinnesro skrev 2010-07-22 23:12:27 följande:
    Hej allihop.
    Jag går in i v 18 (17+0) i morgon och börjar bli orolig då jag inte känner minsta lilla sprattel/bubbel/kittel från bebisen. När började ni känna fosterrörelser? Jag tycer jag borde känna något då det är 3:e barnet...iofs är det ju 16 år sedan jag var gravid men ändå....
    Jag kan inte heller säga att jag med säkerhet känt nåt. Jag tror att jag känt nåt men det är himla osäkert. Gick in i 18+0 idag så tydligen kan det ta tid. Den sprattlade flera ggr på ul:et för en vecka sen och jag kände inget alls så... Det är väl bara så. Suck.

Grattis till alla fina vul och ul bilder!! Jag har varit utan internet några dar så har försökt läsa och tittat ikapp!

RUL på torsdag!!!
  • Bjornis

Cjes:
    GRATTIS till fina siffror och luckat ul!

Här är vår kotte från dagens RUL. 19+0! Häftig lycka och såg ut som en liten kille enligt bm. Livet är toppen!

• Bjornis

TACK alla!

Happiness: Nämen vad säger du?! Va snällt. Ja den blev riktigt bra. Ville så gärna ha en i profil. Även om han är lite "luddig" under näsan så är det en bra bild. Hehe.

• Bjornis

Tack allihopa! Ja, det ahr varit lite lättare att jobba mina 10 timmar idag. Även om jag stressar mkt på jobbet. Kände idag att jag fick gå coh sätta mig och vila en halvtimma för magen kändes så spänd och svullen. Jobbar 48 timmar denna veckan. Och jag jobbar på IKEA, det är en jäkla massa rännande fram och tillbaka. Helt SLUT. Måste nanna så jag orkar hela dagen imorn! 9 timmar igen...

Mabaja och rontgen: Mysigt att lyssna på bebben!
    Vi ska faktiskt till BM och få lyssna på torsdag nästa vecka. Hehe. Bara för att jag toklipade på inskrivningen av all oro. Hon var ju så söt då bm och frågade om vi ville komma i v 20 för att lyssna på hjärtljud då vi ju eg inte ska dit förrän v 25. Så klart vi vill sa jag. 

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma