Inlägg från: Bjornis |Visa alla inlägg
  • Bjornis

Plus igen efter mf/ma

Happiness skrev 2010-08-31 11:08:27 följande:

Bjornis: Ok så du var längre gången än vad de trodde först då? Hoppas verkligen 5 cm stämmer. Ska google lite och kolla om det stämmer med tiden. har några böcker någonstans också. Vad fick du för siffror på KUB:n? eller var det endast NuPP?

GUD va ni skriver. Jag hinner inte läsa allt på långa vägar. Haha. Men tagit med mig kladdkakereceptet! Och tittat på din fina bild längtan. lik min bild från vul i v 9+5!! Finns i mitt galleri. Grattis till lyckat vul. Samma till dig Sofy!

Iaf, Happiness: Ja, jag var 2 dar längre gången än jag trodde. Och det har hållit i sig fram till rul iaf. Fick bra siffror på kub. 1:11000 på downs och sen 1: 30000 resp 1:80000 på de andra trisomi-diagnoserna så vi var jättenöjda så. Vi hade dock bestämt att med största sannolikhet behålla barnet om det visat större risk för downs. Det var dock skönt att risken för de två andra trisomi-diagnoserna var så låga. Men sen är det ju en felmarignal också så man vet ju aldrig. Jag gjorde eg mest kub för att få göra ett ul till. Hehe. Ett dyrt ul men men, det var det sååååå värt!!
  • Bjornis
    Happiness skrev 2010-09-01 11:58:54 följande:
    Bjornis: Vilka fantastiska siffror!!!!. Aldrig varit med om maken, Ja detta kan ju absolut inte gå fel. Nu kommer jag ju inte få så vackra pga åldern...men som sagt jag är nöjd med allt över 400. KRAM
    Ja, det var bra siffror, jag blev nästan lite förvånad. Även om min ålder "bara" är 31, haha. De väger ju även in moderns vikt i ekvationen och eftersom jag har ett BMI på nästan 32 så räknade jag med att det skulle dra ner siffrorna också men det kändes bra!
    Ja, allt över 400 eller kanske till och med 100 är väl BRA! Absolut.
  • Bjornis
    Muffe: Fasen va segt. Men du ha iaf du inte dåligt samvete över frukt- och gröntbristen!

Ang namn så väntar vi ju en grabb och det är nästan hopplöst. Vi hittar inte nåt namn vi enats om, eller vi har knappt kommit på nåt namn nån av oss.
    Hugo var lite mitt och exets namn på en framtida bebis så det säger jag att jag inte gillar till min man. Haha.
    Vi funderade på Ted, vill ha nåt kort men sen är vi stuck. Odd är ett namn vi funderat på! Och det har vi ju en i tråden också! Hehe.
    Annars är det lurigt. Kan tänka mig nåt mer gammeldags men Kurt känns ju så där. Kan tänka mig Knut (gärna efter Knut Knutsson från anitikrundan för att han är så "söt") men jag vet inte... Tjejnamn vi hade på bordet var Vera och Rut. Men så är det ju en kille då. Hmmmm.... Den är knodden.
  • Bjornis
    rontgensyrran skrev 2010-09-06 06:47:33 följande:
    På tal om gamla namn så är katten min döpt till Stig. Ett gammalt fint klassiskt namn som passar honom så bra. Älskar dåtida namn :) Det var också min farfars namn :P
    Min mans pappa heter Stig, annars tror jag det kunnat va nåt.
  • Bjornis
    Hapiness: Jag hade inte gått vidare med FVP. Jag tycker som de andra skrivit att siffrorna låter BRA.
  • Bjornis
    kajsalisa skrev 2010-09-10 23:18:58 följande:
    Oj oj oj, vilken lång dag. Ullared var sköj, helt klart. Har köpt några bodys, pyjamasar, strumpor och tossor till liten. Väldigt mycket rosa och blått, så köpte inte så mycket kläder, däremot mycket annat. Täcke, kudde, lakan, haklappar, tvättlappar, åkpåse, baby wipes, spjälsängsskydd osv osv. Hittade till och med ett par mammatoppar till mig själv. Kunde ha handlat mycket mer babygrejer, men ligger lite lågt tills jag verkligen vet vad jag behöver och tills jag vet om det är en pojke eller flicka därinne. Mycket blått eller rosa som sagt...
    Oooo, spännande! Jag vill också handla! Vi dividerar om vi ska åka till Ullared eller ej. Var där för första gången förra året och var där inne 45 minuter sen hade jag PANIK! Haha. Maken fick shoppa det mest, jag ville bara därifrån.
    Var det mkt folk idag? När vi var där körde folk på mig med sina vagnar och jag är vanligtvis en duktig shoppare och tar mig snabbt fram bland mkt folk men det var så hemskt på Ullared. Kan säga att vi var där på ett lov. Dock ingen kö utanför eller vid kassorna men folk var som vildar. Haha. Och jag jobbar ändå på IKEA och är van vid mkt folk...
  • Bjornis
    sofy skrev 2010-09-10 23:31:34 följande:
    Har precis lagt mig i sängen, och när ja kissade precis innan va de bruna flytningar igen. Men ja, de är väl kanske bara dags o lära sig leva me det då. :(
    Grattis till det fina vulet men trist med bruna flytningar. Men ja, kanske får du leva med det ett tag till. Har en kompis som också hade det många veckor i början och sen försvann det bara i typ v 9. Hon går in i v 12 idag och såg kotten veva på vul för en vecka sen. Hon har flera mf bakom sig tidigare också där hon inte hade bruna flytningar och denna gången verkar ju gå bra. Jag tror på positiva förebilder! Och om din knodd till och med var större än du beräknat idag så låter det ypperligt tycker jag! Sov gott nu!
  • Bjornis
    fröken SJ skrev 2010-09-12 00:46:38 följande:
    Ville bara berätta att min sambo fick äntligen känna första sparkarna tiiiidigt imorse när han steg upp till jakten.Han så ut som ett litet barn på julafton,som han har väntat och längtat! Hjärta

Imorgon är det v 22+0
    Å va mysigt. Ja, min man var helt till sig första ggn också. Det blev så verkligt för honom då.
    Nu kan man äntligen se det utanpå magen också, är i v 25+3. Det skuttar och hoppar men jag fattar fortf inte vad som är vad på ungen men det kanske kommer. Har ju moderkakan i vägen också!
  • Bjornis
    toksnippa skrev 2010-09-13 21:22:29 följande:
    Fick veta idag att en bloggkompis bebis i magen somnat in, hon hade inte kännt rörelser på ett tag och åkte in för en koll, hjärtat hade stannat. Hade BF bara om några veckor. Lider så med dem, och blir riktigt nojig nu - det är inte vanligt men när man äntligen kommit så långt som man gjort känner man att man börjar slappna av, tänk om man råkar ut för något så dylikt? Usch... mycket tankar... 
    Ja, det där hade inte jag hört talas som förrän det hände min bror och hans fru för 3 år sen, några dar innan bf. Därför kommer jag ant noja i all evighet. Det är så himla sorgligt. För min bror med fru berodde det på proppar i moderkakan.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma