• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

Men jag fick ju inte tillgång till hinnsvepning eller såna grejer heller (frågade och försökte övertala) och så var det ju första barnet. haha Den här gången har jag räknat med +- 4 dagar när det gäller från bf+10.. Har läst att det brukar diffa 4 dagar i snitt om man är omföderska.

Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja

Jag skulle inte rekommendera sex... Det funkar inte! ;) Vi provade typ allt som var tips på att få igång en förlossning... Ingenting funkade... Bättre att vila upp sig! =)

• Mabaja
    kajsalisa skrev 2011-07-31 19:55:59 följande:
    Nä, vår barnmorska på föräldrautbildningen sa att det behövs såna enorma mängder sperma för att komma upp i den mängd prostaglandiner som behövs för att eventuellt sätta igång en förlossning att man skulle behöva ha sex dygnet runt.
    Låter lockande Prommis, eller??! ;)
    3 dl sa en bm till en kompis till mig behövdes! ;) och det är ganska mycket.. haha
  • Mabaja

För oss funkade Ikea. Första gången vi gick där som höggravid släppte slemproppen första gången. Andra gången drog förlossningen igång vid midnatt ;)

• Mabaja

Vi fick inga bra bilder på de ul vi var på med w. Antingen hade hon huvudet mot min rygg eller ansiktet i moderkakan.

• Mabaja

Men mct- glöm inte att uppdatera direkt efter. Jag vet att du har en iphone så jag vet att du kan! ;) jag vet att det kommer se bra ut men jag bjuder på ett lycka till! :)

• Mabaja

Först bjuder jag på en bild med min fina skrutt som blir 10 mån om en vecka...

Sen: GRATTIS MCT.. Snart är det min tur med vul! :)

Sugar: Visst är man sexig, het och allt sånt där som man önskar sig OGRAVID? =) Själv har jag redan nu börjat nobba min man. haha Eller ja, just nu har jag och Wilda dragit norrut till min pappa i Leksand så maken får klara sig själv där hemma, men när jag är hemma så har jag börjat nobba (har aldrig gjort det innan).. haha...
  • Mabaja

Stort grattis prommis! Och lycka till med ytterligare en familjemedlem.

• Mabaja

Mct ja snart är det fredag. Först födelsedag där vi kommer tillbringa dagen på stranden och kvällen på rättviksparken. Sen åker vi till Enköping för... Besked!

• Mabaja

Leaeva: det kommer gå kanon på rul! 4 aug är ett bra datum. :)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma