• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

Mct, nej men är väl inte så vanligt att man går över tiden med tvillingar? Inte vad jag hört iaf. Och vi räknar med mars IOM wilda. Det roliga är att min man känner sig stressad inför förlossningen redan nu då andra brukar gå fortare.

• Mabaja

Tack alla!

Mct: han började fundera över det redan när vi låg på bb med w. :)

• Mabaja
    sugarrush skrev 2011-08-06 12:31:08 följande:
    Mmmbop tror inte det är ngn fara. Bra att du sover i det andra rummet, då måste du ju ha andats in mycket mindre. (Själv andades jag in lacknafta för några veckor sedan o fick panik, men fick sedan veta att det inte skulle vara ngn fara om det bara var några enstaka gånger. )

Nu är det ingen tvekan. Foglossningen har anlänt. Det går bra att stå upp ca 2 minuter, sedan känns det som om bäckenet ska spricka! Ingen styrsel alls och det gör jävligt ONT. Men man får glädja sig över att det inte kommit förrän nu i v.33, bara 7,5 veckor kvar ju!
    åh vad skönt att det kommit så sent när det gäller foglossningen! :) Men självklart är det inte kul med foglossningen... och, haha, jag läste förlossningen har anlänt! :)

En annan fick ju foglossning i v 5! ;) "Bara" 36 veckor innan bf.. så 37-38 innan bebis kommer. haha
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja
    sugarrush skrev 2011-08-06 12:50:03 följande:
    Stackars dig Mabaja! Min syrra hade världens värk från vecka 8 och blev sjukskriven i vecka 20 ungefär.
    Ingen höjdare direkt..
    Hade jag jobbat hade jag nog sett till att bli sjukskriven men inte nu... Nu är jag ju mammaledig till mini kommer! :)
  • Mabaja
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-08-06 20:37:13 följande:
    Vilken sötis du har där inne mabaja!
    Ja visst är det! Och jag är så glad över att det är en så pass bra bild eftersom vi inte fick en enda lyckad bild på de ul vi gjorde med W!
    kajsalisa skrev 2011-08-06 20:54:03 följande:
    Det förstår jag Mabaja. När jag såg din fina UL-bild kändes det som att det var igår jag själv fick se vår lilla Ted på skärmen för första gången. Det är sån himla speciell känsla...
    Ja det är så fantastiskt! Och det bästa av allt är att det inte är jättelång tid till rul nu... Kan det vara, 6 veckor ca! :) Måste dock fixa inskrivningstid först. :)
  • Mabaja

God morgon MCT!

Vad jobbigt att inte orka med bröllop. Åk inte om du inte orkar... Jag har ju varit i Leksand den här veckan och igår sov sov sov jag hela dagen just för att jag inte fått tid att vila när jag varit borta... En vanlig dag vilar jag när W sover och i Leksand fick jag möjlighet till det bara på förmiddagen så igår var jag helt stendöd.

• Mabaja
    MCT79 skrev 2011-08-08 14:36:48 följande:
    Ohh idag såg jag en yttepytte på jobbet... 2,5kg... snittad prematurt pga att vi måste starta mammans behandling.... men ohhhh så fiiin!
    det är väl den sizen du får räkna med på dina småttingar
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma