Inlägg från: miraclee |Visa alla inlägg
  • miraclee

Plus igen efter mf/ma

toksnippa skrev 2010-12-02 07:07:57 följande:
    Själv ligger jag på förlossningen pga tidig vattenavgång. Ingenting har hänt så efter läkarronden nu på morgonen så blir det igångsättning. Bebis uppskattas väga 2400g så det är ingen större fara iallafall. Inte direkt detta man tänkt sig men nu får man göra det bästa möjliga.
    Lycka till!!! Skrattande
  • miraclee
    airamanna skrev 2010-12-02 08:43:08 följande:
    Jag snor Muffes line... en fråga bara.

Jag har kikat på alla magbilder och blir lite nojig. Ni som väntar ert första barn, eller ni andra, när ni väntade ert första, hur har det varit med mage för er, jag tycker inte att det är någon större skillnad alls (är nu i v 7 (6+3) )

Har inte så mycket andra symptom heller, tycker mat är lite äckligt, men spyr inte, är trött och har lite spänningar i brötsen. Med MF och MA i bagaget börjar jag tror att det inte är någon där... (har fått tid för VUL nästa torsdag) 

Haha, jag är i v 21 och de syns ingenting på mig :) Ska lägga ut en ny bild strax! Men vilden härjar omkring därinne så nog är jag gravid alltid ;)

Hade inte heller mycket symptom sådär tidigt, det kom däremot sen. Hyperemesis + allt va de innebär, inlagd på sjukhus, näringsbrist osvosv. Brösten ömmade satan precis vid plus men sen varierade de från dag till dag, tröttheten har också varierat.

Jag har "bara" haft 3 MF i år, och innan det 2 st - jag var sjukt orolig i början men det var helt normalt med varierande symptom :)
  • miraclee
    Pancakes skrev 2010-12-02 08:40:37 följande:
    Själv är jag verkligen inne i spökveckor. Mår precis som vanligt förutom att byxorna inte sitter så bra och är lite tajta. Men vill inte riktigt köpa mammabyxor än. När köpte ni andra det? Än så länge funkar ju kjolar, klänningar och strumpbyxor jättebra.
    Vad skönt vännen! Att du mår BRA! :D

Inga mammabyxor.. tror icke de blir några för mig denna graviditet.. hahaha ;)
  • miraclee
    Pancakes skrev 2010-12-02 08:57:21 följande:
    Ja, man kanske klarar sig med kjol och leggings och sånt. Jag har svårt att tänka mig att jag kommer passa i mammajeans. Vissa är jättesnygga i det men jag tror jag har för stor rumpa. Fan, den har också växt, varför kan det inte vara så att bara magen växer??
    Jaa, jag kan ha mina vanliga jeans fortfarande, dom är ju förstora också eftersom jag gått ner i vikt haha :) Men annars ser HM's mammajeans mysiga ut tycker jag.. dock aldrig provat dom! Använder dock mest leggings, så skönt!

Hahaha, för stor rumpa? Det tror jag inte på hurru ;)

Finns ny bild i magbildstråden nu :)
  • miraclee
    Pancakes skrev 2010-12-02 09:04:35 följande:
    Ja, HM:s stuprörsmammajeans kan bli snyggt med en tunika och så piffa till det med höga klackar så ser man inte allt för tråkig ut. Jag älskar mina klackar och tänker försöka stå ut med dem så länge det bara går (tills fötterna svullnar upp antar jag)

Hehe, vad gullig du är! Men jag har ganska typisk timglasfigur med former och så när man lägger på sig hull runt midja och mage så ser man bara allmänt stor ut eftersom rumpan var stor redan från början.
    Precis! :D Jag använder mest stövlar me låg klack, men de e snyggt de också! :) OM jag ska ha några mammajeans, så blir det nog dom från HM, faktiskt. :)

Haha, jag har också timglasfigur, stora tuttar (F/G kupa sen innan, inte silikon nej, haha) och "smal" eller nä, normal midja, breda höfter.. men jag tycker det är FINT! Finare än o va helt rak utan former! :)
  • miraclee
    Pancakes skrev 2010-12-02 09:05:48 följande:
    Men åh, du är ju jättefin! Jättesnygg figur och lagom söt liten utbuktning på magen!
    Nämen, tack! Skrattande Jaa, de e ingen stor utbuktning inte.. så tyvärr tror ju ingen som inte vet om att jag är gravid att jag är det..
  • miraclee
    Muffe80 skrev 2010-12-02 09:39:54 följande:
    En fråga.... haha, nej just det, idag har jag ingen fråga

Men nu buffar det rejält med små knuffar i magen, sååå mysigt! Känner det väl när jag sitter still och tar det lugnt hihi. Vill att det ska kännas utanpå magen också!!

Ingen som har kommit på någon bra julklapp till sambon som har med barn att göra?
    HAHAHA, då hade du ju en fråga iallafall! ;) Hoho!

Hmm min har ju blivit jätteintresserad av kläder o allt nu.. bebisgrejer alltså! Så en mjukisdress med "I love dad" på ska han nog få ;) Han lyser upp när han ser liggkorgen o de bodys o grejer vi samlat på oss hitills till grabben i magen.. så han blir nog glad!

Annars har jag ingen idé.. eller jo, en mugghållare på vagnen, han vill vara en "latte-pappa" hahahaha!!
  • miraclee
    Muffe80 skrev 2010-12-02 09:55:53 följande:
    Haha, tack för era förslag!

Har ni köpt på er mycket saker redan alltså.. vi har lite kläder än så länge! men detä r ju bra att dela upp inköpen lite känner jag. Räknade lite på i går och man blir ju inte rik av att gå hemma med barnet sen.... usch!
    Jag vill ju gärna vara hemma nåt år eller lite mer om det går.

Ska ni andra dela lika på ledigheten? Man får väl en bonus då!

Hur har ni gjort med bilbarnstol, köper nytt eller begagnat?

Nu kom det massor med frågor (det blir idag "Dagens frågor"
    Nje! Beställde ju vagnen för hmm, 2 veckor sen.. chassit + sittdelen ligger på Babyland o väntar o de hämtar vi inte ut förrän februari :) Dock har vi liggkorgen hemma redan, då jag ville ha en helbrun o de fanns bara en kvar från 2010, nästa års är brun/svart - vill inte ha det ;)

Kläder har vi köpt liite.. inte alls mycket! Men börjar nu o köper lite i taget.

Vi hyr bilbarnstol genom IF.. 89 kr i månaden och den byts ut hela tiden i takt med att barnet växer! :) Upp till barnet e 10 år :)
  • miraclee
    Muffe80 skrev 2010-12-02 10:32:10 följande:
    Sambon vill också hyra bilbarnstol men jag har fått för mig att man då får nedspydda och sunkiga stolar, men så är det kanske inte...

Undrar hur mycket pengar man spar på att hyra, har ni räknat på det ungefär?
    89 kr i månaden tickar ju iväg det också...
    Hahaha, nej man får helt nya? Jag ringde o frågade :) Nä vet faktist inte, orkade inte bry mig om o räkna på det heller.. man kan ju säga upp avtalet innan också men nä, de verkar bra iallafall så vi kör på de sålänge! :D
  • miraclee
    Dag och natt skrev 2010-12-03 09:28:35 följande:
    Påvägmotsyskon: Samma sak för dig som för kajsalisa såg jag, vilket år tror du pluttisen kommer? Glad

Kom på att jag har en fråga till panelen! Jag har vid några tillfällen när jag klätt av mig på överkroppen (som när jag precis ska hoppa in i duschen) upptäckt att när bröstvårtorna ska dra ihop sig så ser det ut som de tappar blodcirkulationen och vitnar och blir stenhårda på vissa ställen utan att dra ihop sig! Ser väldigt konstigt ut och jag undrar vad det är, har någon annan varit med om det? När jag sen har blivit lite varmare får de tillbaka färgen och mjuknar. Men händer det här alla eller är det nåt man borde kolla upp?
    Samma här :) Vet inte om de e normalt eller inte, har inte reflekterat över de. På morronen när ja vaknar är ja jättesvullen precis under bröstvårtorna också, o så är de hårt där.. men de går över senare.. men de e nog normalt de me :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma