-
HAHAHA!! Ja nu kommer de serru ;) Vilken vecka? Ny bild tack!! :DMuffe80 skrev 2010-12-07 08:11:43 följande:Haha, när jag vaknade i morse hade jag gått upp ett kilo och magen putade ut massor, nu syns det verkligen i mina kläder på jobbet
-
Okaj! :D Så hmm.. 18+ (?) Eller är ja ute o cyklar då?Muffe80 skrev 2010-12-07 08:21:00 följande:V 20 på lördag enligt RUL, men v 20 i går enligt mig
Kommer en ny bild nu i veckan!
Bra! :) -
Okaj! :) Exakt 2v efter mig då! :) 20+3 idag!Muffe80 skrev 2010-12-07 08:59:34 följande:Jag får väl gå efter RUL så då blir det 18 + 3
Jag är huuuungrig!! Magen bara skriker efter mat, men det går inte att få ner ngt än för då kommer det upp...
Jag brukar inte äta på morronen.. äter väl först runt lunch typ, men äter bara lite åt gången, o tar nån näringsdryck på morronen de brukar räcka, sen dricker ja vatten i omgångar.
Jag mår mer skit om jag INTE följer mina nya rutiner, alltså sova mellan 22-05, går jag o lägger mig senare eller sover längre mår jag åt helvete, eller om jag sover lite på dan/kvällen typ. Då vaknar jag me huvudvärk o tokillamående.
Men prova köp nåra näringsdrycker på apoteket, de är iallafall något på morgonkvisten och drick de i omgångar, då har du någe o starta på. De blir liksom en ond cirkel allting, om man inte äter blir man skithungrig, o äter man då kommer de upp - samma här. Men jag är så jävla envis så jag gav aldrig upp utan körde på tills jag säckade ihop, allt för o slippa ligga inne igen haha ;) Typ soppa, milda smaker o inget starkt. Och näringsdrycker. Vatten. Allt lite åt gången. -
Jag tycker faktist det.. jag har Fresubin, Fortimel (finns både som yoghurt style & "vanlig milkshake" typ). Jag brukar dricka jordgubb, choklad är skitgod och sen citron/vanilj. Dom ska va KALLA (!!) Viktigt. Annars smakar dom inte alls lika bra. Du köper 4 st för 80 kr på apoteket, och du ber om dom i kassan :) Som sagt, drick INTE för mycket på en gång, lite i taget - annars brukar de komma upp här ;D Men dom innehåller ALLT!Muffe80 skrev 2010-12-07 09:17:55 följande:Är dryckerna goda? Ska kanske ge dem en chans!
Nu kom kollegan idag igen och undrade hur jag mådde, sitter nämligen invirad i en filt och myser på jobbet, och FRYSER! Hon tyckte jag skulle kolla mina värden haha!
Fryser gör jag också skitlätt nuförtiden, men vi får se hur mina värden är hos BM idag.. haha :) Om du känner av huvudvärk, trötthet osv kan du ju alltid äta extra järn i tablettform eller köra på blutsaft, jag brukar blanda den me apelsinjuice för bättre smak ;) Det skadar ju aldrig liksom.
Har även druckit mivitotal plus, brukar finnas i stora matbutiker eller på hälsokost- den har också alla vitaminter man kan tänka sig! Min BM som rekommenderade den. Man får lite extra energi av den.
Läkaren på kvinnokliniken rekommenderade även en promenix i frisk luft 20-30 min om dagen för o minska illamående, inte snabb takt då men bara ut o få luft o knata på i din egen takt - de hjälper faktist lite :) -
Haha inte? Den e äcklig men bra! ;)Muffe80 skrev 2010-12-07 09:37:21 följande:Ja mivitotal tänkte jag ta, men min bm hade aldrig hört talas om den utan rekommenderade mig att ta Mitt Val Kvinna så jag tar en halv tablett varje dag av den istället.
Låter som att de är rätt goda, ska köpa några.. men det var ju dyrt!
Jaa de e ganska dyrt, men om man får de genom dietist betalar man ingenting - så jag fått dom. Men det GÅR ju köpa o om du bara ska prova dom kan du ju köpa typ 4 eller 8 st iallafall! :)
Prova frisk luft också, jag brukar knata en sväng runt området eller så bara för att iband, eller bara gå ut o sätta mig o andas lite för o få lite energi! :) -
Jag fattar fortfarande inte, 20+3 ;) Och då sparkar han o härjar runt för de mesta.. går trögt däruppe i skallen trorja, haha!mallanis skrev 2010-12-07 17:51:33 följande:2 barnsmamma- Åh vilket bra besök åhh så kul att få bebisen i morgon!!! Och åhhh så spännande det blir att se bilder och höra vikten!!!
Jag har varit på VUL idag OCH TRÅDEN DET BOR EN MÄNNISKA I MIN MAGE!!!! läkaren sa att hon först skulle kolla själv på skärmen och så satt hon där och log ett tag innan vi fick se!! Kändes så skönt när jag såg det och hon sa att allt såg bra ut, glömde be om bild men var bara så lättad! Nu ska jag försöka hoppas att det blir bebis, konstigt att man inte ska fatta att det är en bebis där inne förrän man är i 14+1?!
GRATTIS förresten!! ;) Mys!! -
HAHAHAHAHAHAHA!!!!Happiness skrev 2010-12-07 18:19:30 följande:
Soffan: Din hjärna kommer få det jätte svårt att förtränga graviditeten när magen är stor som en badboll, det är omöjligt att dra upp stövlarna, halsbränna som en eldsprutande drake, främmande människor som beundrar och klappar på badbollen, bristningarna, dubbelhakan, groparna på låren, ischiassmärtor från yttre rymden och bäcken skrangligare än underedet på en gammal Amazon. Då är du 100 procent gravid både till kropp och själ
Tack.. verkligen.. tack ;) De va fina, stöttande ord! Hahaha! Så himla rolig
-
Justja, jag va hos BM idag.. gick kanon :)
p-glukos; 4,5
blodtryck; 100/70
hjärtljud; 155 (som sist)
han e så rolig vår lilla galning därinne! han va vaken innan hon skulle lyssna, han buffade omkring kände jag.. o när hon satte dopplern på magen hörde man bara "BOM, BOOOM, BOM" hahaha.. han låg o sparkade rejält mot den.. så hon fick stänga av ljudet o bara se hur snabbt hjärtat slog ;) lyssnade kanske 3 sek på det bara, mer gick inte. han är återigen konstaterad att vara vild.. no shit..
och så kände hon på livmodern, den va stoor sa hon! haha ;) ligger tydligen ca 2-3 cm ovanför naveln.. "ska" ligga vid naveln nu.. blir kul när vi mäter nästa gång!
och så skickade hon iväg remiss till spec mvc för förlossningsplanering också, ska väl dit i januari i guess. då konsulteras min smärtläkare + koagulationsläkaren som jag pratade med idag, när det gäller "såna som mig" med blödningsrisken så vill dom ha planerad igångsättning och helst inte KS! gött. hon sa 2v innan, om de "inte går" så 1 v innan. GÖTT! helt plötsligt blev de massa dagar mindre o gå, haha!
-
Lycka till idag!!3 barns mamma84 skrev 2010-12-08 06:35:56 följande:Påvägmotsyskon:
Du ska inte känna dig ensam
kunde tagit denna dag till dig men nu går det inte men jag e nu liiiiite nervös
snart e det din och ALLAS tur här inne att uååleva detta jag idag kommer att uppleva
KÄRLEK för första gången jag träffar honom !!
Tack alla nu e jag uppe och ska ta ett bad och fixa till mig
kram på er alla
-
Tror de va för att KUB stämde precis med hennes veckor då, och sen på RUL så var det 2 veckors diff, dom hade inte reagerat sa hon OM de inte varit så att hon gjort KUB o de stämt bra.Happiness skrev 2010-12-08 17:59:37 följande:Håller allt jag har
. Du hade ju så bra siffror på KUB testet. Det är ju omöjligt att någon kromosomavvikelse skulle kunna smita igenom där. Eller kan man se annat på FVP? Jag har för mig att man endast kan få svar på kromosomavvikelser.....NÄ det kan absolut inte vara något...Förstår inte varför läkarna går i taket för att det diffar 2 veckor. Är det inte fler i tråden där det har diffat FLERA dagar? KRAM
:)